تبلیغات های خلاقانه یک تجارت مهارت آمیز است. به‌خصوص درزمینه فروش خودرو باشد. توضیح دادن یک خودروی جدید یا یک نسخه به‌روز شده آن ممکن است ریسک خسته‌کننده بودن را داشته باشد، مگر اینکه تولیدکنندگان به فکر یک راه خلاقانه برای عرضه آن در بازار باشند. تبلیغات‌های خودرو بیشتر بر روی آنالیز و تأکید بر طراحی تمرکز دارند و این اتفاق به این دلیل می‌افتد که بینندگان نمی‌توانند ویژگی‌های جدید آن را درک کنند تا اینکه خودرو به‌دست آنها برسد و از نزدیک آن را تست کنند.

تبلیغات‌های خودرو بهترین در طول زمان چه بودند؟

ما در اینجا تعدادی از تبلیغات‌هایی که فکر می‌کردیم بیشترین تأثیر را داشته‌اند جمع‌آوری کرده‌ایم. بعضی از آنها در سال‌های ۱۹۶۰ منتشرشده بودند، درحالی‌که بقیه بیشتر متعلق به دوران معاصر بودند و در سال‌های ۲۰۰۰ منتشر شدند.

تبلیغات چاپی

سال های ۱۹۶۰ و وولکس واگن

تبلیغات خودرو

در دهه شصت وقتی که به یکی از تحسین برانگیز ترین برند های خودروسازی در ایالات متحده تبدیل شده بود، وولک واگن بر روی تلاش تبلیغاتی خود برای  Beetle تمرکز کرد. برخی از طراحان به شکل خلاقانه ای اندازه کوچک تر این خودرو را ساختند، در حالی که بقیه نمونه های واضح تری بودند.

تبلیغات خودرو

به طور مثال یک تبلیغات ۱۹۶۴ یک  Beetle را با یک چراغ خارج شده و یک گلیگر ضربه خورده نشان می دهد که به مردان نشان می داد اگر همسرشان با خودرویی این شکلی به خانه بیاید حداقل آنها متاسف نخواهند بود. احساس فقدان کامل پشیمانی اتفاق می افتاد چون قیمت Volkswagen Beetle بسیار بیشتر از میزان پذیرفته شده در ۱۹۶۰ بود.

هنوز یکی دیگر از تبلیغات های جالب وولکس واگن بر اساس ویژگی دنده جدید آن بود. Charlie Chan در ویدیو شروع کرد و به عنوان یک فیلم کوتاه هیجان انگیز ساخته می شد. به جای تبلیغات آرام این مدل بازگشت سود به وولکس واگن را شکست داد.

تبلیغات ( مادر، پدر، من الکتریکی هستم) شورولت

تبلیغات خودرو

این تبلیغات ۲۰۱۲ برای شورولت Volt یک منبع مشخص به جامعه LGBT بود. این تصویر دارای یک Volt هیبریدی است که به والدینش اجازه می دهد تا بدانند تمایلش از بنزین را به انرژی الکتریکی تغییر داده است. با اینکه برخی صداهای عمومی مدعی شدند که این تبلیغات کمی بیش از حد زننده بود، شورولت به وضوح به بخش ویژه ی اجتماعی اشره می کند و مطمئنا آن را برده است.

رقابت بیلبوردی آئودی و BMW

تبلیغات خودرو

آئودی و BMW سال های سال است که رقابت تنگاتنگی داشته اند. بلبوردی که ما در بالا آن را نشان داده ایم تنها نشان دهنده یک جنگ نیست بلکه یک پاسخ هوشمندانه به حمله ای بود که BMW سال ها آن را از رقیب خود دریافت می کرد. اما صبر کنید، این تنها آئودی نیست که جنگ را به سطح دیگری کشانده است.

تبلیغات خودرو

تبلیغات های تلویزیونی

FORD FALCON, 1961  و  PEANUTS

یکی از بهترین شخصیت های کارتونی زمان ما، Peanuts، برای اولین بار در یک تبلیغات تلویزیونی که توسط Ford ساخته شده بود ظاهر شد. Charles Schulz، سازنده و طراح این کارتون، این طرح را از تجبیات شخصی خود الهام گرفت که آن را تغییر شکل داد و آن را به دو شخصیت اصلی تبدیل کرد؛ Charlie Brown and Lucy. این کارتون همچنین دارای حجم عظیمی از سگ های خانگی محبوب بود که Snoopy نام داشتند. تمام کودکان دهه های ۶۰ و ۷۰ عاشق آنها بودند.

دست ها و Honda

با اینکه خودروساز ژاپنی با ساخت خودروهای زیبا و ایمن اسم و رسمی برای خود دست و پا کرده است، زمانی که نوبت به فروش می رسد تبلیغات به معنای همه جیز است. تبلیغات (دست ها) که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، به عنوان بهترین تبلیغات خودروی سال توسط نشریات و موسسات برگزیده شد: The Telegraph, AutoWeek و دیگر نشریات. این ویدیو دارای یک جفت دست است که چندین واحد هوندا را می سازد که به شکل شگفت آوری متفاوت اند. این تبلیغات یک راه مطمئن برای گسترش آگاهی درباره این برند بود. به خصوص به این دلیل که بیشتر مردم هیچ ایده ای درباره خودرو نداشتند. هوندا همچنین تولیدکننده قایق، موتورسیکلت، دوچرخه های موتوری، وسایل الکترونیکی خانه و حتی پیش مدل های رباتی نیز می باشد.

FIAT PALIO

این تبلیغات یک تبلیغات تلویزیونی آفریقای جنوبی برای Fiat Palio می باشد که دارای یک راننده و یک دوچرخه سوار است. همگی ما می دانیم که گاهی اوقات دوچرخه سواران مجبورند از چیزی بگیرند تا به همراه تا جایی مسیر را ادامه دهند. اما این راننده اجازه نمی دهد تا این اتفاق برای خودروی او بیافتد. همانطور که شعار فیات می گوید، آنهایی که آن را دارند عاشقش هستند. و دوست داشتن بیش از حد آن به دهالت در زندگی دیگران می انجامد.

بنابراین این پایان لیست بهترین تبلیغات های خودروی ما بود. بیشتر آنها جدید ترین نبودند اما هدف ما این بود که تمام تبلیغات های خلاقانه را پوشش دهیم.

منبع:globalcarsbrands

این مقاله توسط تیم ترجمه مجله قرمز ترجمه شده است.

شما می توانید با مراجعه به بخش خودرو دیگر مقاله های ما را نیز ببینید.