شرکت آمازون، در سال گذشته برای ایجاد یک شبکه‌ی توزیع با حمل و نقل هوایی ، ۲۰ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ را اجاره کرده است. هدف آمازون از انجام این کار، تحویل محصولات به مشتریان اینترنتی به صورت سریع‌تر و موثر‌تر توسط شبکه‌ی حمل و نقل هوایی خود این شرکت می‌باشد. این شرکت، که دفتر مرکزی‌اش در سیاتل قرار دارد، قصد دارد که وابستگی خود را به شرکت‌های حمل و نقل (United Parcel Service و Federal Express)، کاهش دهد. چرا که تحویل محصولات آمازون توسط این شرکت‌های حمل و نقلی، بعضاً با تاخیراتی در ایام تعطیلات و فروش زیاد، نیز همراه بوده است.

قرارداد تجاری شرکت آمازون که شامل اجاره‌ی ۲۰ فروند هواپیمای باریِ بوئینگ ۷۶۷ از شرکت ATSG است، برای مدت ۵ تا ۷ سال اجاره شده و حمایت‌های عملیاتی از طرف شرکت هواپیمایی، برای مدت ۵ سال می‌باشد. بنابراین این روزها شاهد تلاش شرکت آمازون برای جمع آوری یک شبکه‌ی حمل و نقل هوایی است تا اندک اندک از نظر لجستیکی قوی‌تر شود.

حمل و نقل هوایی فوق العاده سریع، امکانی که برای مشتریان ویژه‌ی آمازون تهیه شده است

فروشگاه اینترنتی بزرگ آمازون، سرویس حمل و نقل هوایی و تحویل فوق العاده سریع (ultra-fast delivery ) خود را برای آن دسته از مشتریانی که با پرداخت وجه سالیانه، عضویت ویژه در آمازون دارند، ارائه می‌نماید. این ۲۰ فروند هواپیمایی که از شرکت بزرگ ATSG اجاره شده، حمل و نقل ۱ الی ۲ روزه را برای مشتریان در هر مکانی که آمازون سرویس‌های خود را در حال حاضر ارائه می‌دهد، در پی دارد. لازم به ذکر است که آمازون همچنان در رتبه‌بندی برترین خرده‌فروش‌های اینترنتی، در جایگاه نخست قرار گرفته است.

شرکت ATSG بیان کرده که از تابستان سال ۲۰۱۵، با آمازون فعالیت‌های نزدیکی را انجام داده است و به آن‌ها در مورد بهبود فعالیت‌های حمل و نقل و توزیعشان توضیحاتی ارائه داده است. در واقع از سال ۲۰۱۵ این شرکت آمادگی خود را برای ارسال سریع محصولات آمازون به مشتریان اینترنتی اعلام کرده بوده است.

شرکت آمازون و امکان حمل و نقل هوایی محصولات

اقدامات احتیاطی، قبل از حرکت قطعی – درسی از شرکت آمازون برای مدیران

آمازون، قادر به خریداری هواپیما نیز بود؛ اما چرا این شرکت اقدام به خرید هواپیما برای ارسال سریع و موثرتر محصولات خود به مشتریان اینترنتی نکرد؟ جواب بسیار ساده اما با اهمیت است. شرکت آمازون قبل از این که اقدام به خریداری هواپیما کند، برای مدت معینی تعدادی از آن‌ها را اجاره کرده تا با مشکلات حمل و نقل هوایی آشناتر شود و پس از به دست آوردن آشنایی لازم با محیط و شرایط حمل و نقل هوایی، اگر این موضوع در دستیابی به اهداف درازمدت آمازون موثر بود، آن‌ را اجرا نماید.

یک اقدام دیگر آمازون، که برای این شرکت بسیار پر سود بود

در سال ۲۰۱۳، آمازون سرویسی را ارائه داد که طی آن، به فروشندگان کالاها اجازه می‌داد از طریق سایت آمازون اقدام به فروش محصولات خود کنند و خود آمازون نیز ذخیره کردن، بسته‌بندی و حمل و نقل را برای این شرکت‌ها انجام می‌داد. این پروژه، که نام آن را Dragon Boat نهادند، یک شبکه‌ی توزیع جهانی را به وجود آورد که طی آن، شرکت‌هایی از هند و چین می‌توانستند محصولات خود را به درب منزل مشتریانی از آتلانتا، نیویورک و لندن تحویل دهند. این سرویس برای شرکت آمازون نیز تا کنون بسیار مفید و موثر بوده است.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده در ماه مارس سال ۲۰۱۶ از منبع : digitalcommerce360.com

  • برای خواندن اخبار بیشتر در مورد آمازون، پیشنهاد می‌شود به مقاله سودآوری شرکت اینترنتی آمازون رجوع کنید.
  • لطفاً اگر نظر یا پیشنهاد یا سوالی در زمینه‌ی حمل و نقل هوایی برای ارسال محصولات به مشتریان اینترنتی دارید، با ما در میان گذارید.