چگونه موهای خود را پف دار کنیم؟


داشتن موهای پرپشت و حجیم یکی از خوش شانسی‌های زندگی است که باعث جوان‌تر به نظر رسیدن چهره و فرم بهتر سر و صورت شما می‌شود. اما اگر موهای کم حجم و نازکی دارید که همیشه در جهت جاذبه زمین حالت می‌گیرند نگران نباشید. راه‌های مختلفی برای حجم دادن به موهای نازک وجود دارد که می‌توانید امتحان کنید و با کمک آن‌ها موهای خود را پرپشت و حجیم نشان دهید. (تور پوکت)

بیشتر روش‌هایی که برای حجم دادن به موهای نازک گفته می‌شود مخصوص موهای صاف و بی حالت است، حال اگر موهای فر و کم حجم داشته باشید چه کاری باید انجام دهید؟ در این مقاله روش‌های حجم دادن به موهای نازک را می‌خوانید و در ادامه خواهید خواند که چطور باید با موهای فر کم حجم رفتار کنید.

محصول مناسب انتخاب کنید

محصولات فراوانی را می‌توان در بازار مشاهده کرد که عبارت “حجم دهنده” روی آن درج شده است. اما همه این محصولات صددرصد موثر نیستند و یا حداقل اثر یکسانی ندارند و این وظیفه شما است که محصول مناسب و موثر را بشناسید و انتخاب کنید. به طور کلی محصولاتی اثر حجم دهنده دارند که به شکل اسپری (حاوی اورسل و گازهای هواپخش) و یا موس و کف باشند. این محصولات نسبت به محصولات ژلی و کرمی سبک‌تر هستند و اثر حجم دهندگی بالاتری دارند. پس اگر موهای نازک دارید برای حجم دادن به آن‌ها از این محصولات استفاده کنید اما فراموش نکنید که در هر صورت استفاده زیاد از محصولات حالت دهنده و حجم دهنده باعث سنگینی موها و صاف و بی‌حالت شدن آن‌ها می‌شود.

حجم دادن به موهای نازک

از اکستنشن برای حجم دادن به موهای نازک استفاده کنید

اکستنشن مو از روش‌های قدیمی است که برای آرایش مو به کار می‌رود. برخلاف تصور بیشتر خانم‌ها اکستنشن‌ها تنها برای بلند نشان دادن موها نیستند و تنها برای افزایش حجم مو نیز می‌توانند به کار روند. اکستنشن مو روش‌های مختلفی دارد که ساده‌ترین نوع آن اکستنشن کلیپسی است و برای زمانی که می‌خواهید موقتا حجم موهای خود را افزایش دهید و در یک مهمانی یا مراسم شرکت کنید بهترین گزینه است. اگر بخواهید مدت بیشتری از اکستنشن استفاده کنید بهتر است از اکستنشن نیمه دائم که با کمک چسب‌های مخصوص به ریشه مو چسبانیده می‌شوند استفاده کنید. این اکستنشن‌ها باید سبک و در بهترین کیفیت انتخاب شوند و توسط افراد متخصص روی مو نصب شوند.

حجم دادن به موهای نازک

از فرکننده حرارتی استفاده کنید

برای داشتن موهای حجیم لازم نیست حتما آن‌ها را به طور کامل فر کنید اما چند فر شل در ریشه و نوک موها می‌تواند باعث ایجاد حجم بیشتر در موها و پرپشت به نظر رسیدن آن‌ها شود. این کار به خصوص برای کسانی که موهای بی حالت و چسبیده به سر دارند بهترین انتخاب است. برای این کار از دستگاه فر حرارتی با قطر ۴ سانتی‌متر استفاده کنید و فرهای دلخواه را روی ریشه مو ایجاد کنید، تا خنک شدن کامل موها صبر کنید و به آن‌ها دست نزنید و برس نکشید، برای تثبیت بیشتر حالت مو می‌توانید از اسپری حجم دهنده هم استفاده کنید.

موها را پوش دهید

پوش دادن موها هم از روش‌های قدیمی و شناخته شده برای حجم دادن به موهای نازک است. البته این روش برای کسانی که موهای خیلی لخت با ساقه‌های ضخیم دارند چندان مناسب و موثر نیست اما اگر موهای نازک و نرمی دارید می‌توانید با پوش دادن به موها حجم دهید. برای این کار یک دسته از موها (معمولا قسمت جلو و تاج سر) را جدا کنید و با برس از زیر دسته مو به سمت کف سر (در جهت خلاف همیشه) برس را حرکت دهید تا تارهای مو به عقب برند و روی سر ایجاد حجم کنند. سپس اسپری بزنید تا حالت موها تثبیت شود. البته این کار اگر مکرر انجام شود به موها صدمه می‌زند و باعث ریزش و شکسته شدن تارهای مو می‌شود پس بهتر است با فاصله انجام شود.

