جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
تعادل

۸ راه که بین کار و زندگی، تعادل ایجاد کنید

تعادل بین کار و زندگی، یکی از چالش های افراد است.  فرقی ندارد که چه تازه وارد شغلی شده باشید و چه در حال ادامه دادن شغل قبلی خود هستید، به هر حال دارای مسئولیت‌های زیادی هستید که بایستی آنها را انجام دهید و گاهی حس می‌کنید که هیچگاه زمان کافی برای انجام وظایف خود ندارید و نمی‌توانید همه‌ی کارهایتان را آنطور که دوست دارید، انجام دهید. اما راهکارهایی هم هست که می‌توانید بین زندگی شخصی و زندگی کاری خود تعادل ایجاد کنید. که در اینجا هشت تای آنها را خواهید خواند:

تعادل در زندگی و کار

۱ – این را درک کنید که همه چیز به طرز فکر شما بستگی دارد

محیط کاری هر کسی با دیگران فرق دارد. اما اگر حرفه‌ی شما طوری‌ست که باید به طور شبانه روزی کار کنید، ایجاد تعادل برای شما قطعا سخت خواهد بود.  موفقیت یک اتفاقی نیست که یک شبه رخ دهد، بلکه یک سفر است.  در نتیجه نداشتن تعادل در زمانبندی بین کار و زندگی، برای شما آسیب زننده است. اگر به این طرز فکر برسید، آغازی‌ خواهد بود برای برقراری تعادل بین زندگی شخصی و زندگی کاری.

۲- برای خودتان محدویت‌های کاملا شفاف ایجاد کنید

قدم‌ بعدی برای رسیدن به تعادل، این است که برای خودتان یکسری محدویت‌های مشخص و شفاف ایجاد کنید و به قانونی که برای خودتان ایجاد کرده‎اید عمل کنید.  مثلا برای خودتان زمان بگذارید که تا ساعت ۶ کار می‌کنم، سپس از دفتر کارم خارج می‌شوم و اگر نیاز به اضافه کاری بود، فقط یک ساعت شب بین ۹ تا ۱۰ را به آن اختصاص می‌‌دهم. در ضمن این قوانین را به همکاران یا مشتری‌های خودتان نیز بگویید و آنها را مطلع سازید. با کارفرمای خود  نیز صحبت کنید و او را قانع کنید که این قوانین برای بهبود عملکرد کاری شماست و در انتها از او بخواهید شما را حمایت کند. البته گاهی رویدادهای ناگهانی رخ می‌دهند که باعث بهم زدن قوانین شما می‌شوند اما همینکه  صریحا متوجه شوید چه اتفاقی اورژانسی هست یا نه، خوب است.

۳- هدف های واضح و واقعی برای خود داشته باشید

مفهوم تعادل بین زندگی و کار، به این معناست که هردوی اینها مهم است و هر دو  اولویت دارند ولی در مسیرهای مختلف بایستی انجام شوند. قدم سوم برای رسیدن به تعادل این است که هدفهای خودتان را واضح و واقعی تعریف کنید. اگر اهدافتان مشخص نباشند، نمی‌توانید تعادلی بین کار و زندگی ایجاد کنید و حتی ممکن است در تله‌ی بیش از حد کار کردن بیفتید. اگر ندانید چه زمانی قرار است به هدفتان برسید، کار کردن شما شبیه به راه رفتن روی تردمیل است. به همین صورت در مورد زندگی شخصی خود نیز اگر اولویت بندی نداشته باشید ممکن است نسبت به آن بی اهمیت شوید و فکر کنید نسبت به کارتان کمتر مهم است. پس به طور آگاهانه تصمیم بگیرید که می‌خواهید چطور و با چه کسانی زمان خود را سپری نمایید.

۴- حواس پرتی ها را به حداقل برسانید

از آنجایی که قرار نیست هفت روز هفته و بیست و چهارساعته کار کنید، بایستی ساعاتی را که کار می‌کنید، ساعت کارآمد و مفیدی باشند. هنگامی‌که زمان خود را آنطوری که باید، سپری نکنید دچار استرس می‌شوید. سعی کنید سی دقیقه با تمرکز روی یک کاری زمان بگذارید سپس یک وقفه کوتاه داشته باشید و دوباره با تمرکز برگردید به کار.  حتی در مورد کارهای شخصی یا کار در منزل نیز به همین صورت عمل نمایید.

۵- همیشه کیفیت را به کمیت ترجیح دهید

اگر قرار است چند روز خاطره ساز داشته باشید، واقعا در طول این چند روز چه کارهایی خواهید کرد؟ زندگی آنقدر کوتاه است که ارزش انجام کارهایی که واقعا دوست نداریم را، ندارد. مثلا شاید اولین قسمت خیلی از سریال ها را ببینید و متوجه شوید آن چیزی نیست که دوست دارید پس نیازی نیست زمان خود را برای دیدن تمام قسمتها هدر دهید. در ضمن اعضای خانواده  نیز می‌توانند به هم کمک کنند که اگر متوجه شدند یکی از آنها دارد وقتش را الکی با کلیک کردن در اینترنت هدر می‌دهد، به او تذکر دهند. پس پنجمین راه برای رسیدن به تعادل، این است که زمان خود را بر روی چیزهای باارزش و باکیفیت بگذارید. کمیت برای شما مهم نباشد، بلکه کیفیت مهم باشد.

۶- تا جایی که می‌توانید از دیگران کمک بگیرید

اعضای خانواده، یک دوست، یک پرستار، اشخاصی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند تا نیازی نباشد همه‌ی کارها را خودتان به تنهایی انجام دهید. در ضمن قرار نیست در همه‌ی کارها عالی باشید، قبول کنید که گاهی نیاز به کمک دیگران دارید.

۷- یکی از راههای داشتن تعادل خوب خوابیدن است

با تشخیص اینکه تمام استرس‌ها فقط در ذهن شما وجود دارد و واقعی نیستند، پس باید از ذهن خود به خوبی نگهداری کنید. یکی از راههای محافظت از ذهن، خوابیدن به اندازه‌ی کافی است. بهتر است همیشه سر یک ساعت مشخص بخوابید تا صبح زود با ذهنی تازه از خواب بیدار شوید و برای گذران روز خود کاملا مجهز باشید.

۸- به گذشته نگاه کنید

تعادل داشتن می‌تواند از طریق درس گرفتن از گذشته نیز باشد. نگارش خاطره‌ها، برای مرور در آینده،  هم برای خودتان و هم برای فرزندان ، مفید است. مرور گذشته‌ها می‌تواند برای برنامه ریزی بهتر در آینده، مفید باشید. این کار را با یک خاطره نویسی ساده در دفترچه یا وبلاگ خود می‌توانید انجام دهید.

 

ترجمه و تالیف اختصاصی مجله قرمز از مقاله Julie Zhou

منبع : medium

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
219
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
111
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
233
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
455
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
942
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
257

مقالات سلامت

علائم کمبود ویتامین D
علائم کمبود ویتامین D با ۹ علامت هشدار دهنده که باید به آنها توجه کرد
63
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون و آمادگی قبل از آن؛ انواع آزمایشها و مواد ممنوعه و ترفندها
72
افزایش هموگلوبین
افزایش هموگلوبین خون با مصرف مکملها و تغییر در رژیم غذایی چگونه امکان پذیر است؟
75
بسته شدن مجرای اشکی
بسته شدن مجرای اشکی در کودکان به چه علت رخ می‌دهد و چگونه درمان می‌شود؟
98
ورم پس از زایمان
ورم پس از زایمان را با درمانهای طبیعی و خانگی رفع کنید
79
دندانهای حساس
دندانهای حساس خود را با رعایت این ۸ قانون بهبود داده و درد آنها را کاهش دهید
141

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
97
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
120
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
198
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
386
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,353
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
778

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
137
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
287
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
423
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
564
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
399
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
551