شلوارهای جین از مهم‌ترین لباس‌های روزمره افراد هستند که محبوبیت زیادی میان خانم‌ها و آقایان دارند. شناختن جدیدترین مدل‌های شلوار جین اهمیت دارد چون برخلاف دهه‌های گذشته مدل شلوار جین تنها محدود به یک یا چند مدل نیست و هر ساله مدل‌ها متنوع و جالبی از این شلوارها معرفی می‌شود. اما شلوارهای جین تنها محصولاتی نیستند که از پارچه‌های دنیم تهیه می‌شوند بلکه کت، مانتو ژاکت و اکسسوری‌های جین هم طرفدارهای زیادی دارند و هرساله مدل‌های جدیدی از این لباس‌ها معرفی می‌شود. در این مقاله می‌خواهیم جدیدترین مدل‌های شلوار جین و لباس جین را برای سال ۱۳۹۶ معرفی کنیم.

لبه‌های ناتمام شلوارهای جین

در گذشته مرسوم بود که لبه‌های شلوار جین پس از دو تا خوردن دوخته می‌شد و پس از آن عملیات اسیدشویی روی آن انجام می‌شد. البته این کار امروزه هم انجام می‌شود ولی چند سالی است که مدل جدیدی از شلوارهای جین مرسوم شده است که در آن لبه شلوار تا خورده و دوخته نمی‌شود و به صورت خام عملیاتی روی آن انجام می‌شود. این شلوارها در عمر کوتاه خود میان خانم‌ها بسیار محبوب شده‌اند و از جدیدترین مدل‌های شلوار جین برای سال ۱۳۹۶ هستند.

ژاکت‌های جین اورسایز

جدیدترین مدل‌های شلوار جین در سال جاری

در دهه جاری بر اساس چرخه مد به سی سال قبل بازگشته‌ایم یعنی دهه ۱۹۸۰ و زمانی که لباس‌های گشاد و اورسایز بسیار محبوب بود. اکنون این ترند از لباس‌ها دوباره به دنیای مد بازگشته است و شاهد حضور آن‌ها در دنیای لباس‌های جین هم هستیم. ژاکت‌های جین هم از لباس‌هایی هستند که تطبیق پذیری بالایی دارند و در همه فصل‌ها به خصوص فصل بهار و پاییز می‌توان از آن استفاده کرد. پس اگر قصد خرید این ژاکت‌ها را برای امسال دارید مدل‌های اورسایز بهترین و به روزترین انتخاب هستند.

مانتوی جین بلند یا کوتاه

جدیدترین مدل‌های شلوار جین در سال جاری

با گسترش هرچه بیشتر لباس‌های تولید شده از پارچه دنیم و جین شاهد معرفی مانتوهای جین در سال‌های اخیر بودیم که در کشور ما نیز مورد استقبال خانم‌های شیک‌پوش قرار گرفته است. این مانتوها بادوام، تطبیق‌پذیر و زیبا هستند و در هر موقعیتی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد. مانتوها جین کوتاه ساده در واقع پیراهن‌هایی بلند و پوشیده هستند که لباسی مناسب برای فصل بهار است اما طراحان پا را از این محدوده نیز فراتر گذاشته و مدل‌های کلاسیک‌تری از این مانتوها را معرفی کرده‌اند که در تصویر زیر می‌بینید.

شلوار جین گلدوزی شده

جدیدترین مدل‌های شلوار جین در سال جاری

بازگشت به دهه هشتاد میلادی تنها به مد شدن لباس‌های گشاد و اورسایز منجر نشد بلکه گلدوزی، منجوق‌دوزی و تزئینات زیاد در لباس‌ها نیز از ترندهایی است که از سی سال گذشته الهام گرفته شده است. این تزئینات که در اصطلاحات فشن آن را با عنوان ماکسیمالیزم هم می‌شناسیم به دنیای شلوارهای جین هم راه پیدا کرده است و در فصل‌های اخیر شاهد معرفی شلوارهای جین و البته لباس‌های جین با گلدوزی‌های زیبا هستیم که ظاهری خانمانه و زیبا به این شلوارها داده است.

