بلوز و دامن یکی از مرسوم‌ترین و رایج‌ترین لباس‌های زنانه است که در شرایط مختلفی می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد. هر خانمی به این لباس‌ها نیاز دارد و حداقل باید یک دست بلوز و دامن به خصوص دامن میدی در کمد خود داشته باشد چون این ترکیب به اندازه کافی زیبا، راحت و تطبیق پذیر است. در کنار بلوز و دامن زنانه لباس چپ و راستی یا لنگی زنانه قرار دارد که آنقدر مرسوم هست که نمی‌توان تصور کرد تا همین چند دهه پیش این لباس وجود نداشته و در دهه ۱۹۷۰ میلادی توسط دایان فون فورستنبرگ ابداع شده است. به هر حال پوشیدن هر لباسی روش و قانون خاص خود را دارد و برای شیک‌پوشی ضروری است ترفندهای خاص آن را بدانید. در این مقاله ترفندهایی برای پوشیدن بلوز و دامن میدی و همچنین لباس لنگی زنانه را بیان خواهیم نمود.

دامن میدی و بلوز دکمه دار ساده سفید

بلوز دکمه دار سفید یا به اصطلاح پیراهن دکمه دار زنانه به سبک مردانه یکی از لباس‌های کلاسیک زنانه است که وجود آن در کمد لباس همه خانم‌ها ضروری است. این لباس کاربردهای فراوانی دارد مثل پوشیدن با شلوار جین یا کت و شلوار، اما یکی از جذاب‌ترین و شیک‌ترین ترکیب‌هایی که می‌توان با آن ساخت ترکیب پیراهن و دامن میدی پیلی است. برای این که این ترکیب بیش از حد اداری و جدی به نظر نرسد بهتر است آستین‌های پیراهن را باز کرده و به سمت بالا تا کنید و ترجیحا آن را با  دامن رنگی و اکسسوری‌های رنگی (غیر از مشکی و سفید) ترکیب کنید تا استایل شاد و جذابی داشته باشید.

ترکیب بلوز و دامن و لباس لنگی زنانه

تیشرت خاکستری و دامن میدی

اگر تیپ‌های ترکیبی دخترانه و پسرانه مورد علاقه شماست قطعا این ترکیب بلوز و دامن را خواهید پسندید و هر روز آن را خواهید پوشید. تیشرت خاکستری آستین کوتاه ساده لباسی است که در هر خانه‌ای یافت می‌شود و همه خانم‌ها حداقل یک عدد از این لباس را دارند و می‌توانند آن را با دامن میدی تابستانی و رنگی بپوشند، اگر تیشرت را داخل دامن هم قرار دهید به جذابیت آن اضافه می‌شود و پاهای شما بلندتر به نظر خواهد رسید. به طور کلی هر رنگی با خاکستری هماهنگ است اما برای جذاب‌تر کردن تیپ خود بهتر است از رنگ‌های روشن مثل صورتی، سبز و … استفاده کنید.

ترکیب بلوز و دامن و لباس لنگی زنانه

ترکیب بلوز  و دامن با بلوز گشاد کوتاه

بلوزهای کوتاه که کمی بالاتر از خط کمر قرار می‌گیرند  با نشان دادن باریک‌ترین قسمت بدن شما یعنی کمر ترکیب اندام زیبایی را برای شما به وجود می‌آورند. حال اگر این بلوزها را با دامن میدی هم بپوشید به جذابیت آن اضافه خواهد شد. توصیه می‌شود برای ترکیب بلوز و دامن میدی از بلوز کوتاه گشاد استفاده کنید چئن مدل‌های تنگ تا حدی مخصوص جوانان هستند اما مدل‌های گشاد هم راحت‌تر هستند و هم برای همه سنین مناسب هستند و برای مهمانی و دورهمی‌های دوستانه هم انتخاب مناسبی هستند. در انتخاب طرح و رنگ دامن میدی هم محدودیتی وجود ندارد و تنها آن را با رنگ و طرح بلوز هماهنگ کنید.

