طرز تهیه تاکوی فاهیتای مرغ سالم به عنوان غذای اصلی

تاکوی فاهیتای مرغ سالم

تاکوها بسیار خوشمزه و پرطرفدار هستند و این موضوع از هیچ فردی پوشیده نیست. اما زمانی که صحبت از تاکوی فاهیتای مرغ سالم به میان می‌آید، تجربه طعم لذیذتری در ذهن تداعی می‌شود! تاکوی فاهیتای مرغ، غذایی سالم، خوشمزه و همه پسند است که روش تهیه سریع و آسانی هم دارد. اگر زمان کافی برای پخت غذاهای پردردسر نداشته، تمایل به پخت غذای آسان و سریع دارید و یا از رژیم غذایی کم کالری پیروی می‌کنید، این دستور پخت تاکوی فاهیتای مرغ، ناجی شما خواهد بود. در این پست با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد این نوع تاکوهای خوشمزه و سالم بیشتر بدانید و نحوه تهیه تاکوی فاهیتای مرغ سالم را نیز بیاموزید.

چگونه تاکوی فاهیتای مرغ خوشمزه و سالم بپزیم؟

برای تهیه تاکوی فاهیتای مرغ، نیاز به تعدادی مخلفات ساده دارید. این لیست شامل مقداری سبزیجات فاهیتای منجمد شده، مقداری گشنیز، چیپس ذرت، مرغ سالم و بدون چربی هستند. مورد دیگری که اختیاری است اما برای خوشمزه شدن تاکوی فاهیتای مرغ، ضروری در نظر گرفته می‌شود، سس لیموی آووکادو است!

چگونه تاکوی فاهیتای مرغ خوشمزه و سالم بپزیم؟

مشخصات تاکوی فاهیتای مرغ سالم:

وعده:                                         غذای اصلی

زمان پخت:                                  ۱۵ دقیقه

زمان مورد نیاز برای تهیه مواد:          ۱۵ دقیقه

تعداد پس از پخت:                          ۴ عدد

مقدار کالری یک تاکو:                     ۱۳۳ کالری

چگونه تاکوی فاهیتای مرغ خوشمزه و سالم بپزیم؟

مواد لازم برای تهیه تاکوی فاهیتای مرغ سالم:

  • ۲ فنجان مرغ خورد شده و یا مرغ فاهیتای یخ زده
  • ۱ ½ فنجان سبزیجات فاهیتای یخ زده
  • ۴ چیپس ذرت (برگه تاکو)
  • ¼ فنجان برگ گشنیز تازه
  • ۴ قاشق غذاخوری سس لیموی آووکادو (دلخواه)

نحوه پختن مرغ برای تهیه تاکوی فاهیتای مرغ سالم:

برای پختن مرغ در این غذا، توصیه می‌کنیم یک مرغ کامل را بر روی آتش بپزید. گزینه دوم این است که باریکه‌های فاهیتای مرغ یخ زده ارگانیک خریداری کنید. دقت کنید که تهیه فاهیتای مرغ بسیار ساده است.

دستور العمل تهیه تاکوی فاهیتای مرغ سالم

دستور العمل تهیه تاکوی فاهیتای مرغ سالم:

ابتدا باید مرغ را در ماهیتابه با درجه حرارت متوسط، داغ کنید. زمانی که مرغ به اندازه کافی داغ شد، آن را در برگه‌های ذرت (برگه‌های تاکو) قرار دهید. در مرحله بعد، سبزیجات فاهیتا را داغ کنید تا زمانی که نرم شوند. پس از اینکه از نرمی آن‌ها اطمینان یافتید، می‌توانید آن‌ها را نیز در کنار مرغ‌ها درون برگه‌های تاکو قرار دهید.

حال، بر روی هر برگه‌ی تاکو، برگ گشنیز تازه را اضافه کنید. اگر سس لیموی آووکادو تهیه کرده‌اید نیز برای بخشیدن طعم بهتری به این ترکیب، می‌توانید بر روی آن بی‌افزائید. پس از افزودن سس، تاکوهای فاهیتای مرغ برای سرو کردن آماده هستند و می‌توانید از خوردنشان لذت ببرید!

طرز تهیه تاکوی فاهیتای مرغ سالم

جالب است بدانید که هر یک عدد تاکوی فاهیتای مرغ، حدود ۱۳۳ کالری دارد و می‌توانید چند عدد از آن را میل کنید و نگران چاق شدن نباشید. روش دیگر برای سرو تاکو، سرو آن به همراه سالاد است که ترکیب خوش طعمی را به ارمغان می‌آورد.

پختن تاکوی فاهیتای مرغ برای زمانی که مهمان دارید، عالی است و حتی می‌تواند غذایی سبک برای شام آخر هفته باشد. برخی آن را به عنوان ناهار نیز در کنار سالاد مصرف می‌کنند.

  • اگر این دستور را برای تهیه‌ی تاکوی فاهیتای مرغ سالم به کار برده‌اید و یا شیوه دیگری برای پخت این غذا می‌شناسید، در صورت تمایل می‌توانید تجربیات خود را با قسمت آشپزی مجله قرمز نیز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Christine (Jar Of Lemons)

منبع: yummly


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *