اگر اهل خواندن مقالات موفقیت باشید حتما با عبارت کامفورت زون Comfort Zone آشنایی دارید و شنیده‌اید که می‌گویند لازمه گام برداشتن در راه موفقیت خروج از منطقه راحتی است. کامفورت زون یا منطقه راحتی جایی است معمولا در منزل شما که شما به آن نقطه عادت دارید و بیشتر اوقات خود را در آن می‌گذرانید. مثلا جایی روی تخت یا پشت لپ تاپ که همه کارهای روزمره شما آنجا انجام می‌شود. اما چرا خروج از منطقه راحتی ضروری است؟ چون اگر شما خود را به چالش نکشید و در اجتماع حضور فعال نداشته باشید نمی‌توانید به موفقیتی در زندگی دست پیدا کنید. اما برای هر موقعیتی لباسی لازم است پس برای خروج از منطقه راحتی باید چه لباسی بپوشیم؟

درونگرا بودن همیشه انسان‌ها را به خلوت و منطقه راحتی می‌کشاند و شما هم حتما کسانی را می‌شناسید که به جای حضور در جمع و فعالیت در اجتماع ترجیح می‌دهند وقت خود را در خانه یا در فضای مجازی بگذارانند. اما بیشتر فرصت‌های موفقیت بدون حضور در اجتماع از بین می‌رود و زندگی راکد و بدون پیشرفتی خواهید داشت. پس برای گام برداشتن در راه موفقیت ضروری است که از خانه خارج شوید. هرچقدر هم که درونگرا باشید و حضور در جامعه برای شما مشکل باشد باز هم با انتخاب لباس مناسب می‌توانید حضور فعال و موفقی در اجتماع داشته باشید. حال برای خروج از منطقه راحتی و فرار به سوی موفقیت چه لباس‌هایی لازم دارید؟ لباس‌های شما باید طوری باشند که باعث دیده شدن شما شوند و اگر به همان لباس‌های خاکستری و نامرئی قبلی خود بچسبید حضور موفقی در اجتماع نخواهید داشت. ما در این مقاله به شما می‌گوییم که چه لباس‌هایی و با چه روش پوشیدن برای خروج از منطقه راحتی مناسب هستند.

اضافه کردن رنگ به ترکیب لباس‌ها

اولین گام برای دیده شدن استفاده از رنگ‌ها است. اگر به پوشیدن لباس‌هایی که شما را نامرئی (!) می‌کند مثل یک سوئیشرت خاکستری عادت دارید شاید این کار برایتان دشوار به نظر برسد اما اگر از رنگ‌ها درست استفاده کنید هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد. در گام اول با اکسسوری‌های رنگی شروع کنید، یعنی همان لباس‌های تیره نامرئی را با اکسسوری‌های رنگی استفاده کنید، در گام بعدی یک بخشی رنگی به لباس‌هایتان اضافه کنید مثلا مانتوی رنگی یا کت رنگی.

بازی با تناسبات لباس‌ها

اگر دوست دارید متفاوت و جذاب دیده شوید در عین حال از وقار و پوشیدگی شما چیزی کم نشود تنایبات معمول لباس‌ها را تغییر دهید مثلا به جای مانتوی تا زانو از مانتوی خیلی بلند استفاد کنید یا یک پیراهن دکمه‌دار بلند را با یک جلیقه بلند بپوشید و ترکیبات جدیدی به وجود آورید.

خروج از منطقه راحتی

ترکیب طرح‌ها

این که سرتاپا یک طرح و رنگ بپوشید حرکتی کاملا دمده است. یک خانم خوش‌تیپ واقعی می‌تواند لباس‌ها ررا با طرح‌های مختلف با هم ترکیب کند و بپوشد اما اگر در این روش تازه کار هستید ابتدا با ترکیب لباس‌های ساده و طرح‌دار شروع کنید. سپس سراغ لباس‌های طرح‌دار درشت با طرح‌دار ریز بروید مثلا یک مانتوی چهارخانه ریز با شال گلدار رنگی.