دامن میدی با بلوز چین دار

بلوزهای چین دار و رافل دار  و بلوزهای مدل ویکتوریایی که در قسمت یقه و آستین و قسمت‌های دیگر چین دارند از زیباترین مدل‌های بلوز مجلسی هستند که خانم‌ها علاقه خاصی به  آن‌ها دارند و با هر نوع اندامی هم سازگار هستند. اگر به دنبال ترکیب مناسب و خانمانه برای این نوع بلوز هستید ترکیب این بلوز و دامن میدی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این ترکیب اگر با سلیقه و دقیق انتخاب شود حتی می‌تواند یک لباس مجلسی مناسب و زیبا برای شما باشد. سعی کنید رنگ بلوز و دامن را هماهنگ انتخاب کنید و بلوز طرح‌دار را با دامن ساده  و بلوز ساده را با دامن طرح‌دار بپوشید تا تعادل و هماهنگی در تیپ شما برقرار شود.

ترکیب بلوز و دامن و لباس لنگی زنانه

ژاکت گشاد با دامن میدی

اگر برای یک روز خنک پاییزی یا زمستانی می‌خواهید بلوز و دامن بپوشید نگران نباشید. یک ژاکت بافتنی زیبا و کمی گشاد بهترین دوست شماست. شما می‌توانید دامن میدی را با هر بلوزی که دوست دارید بپوشید و از روی آن ژاکت گشاد بپوشید تا هم گرم و هم شیک بمانید. این بلوز و دامن می‌تواند روی پیراهن یقه دار سبک مردانه یا تیشرت آستین بلند یا آستین کوتاه هم پوشیده شود و ترکیبی تقریبا شیک و مناسب فصل برای شما به وجود آورد. شما می‌توانید ژاکت را مانند تصویر داخل دامن هم قرار دهید تا اضافات آن روی دامن نیفتد.

ترکیب بلوز و دامن و لباس لنگی زنانه

ترفندهایی برای پوشیدن لباس چپ و راستی زنانه

مدل‌های کوتاه لباس چپ راستی را با کفش تخت بپوشید: فرانسوی‌ها یک قانون ساده و مهم برای ترکیب لباس و کفش دارند و طبیعی است که این قانون برای لباس‌هیا لنگی هم قابل اعمال است و آن این است که لباسی را که قد آن بالاتر از زانو است باید با کفش تخت بپوشید.

مدل‌های بلندتر را با کفش پاشنه بلند بپوشید: قسمت دوم این قانون فرانسوی می‌گوید هرچه قد لباس بلندتر باشد کفشی که با آن می‌پوشید باید پاشنه بلندتری داشته باشد تا استایل شما شیک‌تر به نظر برسد.

ترکیب بلوز و دامن و لباس لنگی زنانه

اگر از مدل‌های آستین بلند لباس چپ راستی استفاده می‌کنید آن را از جنس قابل تنفس انتخاب کنید: این مساله برای مانتوهای مدل چپ و راستی اهمیت دارد مثلا اگر در تابستان از این مدل مانتوها استفاده می‌کنید از جنس‌های مناسب فصل مثل پوپلین انتخاب کنید تا دولایه بودن قسمت جلوی لباس برای شما آزاردهنده نباشد.

نگران ست شدن بیش از حد این لباس با اکسسوری‌ها نباشید: شاید این قانون در مورد لباس‌های دیگر جدی باشد اما در مورد لباس لنگی مساله‌ای ندارد و می‌توانید رنگ لباس و اکسسوری‌های خود را با هم هماهنگ کنید.

لباس‌هایی با خطوط عمودی را انتخاب کنید: لباس لنگی با داشتن خطوط اریب در تنه و بستن کمربند، خود به خود شما را باریک‌تر و لاغرتر نشان می‌دهد حال اگر در طرح پارچه از خطوط عمودی هم استفاده کنید این اثر چندین برابر خواهد شد و شما خوش‌اندام‌تر به نظر خواهید رسید.

ترکیب بلوز و دامن و لباس لنگی زنانه

از مدل‌های چندبخشی رنگی استفاده کنید: برای این که روی زیبایی اندام تاکید کنید می‌توانید از طرح‌های بلوکی استفاده کنید یعنی لباس‌هایی که رنگ قسمت بالاتنه و پایین تنه آن متفاوت است تا به این شکل روی کمر تاکید شود و فرم اندام به دلخواه شما شکل بگیرد.

اگر شک دارید مدل‌های طرح‌دار را انتخاب کنید: اگر انتخاب بهترین مدل لباس لنگی برای شما دشوار است سراغ مرسوم‌ترین طرح آن بروید یعنی لباس لنگی گلدار یا با طرح‌های هندسی  که ایرادهای اندام شما را بپوشاند و به زیبایی آن اضافه کند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)