فروشگاه وال مارت (wal-Mart)، که یکی از بزرگ ترین فروشگاه ها در آمریکا به شمار می‌رود، برای آن دسته از خریداران اینترنتی که محصولات خود را با مراجعه به مکان هایی که برای تحویل محصولات اینترنتی، توسط شرکت وال مارت در نظر گرفته شده دریافت کنند، تخفیف هایی در نظر گرفته است تا آن ها را به این کار تشویق نماید. با ما همراه باشید تا از جزئیات این خبر آگاهی یابید.

تخفیف های جدید وال مارت در سال ۲۰۱۷

مدل قیمت گذاری این فروشگاه، شبیه فروشگاه Jet.com است که برای خرید های عمده ی مشتریان تخفیفاتی قائل می‌شود؛ همچنین این فروشگاه برای خریداران اینترنتی نیز به تازگی تخفیف هایی در نظر گرفته است تا آن ها را به خرید اینترنتی تشویق کند. البته این تخفیف ها – که برای ۱۰۰۰۰ محصول در نظر گرفته شده – برای کسانی است که خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهند و همچنین برای تحویل محصولاتی که سفارش داده اند، به فروشگاه های وال مارت مراجعه کنند. میزان تخفیف، بستگی به نوع محصول و دسته بندی آن دارد؛ برای مثال، خریداران از ۵۰ دلار تخفیف برای یک تلویزیون ۷۰ اینچی برخوردار می‌شوند که قیمتی در حدود ۱۶۹۸ دلار دارد.

دلیل این تخفیف ها این است که برای شرکت، حمل و نقل محصولات به مغازه ها و شعبه های وال مارت (ship-to-store discount program) در سراسر شهر، کم هزینه تر از ارسال مستقیم به مشتری می‌باشد. این موضوع، که فروشگاه مورد نظر آن را Pickup Discount (تخفیف در ازای برداشت مستقیم مشتری از محصول سفارش داده شده) نامیده است، در سراسر آمریکا به اجرا در خواهد آمد.

شرکت وال مارت

شاید برای شما جالب باشد که بدانید وال مارت – چهارمین خرده فروش اینترنتی در سال ۲۰۱۶ – در ماه آگوست، فروشگاه Jet.com را با قیمت ۳٫۳ میلیارد دلار خریداری کرده است. در واقع، حرکت به سمت تخفیفات این شرکت، برای خریدارانی که خودشان محصولات سفارش داده شده ی اینترنتی خود را از مغازه های این فروشگاه در سراسر شهر دریافت می‌کنند، برگرفته از برنامه ی smart cart (سبد خرید هوشمند) است که در فروشگاه Jet.com به کار رفته بود. این برنامه به این شکل بود که خریداران اینترنتی، چنانچه کمی بیشتر از محصول مورد نظر خود را سفارش می‌دادند، مشمول تخفیف می‌شدند یا این که اگر از حق برگرداندن محصول چشم پوشی می‌کردند، می‌توانستند کالای خود را با تخفیف اینترنتی خریداری نمایند.

به وسیله ی برنامه ی تخفیف به ازای دریافت مستقیم محصول توسط مشتری از فروشگاه های وال مارت (Pickup Discount program)، هزینه های تحویل نهایی محصول به مشتری، که به last mile delivery costs  معروف است، حذف می‌شود. چرا که الزام به تحویل محصولات درب منزل مشتری وجود ندارد. بنابراین کاهش زیادی در هزینه های کل برای این شرکت به وجود می‌آید و مشتریان نیز باید در این کار همکاری کنند تا شاهد هزینه های پایین تری باشند که به نفع هر دو گروه شرکت و مشتریان خواهد بود.

وال مارت

لازم است ذکر شود که این شرکت، اولین خرده فروشی نیست که برای خرید های اینترنتی و تحویل آن در فروشگاه ها توسط خود مشتریان، تخفیف در نظر گرفته است، اما به نظر می‌رسد اولین شرکتی باشد که این برنامه را به صورت یک پیشنهاد دائم و منظم به اجرا در آورد.

ترجمه ی اختصاصی سایت مجله قرمز

منبع : digitalcommerce360.com

  • اگر این مطلب مورد علاقه ی شما بود، پیشنهاد می‌شود مقاله ی رواج ربات های پاسخگو در فروشگاه های اینترنتی را نیز مطالعه کنید.
  • لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر با ما در میان گذارید تا در آینده مطالب بیشتری در این زمینه، توسط تیم مجله قرمز به صورت کاملا به روز در اختیار شما قرار گیرد.