لباس‌های راه راه

اگر اهل طرح و رنگ در لباس نیستید اما نمی‌خواهید کاملا ساده لباس بپوشید و دوست دارید مورد توجه قرار بگیرید توصیه می‌کنیم از لباس‌های راه راه استفاده کنید. این لباس‌ها هم شما را کشیده و قدبلند نشان می‌دهند و هم مد روز و جذاب هستند.

روی هم پوشیدن لباس‌ها

بهترین راه برای اضافه کردن عمق و بعد به استایل شما روی هم پوشیدن لباس‌ها است. این روش هم از نظر شیک‌پوشی و هم از نظر راحتی مزایای زیادی دارد، مثلا اگر مانتویی دارید که در آن احساس پوشیدگی کافی ندارید می‌توانید یک کت زیبا روی آن بپوشید و راحت باشید. در روی هم پوشیدن لباس‌ها به جنس و طرح لباس‌هایی که باهم می‌پوشید توجه کنید.

خروج از منطقه راحتی

لباس‌های جین

لباس‌های جین یکی از ضروری‌ترین لباس‌ها است که وجود آن در کمد لباس همه ما ضروری است. اما اگر قصد دارید خودتان را به خروج از منطقه راحتی منزل تشویق کنید لباس‌های جین بهترین وسیله هستند. این لباس‌ها انواع مختلف دارند مثل شلوار، مانتو و کت که در رنگ‌ها و طیف‌های مختلف موجود هستند و با هر لباسی قابل ترکیب می‌باشند.

یک مانتوی کیمونویی راحت

راحت بودن همیشه فرصت‌های بهتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر راحت باشید و احساس تنگی و نامناسب بودن در لباس‌های خود نکنید اعتماد به نفس شما نیز به مراتب افزایش خواهد یافت و می‌توانید حضور موفق‌تری در خارج از منزل داشته باشید. اگر می‌خواهید راحت و خنک باشید و دغدغه لباس‌هایتان را نداشته باشید توصیه می‌کنیم به جای مانتوهای تنگ، ضخیم یا جلوباز از یک مانتوی کیمونویی راحت استفاده کنید.

برای خروج از منطقه راحتی می‌توانید سرتاپا مشکی هم بپوشید

پوشیدن لباس رنگی برای جلب توجه روش خوبی است اما همه نمی‌توانند با این سبک لباس پوشیدن سر کنند. گاه لازم است مشکی بپوشید و اگر می‌خواهید تمیز و آراسته و موقر به نظر برسید تیپ سرتاپا مشکی یکی از بهترین روش‌ها است که نیاز به تلاش زیادی هم ندارد. با یک مانتوی مشکی رسمی و شلوار گشاد پارچه‌ای که کاملا اندازه شما باشد شروع کنید و با یک جفت کفش پاشنه بلند یا لژدار که زیر شلوار مخفی شود و یکی دو عدد اکسسوری رنگی جذابیت تیپ خود را افزایش دهید.

تفریح کنید اما خودتان باشید

این که هر روز به شما می‌گویند برو بیرون، با دوستانت معاشرت کن، فعال باش و زندگی کن حرف درستی است اما هر کسی ویژگی‌های ذاتی خود را دارد که نمی‌تواند مدت زیادی را در تضاد با این ویژگی‌ها سر کند. افراد درونگرا نیاز دارند که پس از مدتی تفریح و حضور در جمع به کنج خلوت خود بروند و تجدید انرژی کنند اما نباید برای همیشه در این محیط باقی بمانند. از طرف دیگر سلیقه هر کسی در انتخاب لباس محترم است، یعنی ممکن است شما سبک خاصی از لباس پوشیدن را بپسندید و ترجیح دهید همان مدلی لباس بپوشید چون این سبک به استایل شخصی شما نزدیک است و در واقع با این مدل لباس پوشیدن بیشتر شبیه خودتان می‌شوید. پس توصیه می‌کنیم خودتان باشید و هرگز از شخصیت واقعی خود فاصله نگیرید  چون پس از مدتی شخصیت واقعی و باارزش شما در میان این لباس‌ها و رنگ‌های غیرواقعی گم خواهد شد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک‌پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Her Campus (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)