آرتریت و ۶ گام برای فعالیت داشتن به همراه این بیماری

آرتریت و فعالیت های ورزشی

آرتریت یک بیماری حاد و یا مزمن است که باعث التهاب و درد در مفاصل و در نتیجه محدود شدن حرکات مفاصل و یا همراه شدن حرکات مفاصل با درد و رنج، می شود. در اینجا ما ۶ گام برای فعالیت داشتن به همراه این بیماری و در نتیجه هم زیستی و سازگاری با بیماری آرتریت و کاهش درد مفاصل و رنج ناشی از ابتلای به این بیماری را معرفی و با هم مرور می کنیم.

در گام اول در زمینه آرتریت ، با دکترخود صحبت کنید

چرا این ایده به شما کمک می کند؟ برای هرکس کاری عاقلانه است که قبل از شروع حرکات ورزشی خود با دکتر خود صحبت و مشورت کند.بلکه این امر به ویژه اگر مفاصل شما توسط آرتریت درگیر شده و سطح آمادگی شما را پایین آورده است و فعالیت کردن باعث ایجاد درد در شما می شود، مهم است. در مورد زمان ورزش و محدودیت های وزن ، پشتیبانی انگیزشی و درمان مناسب درد پس از ورزش بپرسید.

بزرگ فکر کنید، کوچک شروع کنید

چرا این ایده به شما کمک می کند؟ ورزش به بهبود گسترده دامنه حرکت مفاصل شما کمک کرده ؛ باعث تقویت عضلات اطراف مفاصل شده و آنها را محافظت می کند و باعث بهبود عملکرد شما می شود؛ همچنین باعث افزایش آمادگی هوازی شما شده و به کاهش وزن کمک می کند ، که همین امر، باعث کاهش فشار بر مفاصل شما و در نتیجه کاهش درد می شود. بنابراین شما باید برای رسیدن به این سه هدف از ورزش کردن باید برنامه ریزی کنید: انعطاف پذیری، قدرت، و سلامت قلب و عروق شما .

پیوستن به یک گروه

چرا این ایده به شما کمک می کند؟ مشارکت در یک گروه، می تواند یک محرک مهم برای افرادی باشد که می خواهند ورزش را شروع کردن ، وزن خود را کاهش داده ، و یا عادات خود را تغییر دهند، باشد.ورم مفاصل، مانند هر شرایط (بیماری) ناشی از درد مزمن دیگر ، می تواند یک بیماری باشد که باعث ایزوله شدن فرد می شود ، بنابراین پیدا کردن پشتیبانی نه تنها به شما رسیدن به اهداف آمادگی جسمانی شما کمک خواهد کرد ، بلکه ورزش به شما کمک خواهد کرد که با این بیماری رنج آور، مقابله کنید . بدین منظور، از کلینیک های مخصوص بیماری آرتریت، مراکز اجتماعی، کلینیک های فیزیوتراپی و سالن های ورزشی ، برنامه های توصیه شده گروه را بخواهید.

یوگا را در نظر بگیرید

چرا این ایده به شما کمک می کند؟ تاکید بر کشش، تندرستی برای کل بدن ، و عمل گروهی باعث می شود که یوگا به خصوص برای برخی از افراد مبتلا به آرتریت که از بیماری رنج می برند، مرتبط باشد و برای کاهش بیماری آنها مفید باشد. اگر چه شواهد علمی در مورد مزایای یوگا برای بیماری آرتریت محدود است (چون در این مورد،مطالعات کمی انجام شده است)، مرکز آرتریت جانز هاپکینز هنوز هم به بیماران مبتلای به آرتریت، یوگا را توصیه می کند.

آرتریت

آب بنوشید

چرا این ایده به شما کمک می کند؟ در یک مطالعه ای که در سال ۲۰۰۷، در استرالیا انجام گرفت، مزایایی معنی دار هر چند کوچک و کم تاثیر، که ناشی از مصرف متوسط آب برای محافظت از بدن بود، یافت شد. سعی کنید، مرکز اجتماعی محلی در نزدیکی محل زندگی خود که دارای امکانات متمرکز یا نشست هایی در مورد بیماری آرتریت است  و یا یک استخر را،  بررسی کنید.

 بدن خود را  معنای واقعی کلمه گرم کنید

چرا این ایده به شما کمک می کند؟ مرکز و کلینیک آرتریت مایو، توصیه میکند که به طور منظم ۲۰ دقیقه مفاصل خود را، قبل از شروع گذاشتن حوله گرم ، بسته گرم، و غیره، گرم کنید. بعد از ورزش با گذاشتن یک بسته یخ برای آرام کردن بدن، آنرا پیگیری کنید و در زمانی که بدن نه سرد و نه گرم است، آنرا بر روی محل دردناک قرار دهید.

منبع : HEALTH
این مقاله توسط مجله قرمز به صورت اختصاصی، ترجمه شده است. در صورتی که این مطلب، برای شما مفید بود، لطفا نظرات، انتقادات و موضوعات مورد علاقه پیشنهادی خود را با ما به اشتراک بگذارید تا ازآنها برای پیشبرد و ارائه هرچه بهتر مطالب به شما عزیزان بهره گیریم.


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *