با بارش اولین برف همه سراغ کفش‌های زمستانی خود می‌روند و یا به فکر تهیه پوتین زمستانی برای فصل جدید می‌افتند. شاید بیشتر مردم تصور کنند پوتین زمستانی یک نوع کفش کاربردی است که برای گرم نگه داشتن پاها و جلوگیری از سر خوردن روی برف و یخ تهیه شده است و مد و فشن در مورد آن اهمیتی ندارد اما پوتین زمستانی هم مثل انواع دیگر کفش و بوت ترندهای خاص خود را دارد که در هر سال معرفی می‌شوند و مدل‌های قدیمی به فراموشی سپرده می‌شوند. این مدل‌ها هم زیبایی خاص خود را دارند و اگر درست و مد روز انتخاب شوند و با استایل مناسبی پوشیده شوند نه تنها خسته کننده و زشت نیستند بلکه می‌توانند زیبا و جذاب هم باشند. در این مقاله با جدیدترین مدل‌های پوتین زمستانی زنانه در سال جاری آشنا می‌شوید.

نیم بوت با آستر پشمی

جدیدترین مدل‌های پوتین زمستانی زنانه

تفاوت اساسی بوت زمستانی با بوت‌های معمولی در این است که بوت‌های زمستانی دارای آستر هستند. این آستر پاهای شما را از سرما حفظ می‌کند و جنبه کاربردی دارد. اما اگر بوت زمستانی شما به شکل نیم بوت یا بلندتر باشد قسمت بیشتری از پاهای شما را پوشش می‌دهد و گرم نگه می‌دارد در نتیجه نیازی نیست که از شلوار پشمی یا جوراب‌های خیلی ضخیم برای گرم ماندن استفاده کنید.

پوتین چلسی ضدآب

جدیدترین مدل‌های پوتین زمستانی زنانه

بوت‌های ساق کوتاه به خصوص مدل چلسی تطبیق پذیری بالایی دارد و با هر نوع لباسی هماهنگ می‌شود، شاید مشکل اصلی بوت‌های چلسی این باشد که قسمت کشی لبه آن ضد آب نیست و می‌تواند برف و باران را از خود عبور دهد و پاهای شما را خیس کند بنابراین نمی‌توان یک بوت چلسی معمولی را در یک روز برفی و خیس پوشید. اما مدل‌های پوتین چلسی زمستانی چلسی ضدآب هستند و علاوه بر گرم نگه داشتن پاها از خیس شدن آن‌ها هم جلوگیری می‌کنند.

پوتین زمستانی دورنگ

جدیدترین مدل‌های پوتین زمستانی زنانه

اگر ساکن مناطقی هستید که هر سال زمستان با بارش سنگین برف روبرو می‌شوید بهتر است برای تهیه یک جفت پوتین زمستانی مخصوص سرمایه‌گذاری کنید. این نوع بوت‌ها هم انواع مختلفی دارند و می‌توانند ساق کوتاه یا بلند یا نیم بودن باشند به هر حال این بوت‌ها مخصوص حال و هوای زمستان هستند و پوشیدن آن‌ها با لباس‌های مناسب می‌تواند استایل زمستانی شما را خاص و اصیل جلوه دهد بدون آن که نگران شیک بودن یا نبودن آن باشید.

پوتین زمستانی بلند با آستر خز

جدیدترین مدل‌های پوتین زمستانی زنانه

مدل‌های بلند و نیم بوت زمستانی هم انواع خاص خود را دارند و در فصل سرما کاربرد زیادی دارند چون علاوه بر جلوگیری از سر خوردن روی برف و یخ با داشتن آستر خز و پشم پاهای شما را گرم و راحت نگه دارند و نیاز شما را به پوشیدن جوراب پشمی و ضخیم برطرف کنند. اگر یک بار بوت زمستانی بلند با آستر خز را امتحان کنید عاشق آن می‌شوید و این بوت به جزء جدایی ناپذیر استایل زمستانی شما تبدیل می‌شود.

پوتین زمستانی کوهنوردی

جدیدترین مدل‌های پوتین زمستانی زنانه

بوت‌های کوهنوردی همان طور که از نام آن‌ها برمی‌آید برای کوهنوردی طراحی شده‌اند چون در کف این بوت‌ها استوک‌هایی وجود دارد که بالا رفتن از صخره‌ها و سطوح شیبدار را ساده‌تر می‌کند. از این ویژگی می‌توان در فصل زمستان هم می‌توان استفاده کرد چون سطح کف این کفش‌ها روی برف و یخ سر نمی‌خورد و راه رفتن با آن‌ها بسیار ساده‌تر خواهد بود. پس اگر به دنبال یک جفت بوت خاص و باکیفیت برای زمستان هستید بوت کوهنوردی را امتحان کنید.

