این روزها توسعه روزافزون فضاهای مجازی، عکس گرفتن را به پدیده‌ای مهم و موثر تبدیل کرده است. حتما وقتی هرروز در اینستاگرام و شبکه‌های دیگر جستجو می‌کنید عکس‌هایی را می‌بینید که به زیباترین شکل گرفته شده است اما مشخص نیست رازهای خوش عکس شدن صاحب این عکس‌ها در چیست. شاید این فرد ظاهر جذاب‌ترین نسبت به شما نداشته باشد اما عکس‌هایش چندین برابر بیشتر از عکس‌ها شما لایک می‌خورد. رازهای خاصی در مورد خوش عکس شدن وجود ندارد بلکه چند ترفند ساده است که کمک می‌کند عکس‌های شما شیک‌تر و زیباتر شوند. در این مقاله ترفندهایی را که باعث خوش عکس شدن می‌شوند و همچنین اشتباهاتی را که مانع از خوش عکس شدن شما می‌شوند بیان می‌کنیم.

ترفندهایی که باعث خوش عکس شدن شما می‌شوند

طرف چپ بدن خود را به سمت دوربین بگیرید: برای هر کسی یک طرف بدن نسبت به طرف دیگر بدن جذابی بیشتری دارد اما نتایج تلاش عکاسان فشن و همچنین نتیجه یک تحقیق علمی ثابت کرده است که معمولا برای بیشتر افراد سمت چپ بدن نسبت به سمت راست بدن جذابیت بیشتری دارد و سعی کنید موقع عکس گرفتن طرف چپ را به سمت دوربین بگیرید.

هیچ وقت نزدیک‌ترین فرد به دوربین نباشید: حتما دیده‌اید که در عکس‌های دسته جمعی کسی که نزدیک به دوربین ایستاده است نسبت به بقیه زشت‌تر می‌افتد چون تناسبات چهره در نزدیکی دوربین به هم می‌خورد و چهره نامتعادل می‌شود. همیشه سعی کنید در فاصله‌ای مناسب مقابل دوربین قرار بگیرید و نزدیک‌تر از بقیه نباشید.

عکس‌های تمام قد را از زاویه پایین بگیرید: اگر می‌خواهید عکس تمام قد بگیرید به خاطر داشته باشید که سطح دوربین باید از سطح چشمان شما پایین‌تر باشد در غیر این صورت شما قدکوتاه و چاق به نظر خواهید رسید. اما اگر دوربین کمی پایین‌تر باشد قد شما در عکس بلندتر و کشیده‌تر خواهد شد.

عکس‌های نشسته را از زاویه بالا بگیرید: برخلاف حالت ایستاده که دوربین باید پایین‌تر از سطح چشمان شما باشد در حالت نشسته باید دوربین بالاتر باشد. وقتی روی زمین نشسته‌اید از عکاس بخواهید تا در سطحی بالاتر نسبت به سطح بدن شما بایستد و همزمان با گرفتن عکس سر خود را به سمت بالا بچرخانید تا در عکس حالتی روحانی و جذاب پیدا کنید.

عکس را کراپ کنید تا بدن شما کادر را پر کند: پس از آن که عکس را گرفتید و قصد پست کردن آن را در شبکه‌های اجتماعی داشتید تصویر را طوری کراپ کنید که بدن شما کادر را پر کند. در این صورت به علت خطای دید قد شما بلندتر و کشیده‌تر به نظر خواهد رسید و عکس زیباتری خواهید داشت.

ترفندهای خوش عکس شدن

یک لبخند طبیعی و زیبا داشته باشید: برای خوش عکس شدن لازم است که یک لبخند طبیعی، آرام و زیبا داشته باشید و چنین لبخندی در چهار مرحله کامل می‌شود و شما را خوش عکس می‌کند:

  • چشمانتان را ببندید
  • نفس عمیق بکشید
  • حال چشمانتان را باز کنید
  • همزمان با کلیک شاتر لبخند بزنید

موقع لبخند زدن زبان را به پشت دندان‌ها فشار دهید: گاهی لبخند از کنترل شما خارج می‌شود و حالتی غیرطبیعی ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق کافی است موقع لبخند زدن به دوربین زبان خود را به پشت دندان‌ها فشار دهید و آرام لبخند بزنید. لبخند زدن با چشمان خود را نیز فراموش نکنید چون در غیر این صورت لبخند شما مصنوعی و چهره شما ناراحت به نظر خواهد رسید.

