در این مطلب کوتاه، خبر جدیدی از فروشگاه اینترنتی آمازون دات کام را با هم مطالعه می کنیم. این فروشگاه اینترنتی به تازگی تصمیم گرفته تا یکی از خواربارفروشی های اینترنتی در کشور هند را خریداری نماید. آمازون دات کام، که بهترین خرده فروش اینترنتی در جهان در سال ۲۰۱۷ شناخته شده است، قصد دارد تا در بسیاری از بازارهای در حال رشد، توسعه پیدا کند.

خرید یک فروشگاه مواد غذایی آنلاین در هندوستان، توسط آمازون دات کام

فروشگاه اینترنتی آمازون قصد خرید یک خواربار فروشی اینترنتی در کشور هندوستان، به نام Bigbasket را دارد. شرکت BigBasket، بزرگ‌ترین خواربارفروشی اینترنتی در هندوستان می‌باشد و محصولات خود را به حدود ۲۵ شهر در هند ارسال می‌نماید. البته فعلاً فقط در دو شهر، هزینه‌های آن با درآمدهایش سر به سر شده‌اند و به سودآوری خالص رسیده است.

مدیر‌عامل شرکت آمازون – جف بزوس – در حال برنامه ریزی برای اختصاص دادن بودجه ای ۵ میلیارد دلاری در هند، برای گسترش آمازون به آن ناحیه است. این شرکت در حال انجام صحبت های اولیه برای خرید خواربار فروشی اینترنتی BigBasket در هندوستان می‌باشد. البته این احتمال نیز وجود دارد که این صحبت ها به نتیجه منجر نشده و در نهایت هیچ خرید و فروشی صورت نگیرد.

یک استراتژی آمازون این است که در بازارهایی که رشد سریعی در حوزه ی تجارت الکترونیک دارند و آینده‌ی خوبی برای آن‌ها متصور است، سرمایه‌گذاری کند. حتی اگر آمازون در نهایت خواربارفروشی اینترنتی BigBasket در هندوستان را خریداری نکند، به هر حال جف بزوس همچنان به دنبال این است که در آینده‌ی نزدیک، ۵ میلیارد دلار در کشور هندوستان برای گسترش آمازون در این خطه سرمایه‌گذاری کند.

خرید شرکت های هندی توسط آمازون دات کام

آمازون در ورود به برخی از مناطق برای گسترش، باعث عقب ماندن شماری از کسب و کارهای اینترنتی در آن نواحی شده است و بعضی از آن کسب و کارها برای این‌که بتوانند با آمازون رقابت کنند، با یکدیگر ادغام شده‌اند و تشکیل یک شرکت بزرگ‌تر را داده‌اند.

آمازون مدتی است که در بازار خواربارفروشی آنلاین ورود کرده و امسال نیز تعدادی مراکز تحویل سفارشات اینترنتی مربوط به خواربار را در شهر اصلی خود – سیاتل – فراهم کرده است. این شرکت قصد دارد تا در حدود ۵۰۰ میلیون دلار در زمینه‌ی فروش مواد غذایی به صورت اینترنتی، سرمایه‌گذاری کند.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده در ماه ژون سال ۲۰۱۷ از منبع : digitalcommerce360.com

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فروشگاه های اینترنتی، پیشنهاد می‌شود به مقاله ی فروش آنلاین مواد غذایی، میوه و سبزیجات رجوع کنید.

خوشحال می‌شویم سوالات، نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.