بوت ساق کوتاه زمستانی

جدیدترین مدل‌های پوتین زمستانی زنانه

اگر شما جزو خانم‌هایی هستید که استایل و شیک بودن در درجه اولویت برایشان قرار دارد بهتر است سراغ مدل‌های زمستانی  بوت ساق کوتاه بروید. این نوع بوت‌ها از نظر ظاهری تفاوتی با بوت‌های ساق کوتاه معمولی ندارند اما ضدآب هستند و کف آن‌ها جنس مناسب‌تری دارد و روی برف و یخ سر نمی‌خورد از طرف دیگر آستر پشمی و ظریف آن‌ها نیز کمک می‌کند که پاهای شما گرم و راحت بماند.

بوت کاپشنی بلند

جدیدترین مدل‌های پوتین زمستانی زنانه

در فصل زمستان وقتی احساس سرما می‌کنیم کاپشن اسکی می‌پوشیم، کاپشنی که دوخت‌هایی روی خود دارد و ضدآب است و حرارت را کاملا در خود حفظ می‌کند حال از این ویژگی هم می‌توان برای گرم نگه داشتن پاها استفاده کرد مثل این مدل بوت بلند که قسمتی میانی آن مثل کاپشن طراحی شده و پاها را گرم نگه می‌دارد از طرف دیگر می‌توانید آن را با کاپشن اسکی خود هم ست کنید.

پوتین زمستانی بلند

جدیدترین مدل‌های پوتین زمستانی زنانه

این مدل از مدل‌های کلاسیک بوت بلند زمستانی است که با بند بسته می‌شود و برای کسانی که اهل مدل‌های چند رنگ و متفاوت نیستند و کلاسیک بودن را در کنار گرم ماندن ترجیح می‌دهند بهترین گزینه به شمار می‌رود. این نوع بوت را به راحتی می‌توانید روی شلوار جین هم بپوشید و استایل خود را کامل کنید.

بوت پشمی بنددار

جدیدترین مدل‌های پوتین زمستانی زنانه

بوت پشمی بنددار ظاهری شبیه به بوت‌های کلاسیک بنددار دارد اما داخل آن از آستر پشمی گرم و نرمی پوشیده شده است که باعث می‌شود فوق‌العاده گرم و راحت باشند. این نوع بوت‌ها را به سادگی می‌توانید با لگینگ بپوشید و با یک ژاکت جیر با آستر پشمی گرم استایل خود را کامل کنید.

پوتین زمستانی رنگی

جدیدترین مدل‌های پوتین زمستانی زنانه

لزومی ندارد پوتین زمستانی شما مشکی یا قهوه‌ای باشد. این نوع کفش‌ها رنگبندی متنوعی دارند که شما می‌توانید بر اساس سلیقه خود رنگ دلخواهتان را انتخاب کنید مثلا اگر می‌خواهید بوت زمستانی شما با رنگ شلوار جین شما هماهنگ شود یک جفت بوت آبی تیره تهیه کنید و بپوشید.

بوت بلند ضد برف

جدیدترین مدل‌های پوتین زمستانی زنانه

باز هم می‌گوییم که تضادی میان شیکپوشی و راحتی و گرم بودن در فصل زمستان وجود ندارد. نمونه آن این مدل بوت بلند زیبای جیر است که به صورت ضدآب و ضدبرف طراحی شده است و با پوشیدن آن نه تنها پاهای شما گرم می‌ماند و روی برف سر نمی‌خورید بلکه استایل شما در زمستان هم مثل فصل‌های دیگر شیک و زیبا خواهد بود.

بوت پاشنه گوه‌ای طرح‌دار

جدیدترین مدل‌های پوتین زمستانی زنانه

اگر علاوه بر گرم ماندن و راحت بودن و شیک بودن در زمستان دوست دارید قد بلند هم به نظر برسید باید بگوییم که بوت پاشنه بلندی که در فصل‌های دیگر می‌پوشیدید در این فصل چندان کارایی ندارد و حفظ تعادل روی سطوح لغزنده با چنین کفش‌هایی ساده نیست. به جای این کفش‌ها توصیه می‌کنیم کفش‌های لژدار پاشنه گوه‌ای را امتحان کنید مثل این مدل طرح‌دار جالب که قد شما را چند سانتیمتر بلندتر می‌کند اما از راحتی کفش کاسته نمی‌شود.

بوت زمستانی کلاسیک

جدیدترین مدل‌های پوتین زمستانی زنانه

یک انتخاب کلاسیک، ساده و شیک که هرگز از مد نمی‌افتد اما مزایای کاربردی خود را هم دارد و قطعا جای چنین کفشی در کمد لباس همه خانم‌های شیکپوش و مشکل پسند خالی است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)