بلافاصله قبل از گرفته شدن عکس به سمت نور برگردید: چشم قرمز در عکس از مشکلاتی است که باعث خراب شدن عکس می‌شود هرچند اپلیکیشن‌های متعددی برای رفع این مشکل وجود دارد اما شما به راحتی می‌توانید از آن جلوگیری کنید. کافی است یکی دو ثانیه قبل از گرفته شدن عکس سر خود را به سمت منبع نور برگردانید تا مردمک‌ها تنگ شوند و نور را انعکاس ندهند.

کارهایی که مانع از خوش عکس شدن شما می‌شود

استفاده نکردن از مزایای چشم‌ها: لبخند زدن با چشم یکی از ترفندهای جدید اما موثر در خوش عکس شدن است. برای این کار پلک بالا را رها کنید و پلک پایین را به سمت بالا حرکت دهید تا چشم‌ها حالت نیمه باز پیدا کند. این کار حالتی شاد و راضی به چهره شما می‌دهد که کامل کننده لبخند است.

ترفندهای خوش عکس شدن

بی حالت بودن دست‌ها: دست‌ها در عکس نقش مهمی دارند و اگر بی‌حالت و بی‌هدف به نظر برسند عکس خراب می‌شود. قرار دادن دست‌ها در کنار بدن یا روی پاها از اشتباهات رایج در مدل شدن است اما اگر دست‌ها را در جیب قرار دهید یا حالتی به دستان خود بدهید که گویی فنجانی در دست دارید یا ناخن‌های خود را بررسی می‌کنید عکس زیبایی خواهید داشت.

ترفندهای خوش عکس شدن

گفتن کلمه سیب! : این اصطلاح از اشتباهات ژست گرفتن در عکاسی است، شاید تصور شود گفتن سیب باعث باز شدن لب‌ها و خنده می‌شود اما این خنده غیرطبیعی و مصنوعی خواهد بود. به جای این کلمه می‌توانید بگویید “مانی!” چون این کلمه تا حدی دهان را باز می‌کند و خنده طبیعی‌تر می‌شود.

تمرین نکردن: شاید این کار اول سخت و عجیب به نظر برسد اما ژست گرفتن هم نوعی هنر است که نیاز به مهارت دارد و هیچ مهارتی بدون تمرین به دست نمی‌آید. جلوی آینه بایستید و تمرین کنید، ژست‌های مختلف بگیرید و ببینید کدام ژست برای شما مناسب‌تر است و جذاب‌تر خواهید شد، آن را به خاطر بسپارید.

ترفندهای خوش عکس شدن

پوشیدن لباسی که به شما نمی‌آید: متاسفانه تنها چهره و حالت بدن نیست که عکس شما را می‌سازد بلکه لباس‌ها هم در این مورد نقش اساسی دارند و اگر درست انتخاب نشوند همه تلاش شما برای خوش عکس شدن به هدر خواهد رفت. پس سعی کنید لباسی پیدا کنید که به شما بیاید، برخی از لباس‌ها مثل ژاکت گشاد، دامن میدی یا بلوزی که به صورت ناقص داخل شلوار قرار گرفته باشد شما را خوش عکس می‌کند.

شق و رق ایستادن: هیچ کس با صاف و عمودی ایستادن مقابل دوربین خوش عکس نمی‌شود، سعی کنید ژست مناسبی برای خود پیدا کنید مثلا به دیوار تکیه دهید یا یک پا را روی پای دیگر بیندازید تا این حالت شق و رق مصنوعی از بین برود و عکس شما زیباتر شود.

گرفتن صورت مقابل دوربین: اگر موقع عکس گرفتن صورت شما مستقیما رو به دوربین باشد بزرگ و بی عمق و نامتعادل به نظر خواهد رسید در حالی که اگر کمی به صورت خود زاویه بدهید و نسبت به دوربین آن را بچرخانید عمق چهره مشخص خواهد شد و گونه‌ها برجسته‌تر و چهره جذاب‌تر به نظر خواهد رسید.

ترفندهای خوش عکس شدن

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه اصول شیک‌پوشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)