شلوار جین با دکمه‌های متعدد یکی از جدیدترین مدل‌های شلوار جین

همه می‌دانند که شلوارهای جین یک دکمه دارند که پس از بستن زیپ باید آن را ببندیم تا زیپ آن باز نشود. این دکمه‌ها از دهه‌های قبل در شلوارهای جین وجود داشته و کارکرد مشخصی برای آن تعریف شده است. اما طراحان در سال‌های اخیر با ایجاد تغییر در مدل شلوارها تعداد دکمه‌ها را تغییر داده و آن‌ها را جایگزین زیپ کرده‌اند. این تغییر هرچند ممکن است کوچک و کم اهمیت به نظر برسد ولی می‌تواند یک مدل جدید و متفاوت و جذاب برای خانم‌های شیک‌پوش باشد.

لبه‌های نامتقارن شلوار جین

جدیدترین مدل‌های شلوار جین در سال جاری

همان طور که در مورد لبه‌های دوخته نشده شلوارهای جین گفتیم، این روزها مدل‌های ناتمام و دوخته نشده شلوارهای جین به یک ترند جهانی تبدیل شده است و یکی از جدیدترین مدل‌های شلوار جین به شمار می‌رود. در این راستا استفاده از شلوارهایی که دوخت نامتقارن، ترکیبی از رنگ‌های متفاوت و به طور کلی ظاهری ناآشنا دارند بسیار مرسوم شده است. برای کسانی که علاقمند به مدل‌های قدیمی مثل جین‌های پاره هستند توصیه می‌کنیم به جای استفاده از آن مدل‌ها، این مدل‌های جدیدتر و به روزتر را در سال جدید بپوشند.

جین به رنگ کرم

مدل‌های شلوار جین و لباس جین

این که لباس‌های جین محدود به رنگ آبی نباشند چیز تازه‌ای نیست و سال‌ها است که لباس‌های جین را در رنگ‌های متنوعی مثل مشکی، سفید، توسی و رنگ‌های شاد و تند مثل قرمز و … مشاهده کرده‌ایم. اما یکی از مدل‌های جدیدی که برای امسال معرفی شده است لباس‌های جین به رنگ کرم است. این رنگ جزو رنگ‌های خنثی و کلاسیک است که قبلا چندان در لباس‌های جین مرسوم نبوده است اما می‌تواند رنگ لباس مناسبی برای فصل بهار باشد.

کفش جین

پارچه‌های جین و دنیم محدود به شلوار و ژاکت و فقط لباس‌های پوشیدنی نیست بلکه این پارچه‌ها را می‌توان در اکسسوری‌های روزمره نیز مشاهده کرد مانند کفش‌های جین. کفش‌هایی با استایل راحتی که روکشی از پارچه جین دارند و یا کفش‌های پارچه‌ای از جنس جین که می‌توانید به راحتی آن‌ها را با لباس‌های جین خود هماهنگ کنید و استایلی راحت و زیبا و غیررسمی برای فصل بهار داشته باشید. این کفش‌ها تنها محدود به رنگ آبی نیستند و می‌توان آن‌ها را در رنگ‌های معمول دیگری از جمله رنگ‌های خنثی تهیه کرد.

کیف جین

جدیدترین مدل‌های شلوار جین در سال جاری

وقتی صحبت از اکسسوری باشد پیش از هرچیز دیگری کیف زنانه را به یاد می‌آورد. اما همه در گذشته فرک می‌کردیم که کیف‌های جین ارزان قیمت و بی‌کیفیت هستند ولی امروز دیگر این طور نیست و برندهای گران قیمت و معتبر در سال‌های اخیر به تولید کیف‌های شیک و زیبا از پارچه‌های جین پرداخته‌اند و اگر قصد خرید کیفی متفاوت، شیک و مد روز داشته باشید این کیف‌های جین می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)