جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
آرتریت و فعالیت های ورزشی

آرتریت و ۶ گام برای فعالیت داشتن به همراه این بیماری

آرتریت یک بیماری حاد و یا مزمن است که باعث التهاب و درد در مفاصل و در نتیجه محدود شدن حرکات مفاصل و یا همراه شدن حرکات مفاصل با درد و رنج، می شود. در اینجا ما ۶ گام برای فعالیت داشتن به همراه این بیماری و در نتیجه هم زیستی و سازگاری با بیماری آرتریت و کاهش درد مفاصل و رنج ناشی از ابتلای به این بیماری را معرفی و با هم مرور می کنیم.

در گام اول در زمینه آرتریت ، با دکترخود صحبت کنید

چرا این ایده به شما کمک می کند؟ برای هرکس کاری عاقلانه است که قبل از شروع حرکات ورزشی خود با دکتر خود صحبت و مشورت کند.بلکه این امر به ویژه اگر مفاصل شما توسط آرتریت درگیر شده و سطح آمادگی شما را پایین آورده است و فعالیت کردن باعث ایجاد درد در شما می شود، مهم است. در مورد زمان ورزش و محدودیت های وزن ، پشتیبانی انگیزشی و درمان مناسب درد پس از ورزش بپرسید.

بزرگ فکر کنید، کوچک شروع کنید

چرا این ایده به شما کمک می کند؟ ورزش به بهبود گسترده دامنه حرکت مفاصل شما کمک کرده ؛ باعث تقویت عضلات اطراف مفاصل شده و آنها را محافظت می کند و باعث بهبود عملکرد شما می شود؛ همچنین باعث افزایش آمادگی هوازی شما شده و به کاهش وزن کمک می کند ، که همین امر، باعث کاهش فشار بر مفاصل شما و در نتیجه کاهش درد می شود. بنابراین شما باید برای رسیدن به این سه هدف از ورزش کردن باید برنامه ریزی کنید: انعطاف پذیری، قدرت، و سلامت قلب و عروق شما .

پیوستن به یک گروه

چرا این ایده به شما کمک می کند؟ مشارکت در یک گروه، می تواند یک محرک مهم برای افرادی باشد که می خواهند ورزش را شروع کردن ، وزن خود را کاهش داده ، و یا عادات خود را تغییر دهند، باشد.ورم مفاصل، مانند هر شرایط (بیماری) ناشی از درد مزمن دیگر ، می تواند یک بیماری باشد که باعث ایزوله شدن فرد می شود ، بنابراین پیدا کردن پشتیبانی نه تنها به شما رسیدن به اهداف آمادگی جسمانی شما کمک خواهد کرد ، بلکه ورزش به شما کمک خواهد کرد که با این بیماری رنج آور، مقابله کنید . بدین منظور، از کلینیک های مخصوص بیماری آرتریت، مراکز اجتماعی، کلینیک های فیزیوتراپی و سالن های ورزشی ، برنامه های توصیه شده گروه را بخواهید.

یوگا را در نظر بگیرید

چرا این ایده به شما کمک می کند؟ تاکید بر کشش، تندرستی برای کل بدن ، و عمل گروهی باعث می شود که یوگا به خصوص برای برخی از افراد مبتلا به آرتریت که از بیماری رنج می برند، مرتبط باشد و برای کاهش بیماری آنها مفید باشد. اگر چه شواهد علمی در مورد مزایای یوگا برای بیماری آرتریت محدود است (چون در این مورد،مطالعات کمی انجام شده است)، مرکز آرتریت جانز هاپکینز هنوز هم به بیماران مبتلای به آرتریت، یوگا را توصیه می کند.

آرتریت

آب بنوشید

چرا این ایده به شما کمک می کند؟ در یک مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷، در استرالیا انجام گرفت، مزایایی معنی دار هر چند کوچک و کم تاثیر، که ناشی از مصرف متوسط آب برای محافظت از بدن بود، یافت شد. سعی کنید، مرکز اجتماعی محلی در نزدیکی محل زندگی خود که دارای امکانات متمرکز یا نشست هایی در مورد بیماری آرتریت است  و یا یک استخر را،  بررسی کنید.

 بدن خود را  معنای واقعی کلمه گرم کنید

چرا این ایده به شما کمک می کند؟ مرکز و کلینیک آرتریت مایو، توصیه میکند که به طور منظم ۲۰ دقیقه مفاصل خود را، قبل از شروع گذاشتن حوله گرم ، بسته گرم، و غیره، گرم کنید. بعد از ورزش با گذاشتن یک بسته یخ برای آرام کردن بدن، آنرا پیگیری کنید و در زمانی که بدن نه سرد و نه گرم است، آنرا بر روی محل دردناک قرار دهید.

منبع : HEALTH
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید تا ازآنها برای پیشبرد و ارائه هرچه بهتر مطالب به شما عزیزان بهره گیریم.

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان که امسال می‌توانید امتحان کنید
جدیدترین و زیباترین مدل‌های رنگ مو برای تابستان که امسال می‌توانید امتحان کنید
10
عطر بهترین هدیه برای کسانی که دوستشان دارید و می‌خواهید خوشحالشان کنید
عطر بهترین هدیه برای کسانی که دوستشان دارید و می‌خواهید خوشحالشان کنید
77
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
249
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
138
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
258
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
523

مقالات سلامت

علتهای پا درد
پا درد چه علتهایی دارد و چه موقعی جدی می‌شود؛ بررسی ۷ نوع پا درد و درمان آن
40
تست کراتینین خون
تست کراتینین آزمایش خون به چه منظور انجام می‌شود و میزان نرمال آن چقدر است؟
109
علائم کمبود ویتامین D
علائم کمبود ویتامین D با ۹ علامت هشدار دهنده که باید به آنها توجه کرد
218
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون
ناشتا بودن قبل از آزمایش خون و آمادگی قبل از آن؛ انواع آزمایشها و مواد ممنوعه و ترفندها
138
افزایش هموگلوبین
افزایش هموگلوبین خون با مصرف مکملها و تغییر در رژیم غذایی چگونه امکان پذیر است؟
95
بسته شدن مجرای اشکی
بسته شدن مجرای اشکی در کودکان به چه علت رخ می‌دهد و چگونه درمان می‌شود؟
127

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
106
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
134
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
214
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
399
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,384
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
790

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
159
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
324
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
442
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
576
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
406
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
573