جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
سلامت تیروئید

تیروئید و بدترین مواد غذایی مصرفی برای سلامت تیروئید شما

تیروئید شما در  بیشتر زمان ها ساکت و پرکارترین عضو است ، و عملکرد آن چنان به نرمی است که گاهی  فراموش می کنیم این غده اصلا وجود دارد. اما این ، غده پروانه ای شکل که در پایه گلو قرار دارد کمک می کند تا  بدن شما متابولیسم ، درجه حرارت، ضربان قلب را تنظیم کند و علاوه بر این  اگر شروع به هم ریختن و بلااستفاده شدن کند، شما متوجه خواهید شد.  غیر فعال شدن و کم کاری تیروئید زمانی است که غده قادر به تولید هورمون تیروئید (TH) به اندازه کافی نباشد که باعث افزایش  وزن، کندی، افسردگی شده و  می تواند افزایش حساسیت به سرما  را برای شما به ارمغان بیاورد. از سوی دیگر، زمانی که بدن شما تولید TH  را به مقدار بیش از حد دارد این امر می تواند باعث  از دست رفتن ناگهانی وزن، ضربان نامنظم قلب، عرق کردن، عصبی شدن و تحریک پذیری شود. ژنتیک، شرایط خود ایمنی، استرس، و سموم محیطی می توانید بر روی  تیروئید شما تاثیر بگذارد و بنابراین می توان رژیم غذایی ، یک عامل است که  شما می توانید آن را به طور کامل کنترل کنید. در اینجا مواد غذایی ای  که ممکن است برای  حفظ تیروئید شما مضر باشد را معرفی می کنیم.

گلوتن (اگر شما بیماری سلیاک دارید)

افراد مبتلا به بیماری سلیاک ( که یک بیماری خود ایمنی است که در نتیجه عدم تحمل به گلوتن در گندم، جو است) با توجه به گزارش سال ۲۰۰۷ توسط محققان در انگلستان به احتمال زیاد به میزان  بالاتری از مشکلات تیروئید، رنج می برند. ایلیک در این باره می گوید:  “خوردن یک رژیم غذایی فاقد گلوتن  باعث کنترل علائم شده و  همچنین ممکن است به محافظت از  غده تیروئید کمک کند”. اما اگر شما مبتلا به بیماری سلیاک هستید شما ممکن است بخواهید از  خوردن همه نان ها جلوگیری کنید. در واقع، به لطف برخی از فرآیندهای پخت، نان در واقع می تواند شامل مقداری ید باشد.

گلوتن تیروئید

غذاهای فراوری شده و تیروئید

اگر شما در حال فکر کردن در مورد مصرف غذاهای فرآوری شده  و شور برای دریافت  ید بیشتری از  رژیم غذایی خود هستید، دوباره فکر کنید. بیشتر از ۷۵ درصد از مصرف سدیم رژیم غذایی ما از  غذاهای رستوران،  غذاهای پیش بسته بندی  شده و پردازش شده   تامین می شود. (در واقع، شما احتمالا تعجب کنید  که چگونه بسیاری از غذاها در واقع فقط دامی برای نمک پنهان هستند)  ایلیک می گوید: اما “تولید کنندگان مجبور به استفاده از نمک یددار در محصولات خود هستند” و با توجه به گزارش  موسسه ملی بهداشت دفتر از مکمل های طبیعی، آنها “تقریبا هرگز این کار را انجام نمی دهند”. نتیجه اینکه : ممکن است که باعث شود که شما مقدار  زیادی سدیم را  (که می تواند باعث ابتلای  شما به  فشار خون بالا و  بیماری های قلبی شود)، منهای ید مصرف کنید .

فست فود

مشابه غذاهای فرآوری شده، زنجیره مواد غذایی سریع نیز نیاز به استفاده از نمک یددار در غذاهای خود دارد و حتی زمانی که آنها  این کار را انجام می دهند، با توجه به مقاله ای که در سال ۲۰۱۰ در مجله غدد درون ریز  منتشر شد ، که در آن  محصولات را از دو رستوران فست فود در منطقه بوستون آزمایش می کردند، ممکن است محتوای ید  را خیلی افزایش ندهد. نویسندگان این مطالعه نشان دادند که سد انتقال یافته از طریق این خوارک ها  ممکن است تا حدی پایین باشد.

 منبع: HEALTH
این مقاله توسط Maria Masters به رشته تحریر در آمده است و توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید.َ

ورود به سایت دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

مهم‌ترین ترفندهای زیبایی و آرایش از زبان کارشناسان
مهم‌ترین ترفندهای زیبایی و آرایش از زبان کارشناسان آرایشی
25
روش صحیح برس کشیدن موها چیست؟ آیا از سنجاق مویی درست استفاده می‌کنید؟
روش صحیح برس کشیدن موها چیست؟ آیا از سنجاق مویی درست استفاده می‌کنید؟
46
رایحه ارکیده و یاس دو رایحه جذاب و پرطرفدار از دنیای گل‌ها
رایحه ارکیده و یاس دو رایحه جذاب و پرطرفدار از دنیای گل‌ها
34
هفت گام مهم برای مراقبت از پوست چرب از زبان کارشناسان
هفت گام مهم برای مراقبت از پوست چرب از زبان کارشناسان
138
بهترین رنگ رژ لب برای آرایش شما در فصل بهار شما چیست؟
بهترین رنگ رژ لب برای آرایش شما در فصل بهار چیست؟
201
میلیا ، نقاط سفید روی پوست چرا به وجود می‌آیند؟ راه درمان آن‌ها چیست؟
میلیا ، نقاط سفید روی پوست چرا به وجود می‌آیند؟ راه درمان آن‌ها چیست؟
107

مقالات سلامت

معرفی التهاب لثه
التهاب لثه و علل و علائم ابتلا، نحوه تشخیص و پیشگیری و درمان این عارضه
11
تغذیه بارداری
تغذیه بارداری و بررسی اهمیت نقش تغذیه در این دوران بارداری
18
درمان ها خانگی در درمان استرس
درمان استرس و معرفی ۱۹ درمان خانگی برای مقابله با این مشکل
98
بلفاریت یا التهاب پلک
بلفاریت یا التهاب پلک؛ علائم، عوارض و درمانهای دارویی و خانگی
103
اندازه مناسب سطح کلسترول چیست
سطح کلسترول چگونه سنجیده می‌شود و میزان نرمال آن چقدر است؟
573
علائم تند تپشی
تند تپشی (تاکی کاردی) و معرفی، علائم، تشخیص و پیگیری و درمان
145

مقالات آشپزی

نان لقمه‌ای
طرز تهیه نان لقمه‌ای نرم و پفی در فر و بدون فر؛ آموزش مرحله به مرحله و تصویری
203
طرز تهیه اوتمیل اورنایت
طرز تهیه اوتمیل اورنایت در شیشه؛ صبحانه پر فیبر و مغذی با چندین دستورالعمل مختلف
217
بستنی گیاهی
طرز تهیه بستنی گیاهی بدون لبنیات به صورت تصویری؛ بدون گلوتن و وگان
709
بیسکویت پتی بور خانگی
بیسکویت پتی بور خانگی ساده، کرمدار و شکلاتی (Le Pettit Beurre)
279
سالاد ماکارونی
سالاد ماکارونی کلاسیک با سبزیجات رنگارنگ و سس رژیمی
625
طرز تهیه پنیر ریکوتا خانگی
پنیر ریکوتا خانگی را به ساده‌ترین روش بسازید؛ آموزش تصویری
460

مقالات تغذیه

تغذیه بارداری
تغذیه بارداری و بررسی اهمیت نقش تغذیه در این دوران بارداری
18
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی با ۱۳ دستورالعمل مختلف که می‌توانید در خانه درست کنید
50
فواید آب خیار
آب خیار و معرفی ۷ مورد از مزایای استفاده از این نوشیدنی مفید
63
فواید ماست منجمد
ماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزه
231
معرفی عوارض مصرف زردچوبه
عوارض مصرف زردچوبه و معرفی ۱۳ مورد از این عوارض که شما ممکن است ندانید
415
معرفی خواص هل
خواص هل و معرفی ۱۱ خاصیت شگفت انگیز از این ماده غذایی
242