حجم دادن به موهای نازک

از سشوار برای حجم دادن به موهای نازک استفاده کنید

یکی از روش‌های کلاسیک برای حجم دادن به موها، استفاده از سشوار است. کارشناسان توصیه می‌کنند برای ایجاد حجم در موها سشوار را در خلاف جهت حالت طبیعی موها بگیرید، سر خود را به طرف جلو و پایین خم کنید و بیشتر روی قسمت تاج سر تمرکز کنید تا موها ایستاده حالت بگیرند و پرحجم به نظر برسند. لازم نیست از حرارت بالای سشوار استفاده کنید. دمای سشوار را در درجه متوسط و ملایم تنظیم کنید و کار سشوار کشیدن را تا حدی انجام دهید که موها خشک شوند، بیش از این مقدار می‌تواند باعث سوختن موها و آسیب دیدن آن‌ها شود.

روش حجم دادن به موهای نازک و فر

معمولا کسانی موهای نازک و کم حجم دارند که موهایشان صاف و بی‌حالت است اما با داشتن موهای فر و حالت‌دار هم کم حجم شدن موها ممکن است. موهای فر خشک‌ترند و بیشتر مستعد آسیب و شکنندگی هستند و در این شرایط شاید برخی از روش‌هایی که برای موهای صاف گفته شد روی موهای فر چندان جوب ندهد و لازم باشد که از ترفندهای دیگری برای حجم دادن به موهای نازک اما فر و حالت دار استفاده شود. با استفاده از این روش‌ها و ترفندها شما می‌توانید هم فر زیبای موهای خود را حفظ کنید و هم به موهایتان حجم دهید و به طور طبیعی موهای زیبا و پرپشتی داشته باشید.

حجم دادن به موهای نازک

آماده کردن موها: اولین گا برای حجم دادن به موهای فر، آماده سازی آن‌ها است. برای این کار ابتدا در حمام موهای خود را بشویید و از شامپو و نرم کننده استفاده کنید. پس خارج شدن از حمام و خشک کردن با حوله، موهای خود را شانه نزنید چون این کار ساختار طبیعی فر موها را از بین می‌برد، به جای آن از اسپری‌های حالت دهنده و یا کرم‌های مخصوص موهای فر روی موهای مرطوب خود استفاده کنید و با انگشت موهای خود را دسته دسته جدا کنید.

پیچ دادن موها: پس از دسته دسته کردن موها آن‌ها را از ریشه دور انگشت خود بپیچید تا حالت بگیرند. این پیچیدن را در جهتی انجام دهید که موها به طور طبیعی به آن متمایل هستند. با این کار هم حالت اصلی فرهای شما حفظ خواهد شد و هم موها حجم بیشتری به خود خواهند گرفت.

استفاده از سر دیفیوز سشوار: سر دیفیوزر سشوارهمان طور که در تصویر زیر می‌بینید حالتی شبیه به دوش حمام دارد و به خشک شدن درست و طبیعی موهای فر کمک می‌کند. برای استفاده از این سری، آن را افقی بگیرید و موهای خود را روی آن قرار دهید تا خشک شوند. به این ترتیب بدون آن که ماده‌ای به موهای خود اضافه کنید با حالت طبیعی و بدون وز خشک خواهند شد. همزمان با این کار موهای خود را با دست بگیرید و به سمت بالا بکشید تا حجم بیشتری بگیرند. مراقب باشید که به حالت طبیعی فرهای خود آسیبی نزنید.

حجم دادن به موهای نازک

جداسازی موها: وقتی موها به طور کامل خشک شدند نوبت به جدا کردن آن‌ها می‌رسد. هر دسته مو را به دو دسته مجزا تقسیم کنید، این کار را با دست و از ریشه موها انجام دهید تا حجم موها افزایش یابد. در انتها کمی سرم براق کننده به موها اضافه کنید تا هم وزهای احتمالی به وجود آمده در آن‌ها را بگیرد و هم موها براق و درخشان شوند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه مراقبت و زیبایی مو مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)