آموزش نحوه بک آپ فیس بوک


آموزش نحوه بک آپ گرفتن از فیس بوک

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که نیاز به بک آپ گرفتن از فیسبوک (Facebook) برای ذخیره نمودن اطلاعات خود داشته باشید. هرچه بیشتر از فیس بوک استفاده کنید، اطلاعات بیشتری از خود را در آن ذخیره خواهید نمود. اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که به آن اضافه کرده‌اید، تصاویری وجود دارد که در آن آپلود نموده‌اید و باید اطمینان یابید که نحوه بک آپ گرفتن از فیسبوک را بیاموزید تا در آینده اطلاعات گرانبهایی که در صفحه خود ذخیره نموده‌اید، از دست ندهید. امروز در مجله قرمز قصد داریم به شما نحوه بک آپ گرفتن از فیسبوک را بیاموزیم؛ با ما همراه باشید.

هر اطلاعاتی که در فیسبوک خود ذخیره می‌کنید، به نظر در محل‌های جداگانه ذخیره شده‌اند. تایم لاین (Timeline) شما شامل تصاویر، نوشته‌ها، ویدئوها و دیگر تعاملاتی است که در این شبکه اجتماعی دارید. Activity Log یا گزارش فعالیت، رکوردی از مواردی است که انجام داده‌اید (همانند آپلود عکس، پذیرفتن درخواست دوستی، تغییر عکس پروفایل خود و غیره). تمام این‌ها درحالی است که پیغام‌ها و چت‌های شما در اینباکس (inbox) ذخیره می‌شوند.

اگر تمایل دارید مدتی در فیسبوک نباشید و یا حساب کاربری خود را برای همیشه پاک کنید، احتمالاً تمایلی به از دست دادن اطلاعات خود نخواهید داشت. قبلاً خارج کردن اطلاعات فیسبوک و پشتیبانی گرفتن از آن‌ها کار دشواری بود، اما امروزه چنین نیست. حال راهی آسان برای دانلود اطلاعات فیسبوک خود دارید تا پشتیبانی آفلاین از داده‌های حساب کاربری خود داشته باشید. در زیر، نحوه بک آپ گرفتن از فیسبوک را فرا خواهید گرفت.

آنچه برای بک آپ گرفتن از فیسبوک نیاز دارید

ابتدا، به صفحه General Account Settings یا همان صفحه تنظیمات عمومی مراجعه فرمائید. می‌توانید از طریق فلش رو به پائین کوچکی که در بالای نوار آبی منوی فیسبوک در سمت راست صفحه مشاهده می‌کنید، به این صفحه دسترسی داشته باشید.

در این قسمت، “Settings” (تنظیمات) را انتخاب نمائید. در پائین لیست، گزینه‌ی “Download a copy of your Facebook data” را مشاهده می‌کنید که به معنی دانلود نمودن اطلاعات فیسبوکتان خواهد بود و دقیقاً موردی است که تمایل به دستیابی آن دارید.

با کلیک کردن بر روی “Download a copy” به صفحه‌ای وارد خواهید شد که توضیح می‌دهد چه مواردی را در هنگام استخراج اطلاعات فیسبوک خود به دست خواهید آورد. سپس باید بر روی گزینه‌ی “And mote” کلیک نمائید تا به صفحه دیگری وارد شوید  که به شما داده‌هایی را نشان خواهد داد که اجازه دسترسی به آن‌ها را دارید و اینکه کجا ذخیره خواهند شد.

برای شروع به دانلود شدن اطلاعاتتان، تنها کافیست بر روی عبارت “Start My Archive” کلیک کنید.

چگونگی بک آپ گرفتن از اطلاعات فیسبوک

گام دوم برای بک آپ گرفتن از اطلاعات فیسبوک این است که هویت خود را تائید کنید. فیسبوک امنیت شما و اطلاعاتتان را جدی می‌گیرد، بنابراین برای دانلود شدن اطلاعاتتان، لایه‌ی محافظتی دیگری وجود دارد و آن هم اطمینان دادن به فیسبوک از هویت خود است و اینکه فقط شما اجازه دانلود این اطلاعات شخصی را دارید.

پیش از آنکه بتوانید به اطلاعات خود دست یابید، از شما درخواست می‌شود تا بار دیگر، پسورد فیس بوک خود را وارد نمائید. پس از اینکه کلمه عبور حساب کاربری خود را وارد نمودید، باید بار دیگر بر روی “Start My Archive” کلیک نمائید.

حال آخرین گام برای شروع دانلود را طی خواهید کرد تا بک آپی از اطلاعات فیسبوک خود داشته باشید. در این مرحله، فیسبوک برای شما دو ایمیل ارسال خواهد نمود. یکی برای تائید این مورد که شما درخواست کپی از اطلاعات خود را نموده‌اید و دیگری برای این که به شما اطلاع دهد دانلود آماده شده است.

ایمیل دومی که دریافت می‌کنید، شامل لینکی خواهد بود که از طریق آن می‌توانید به آرشیو خود دسترسی داشته باشید. تنها کافی است بر روی لینک کلیک کرده و “Download Archive” را انتخاب نمائید. در این مرحله نیز نیاز دارید کلمه عبور خود را بار دیگر وارد نمائید. به همین سادگی!

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی گروه Tech Tips سایت Techradar

منبع: techradar