سال آینده در چنین روزهایی تیم ملی روسیه به عنوان میزبان در مسابقات جام جهانی فوتبال شرکت خواهد کرد. میزبانی که ظرف روزهای آینده شرایط و امکاناتش در مسابقات جام کنفدراسیون ها محک خواهد خورد. به همین دلیل در مطلب پیش رو به سراغ ۵ نکته‌ی مهمی خواهیم رفت که باید در رابطه با تیم ملی روسیه بدانیم. پس پیشنهاد می‌کنیم که مثل همیشه مجله قرمز را در ادامه‌ی این مطلب همراهی کنید.

مسابقات فوتبال جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ از امروز با دیدار دو تیم فوتبال روسیه و نیوزیلند کلید خورد و ظرف روزهای آینده با مسابقات دیگری مابین تیم‌های حاضر در دو گروه این رقابت‌ ادامه خواهد یافت. میزبان بودن تیم ملی روسیه در این بازی ما را بر آن داشت تا به سراغ بیان نکات مهمی از این تیم برویم. نکاتی که بد نیست فوتبال‌دوستان آن‌ها  را در رابطه با تیم ملی روسیه بدانند.

نخستین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی روسیه

در طول یک دهه‌ی اخیر تیم ملی اسپانیا توانست در بسیاری از تورنمنت‌های فوتبال موفق ظاهر شود و عناوین مهم جهانی این ورزش پر طرفدار را از آن خود کند. امری که توسط طلایی‌ترین نسل تاریخ فوتبال این کشور رقم خورد. شاید نخستین خیز بلند تیم ملی اسپانیا در راه فتح عناوین مهم جهانی، مسابقات یورو ۲۰۰۸ بود. جایی که آن‌ها در فینال این مسابقات توانستند تیم ملی فوتبال آلمان را با حساب یک بر صفر از پیش رو بردارند و آغاز کننده‌ی راهی باشند که در نهایت به فتح جام جهانی ۲۰۱۰ افریقای جنوبی و مسابقات یورو ۲۰۱۲ انجامید. جالب این‌جاست که بهترین نتیجه‌ی تاریخ روسیه در تورنمنت‌های مهم فوتبال نیز در همین تورنمنت یعنی رقابت‌های یورو ۲۰۰۸رقم خورد.

شاید اگر تیم روسیه همان بازی درخشان مراحل گروهی و حذفی را در دیدار نیمه نهایی مقابل تیم ملی اسپانیا انجام می‌داد، می‌توانست به جای ماتادورها در دیدار پایانی برابر تیم ملی آلمان قرار گیرد. با این‌حال تیم ملی روسیه در بازی نیمه نهایی نتیجه را سه بر صفر به اسپانیا واگذار کرد و نتوانست تاریخ‌سازی خود را کامل کند. به هر حال نسل طلایی تیم ملی روسیه در همان رقابت‌ها بود که به فوتبال‌دوستان معرفی شد و این تیم در حالی به منظور حضور قدرتمند در جام جهانی آینده به پیشواز مسابقات جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ می‌رود که آفتاب نسل طلایی فوتبال این کشور غروب کرده است.

اعضای تیم فوتبال روسیه

به بیان دقیق‌تر مدافعان مستحکمی نظیر واسیلی برزوتسکی و سرگئی ایگناشویچ دیگر در تیم فوتبال روسیه حضور ندارند و افزون بر آن دوران فوتبال هافبک‌های تاثیرگذاری نظیر آندری آرشاوین، ایگور سمشو و الکساندر آنیوکوف نیز در تیم ملی روسیه به پایان رسیده است. شاید بتوان گفت از آن نسل طلایی تنها دروازه‌بان این تیم یعنی ایگور آکنیف و همچنین هافبک نام آشنایی نظیر یوری ژیرکوف هنوز در تیم ملی روسیه حاضر هستند. البته نیازی به گفتن نیست که هر دوی این بازیکنان افرادی پا به سن گذاشته محسوب می‌شوند و از همین رو تیم ملی روسیه باید در فکر ساختن نسل طلایی جدیدی از بازیکنان فوتبال برای حضور موفق در جام جهانی ۲۰۱۸ باشد.

دومین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی روسیه

تیم فوتبال روسیه در حالی در مسابقات جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ حضور یافته که دو بازیکن کلیدی خود را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. گلزن مطرح این تیم یعنی آلن ژاگوئف به دلیل رنج بردن از یک مصدومیت کلی، مسابقات جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ را از دست داده است. از سوی دیگر ماریو فرناندز نیز در این مسابقات تیم ملی روسیه را همراهی نخواهد کرد. این بازیکن برزیلی تبار به دلیل جراحی بینی از تیم ملی روسیه غایب خواهد بود. جالب این جاست که هر دوی آن‌ها بازیکنان کلیدی تیم فوتبال زسکا مسکوی روسیه به شمار می‌روند و در تیم ملی روسیه نیز از جمله مهره‌های اصلی و تاثیرگذار هستند.

تیم روسیه جام کنفدراسیون

سومین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی روسیه

تا این‌جای متن نکته‌ی چندان امیدوار کننده‌ی را در رابطه با تیم ملی روسیه شاهد نبودیم. اما اعضای این تیم، بازیکن جوانی به نام الکساندر گولوین را در کنار خود می‌بینند. این بازیکن با استعداد تاکنون ده بازی برای تیم ملی روسیه انجام داده و دو گل را نیز برای تیم ملی کشورش به ثمر رسانده است. آماری که او را در قامت امید اصلی تیم ملی روسیه در مسابقات جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ و همچنین جام جهانی پیش رو قرار می‌دهد. در واقع کیفیت بازی الکساندر گولوین به حدی است که از او به عنوان یکی از بازیکنان فصل بعد تیم آرسنال نام برده می‌شود. از همین رو شاید بتوان برای او نقشی اساسی در موفقیت تیم ملی روسیه در مسابقات جام کنفدراسیون ها در نظر گرفت.

چهارمین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی روسیه

همان‌گونه که در سطور پیشین این متن به آن اشاره کردیم، دروازه‌بان روسیه در مسابقات جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ همچنان ایگور آکنیف خواهد بود. این بازیکن با تجربه تنها ۴ بازی با کلوب صد تایی‌ها فاصله دارد و شاید با حضور تیم ملی روسیه در مراحل بالاتر جام کنفدراسیون ها بتواند آمار بازی خود در تیم ملی روسیه را به صد مسابقه برساند. با این حال ایگور آکنیف همواره حضور پر فراز و نشیبی در تیم ملی روسیه داشته است. به گونه‌ای که گاه لغزش‌های عجیب او در مسابقات مهم بسیار برای تیم فوتبال روسیه گران تمام شده است. باید دید که در مسابقات جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ آیا مستر هاید وجود آکنیف حضور خواهد داشت یا اینکه او با دکتر جکیل وجود خود در این تورنمنت خواهد درخشید.

پنجمین نکته‌ی مهم در رابطه با تیم ملی روسیه

میزبانان جام جهانی هیچ‌گاه برای حضور در این جام نیاز به انجام مسابقات انتخابی نداشته‌اند. موضوعی که در مجموع نکته‌ی مثبتی برای فوتبال‌دوستان کشورهای میزبان به شمار می‌رود. اما نکته‌ی منفی آن برای میزبانان جام جهانی عدم تحمل فشار لازم برای آبدیده شدن تیم ملی است. تیم ملی روسیه هم در حالی به عنوان میزبان، مسابقات جام جهانی آینده را آغاز خواهد کرد که تا این‌جای کار مسابقات چندان مهم و حساسی را به انجام نرسانده است. امری که می‌تواند اعضای تیم ملی روسیه را از قرار گرفتن در فرم ایده‌آل و آرمانی برای درخشش در این تورنمنت مهم دور نگه دارد. بنابراین حضور در مسابقات جام کنفدراسیون ها می‌تواند محک کاملا جدی و محکمی برای سنجیدن توان و عیار اصلی بازیکنان تیم فوتبال روسیه باشد. هرچه باشد این تورنمنت ماکت کوچکی از جام جهانی فوتبال محسوب می‌شود و موفقیت در آن حداقل به لحاظ روحی برای بازیکنان تیم ملی روسیه مفید خواهد بود. پس باید دید که اعضای تیم ملی روسیه چه عملکردی را در جام کنفدراسیون ها ۲۰۱۷ از خود به نمایش خواهند گذاشت.

منبع: فاکس اسپورتز (کاری اختصاصی از تیم ترجمه مجله قرمز همراه با تلخیص و اضافاتی از سوی نویسنده‌)

در صورت تمایل می‌توانید با نظرات خود در بخش کامنت، ما را در بهبود کیفیت مطالب بخش ورزش مجله قرمز یاری کنید.