این روزها بازار پوشاک تقلبی بسیار داغ است و شاید بیش از ۹۹% محصولات متعددی که در بازار تحت عنوان برندهای معتبر دیده می‌شود تقلبی هستند. کیف‌های تقلبی در این میان تولید بیشتری دارند چون کپی کردن آن به دلیل عدم نیاز به سایزبندی و مسائل دیگر کار ساده‌تری است. در برخی موارد افراد سودجو کار کپی از کیف‌های برندهای معتبر را چنان ماهرانه انجام می‌دهند که تشخیص آن حتی برای افراد ماهر هم ساده نیست. اما همیشه راه‌هایی هست، در این مقاله می‌خواهیم به شما آموزش دهیم که چگونه کیف‌های تقلبی را با چشم غیرمسلح از کیف‌های اصل تشخیص دهید.

اگر جستجویی در اینترنت داشته باشید خواهید دید که برای هر برند و هر نوعی از کیف یک راهنمای مخصوص برای تشخیص کیف‌های تقلبی از اصل وجود دارد. شاید به خاطر سپردن همه این ویژگی‌ها برای هر برند و کیف کار ساده‌ای نباشد اما در مورد همه این کیف‌ها چند ویژگی و روش مشابه وجود دارد که آشنایی با این روش‌ها و ویژگی‌ها کمک می‌کند بتوانیم به راحتی کیف‌های تقلبی را از کیف‌های اصل تشخیص دهیم و انتخاب درستی داشته باشیم. این پنج ویژگی اصلی عبارتند از:

تایپوگرافی

اگر با مفهوم تایپوگرافی آشنا باشید می‌دانید که تایپوگرافی هنر حروف چینی و کنار هم قرار دادن اشکال مختلف حروف برای ساخت تصاویر است. از تایپوگرافی در صنعت مد به وفور استفاده می‌شود که مهم‌ترین استفاده آن، طراحی لوگو‌های روی محصولات مد از جمله کیف است. هر برندی فرم خاصی از تایپوگرافی را در محصولات خود به کار می‌برد و هرچه بیشتر با این لوگو و فرم خاص و جزئیات آن آشنا باشید بهتر می‌توانید تفاوت‌های کیف‌های اصل را از تقلبی تشخیص دهید چون افراد متقلب و کپی کار هرچه تلاش کنند نخواهند توانست این لوگو را بدون خطا و زدگی در آورند. به این مساله هم دقت کنید که در برخی کیف‌ها، لوگو به صورت فلزی برجسته و یا نوشته‌های حک شده و یا چاپی روی کیف درج می‌شود و اگر در نحوه درج شدن تفاوتی وجود داشته باشد آن کیف قطعا تقلبی است.

تایپوگرافی در کیف‌های تقلبی و اصل

اندازه‌ها

هرچند برندهای معتبر در هر فصل تغییراتی در کیف‌های خود اعمال کرده و آن‌ها را به روز می‌کنند اما برخی از ویژگی‌های اساسی این کیف‌ها ثابت باقی می‌ماند که ابعاد کیف یکی از آن‌ها است. هر کیف خاصی با برند مشخص و شناخته شده ابعاد مشخصی دارد که هرگز تغییر نمی‌کند و در همه محصولات ثابت است. پس اگر این اندازه‌ها را بدانید تشخیص کیف تقلبی کار ساده‌ای خواهد بود و اگر خطایی بالاتر از یک سانتی‌متر مشاهده کردید آن کیف تقلبی است.

اندازه ها در کیف‌های تقلبی و اصل

یراق آلات و اقلام همراه

به خاطر داشته باشید در تشخیص کیف اصل از تقلبی، چیزهایی که همراه کیف هستند بیش از خود کیف اهمیت دارند. پوشش محافظ کیف، کارت گارانتی و یراق آلات کیف مثل بند آن، قفل، دسته و قطعات فلزی دیگر باید در بهترین کیفیت ممکن باشند. کارت گارانتی و محافظت کیف را از هر نظر بررسی کنید تا در نوشته‌ها و لوگوی آن اشتباهی رخ نداده باشد. یراق آلات کیف باید از جنس سنگین و فلزی باشند و اگر حس کردید این یراق آلات سبک هستند و از پلاستیک فلزکاری شده ساخته شده اند کیف مورد نظر قطعا تقلبی است.

یراق آلات کیف‌های تقلبی و اصل

محل خرید

این که کیف خود را از چه فروشگاهی تهیه می‌کنید اهمیت زیادی دارد چون هرگز انتظار نمی‌رود یک مغازه معمولی و ساده کیف‌هایی از برندهای معتبر را ارائه کند مگر این که تقلبی و کپی باشند. برای خرید چنین کیف‌هایی حتما به نمایندگی‌ها (اگر وجود داشته باشند) و یا به فروشگاه‌های معتبر و بزرگ مراجعه کنید که البته در این فروشگاه‌ها نیز احتمال تقلبی بودن کیف‌ها وجود دارد و به بررسی دقیق‌تری نیاز دارند.

جزئیات دیگر درباره کیف‌های تقلبی

هرچه کیف‌های اصل بیشتری را مشاهده کرده باشید و به دقت به جزئیات آن‌ها دقت کرده باشید مهارت شما در تشخیص کیف‌های اصل و تقلبی بیشتر خواهد شد. کیف اصل از برند معتبر از موادی با بهترین کیفیت ساخته شده است و اگر چرم باشد قطعا از چرم اصل و با بالاترین کیفیت ساخته شده است. دوخت روی این کیف‌ها یکدست و هم اندازه و با بالاترین کیفیت و دوام ممکن انجام شده  و در هیچ قسمتی از آن زدگی و ایرادی مشاهده نمی‌شود.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)