داشتن پوست چرب شاید برای خیلی‌ها کابوس باشد چون تصور می‌کنند با داشتن پوست چرب نمی‌توانند از بیشتر محصولات آرایشی و مراقبتی پوست استفاده کنند. اما این تنها یک تصور اشتباه است و خانم‌هایی که پوست چرب دارند می‌توانند از بسیاری از انواع محصولات زیبایی استفاده کنند به خصوص الان که تابستان در راه است انتخاب‌های مختلف و متعددی برای این افراد وجود دارد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز می‌خواهیم بهترین محصولات آرایشی را برای خانم‌هایی که پوست چرب دارند معرفی کنیم، محصولاتی که تا کنون تصور می‌شد برای پوست چرب مناسب نیست.

روغن‌های مفید برای پوست

روغن گیاهی برای پوست چرب

 

تا صحبت از روغن می‌شود خانم‌هایی که پوست  چرب دارند به وحشت می‌افتند. در حالی که انواع مختلفی از روغن‌ها وجود دارند که بسیار برای پوست مفیدند مانند روغن درخت چای، روغن بادام، روغن نارگیل و … که هرکدام مصرف خاصی دارند و مشکل خاصی را از پوست برطرف می‌کنند. هیچ یک از این روغن‌های گیاهی اثر جوش‌زا ندارند و حتی اگر پوست چرب و مستعد جوش هم داشته باشید می‌توانید از این روغن‌ها استفاده کنید اما این نکته را مد نظر داشته باشید که روغن‌های گیاهیی را هربار به مقار خیلی کم در حد دو تا سه قطره روی پوست بمالید و سپس از مرطوب کننده مخصوص خود استفاده کنید.

هایلایت کننده

هایلایت برای پوست چرب

خانم‌هایی که پوست چرب دارند معمولا در مراحل آرایش خود از براق کننده و هایلایت کننده استفاده نمی‌کنند چون نمی‌خواهند براقی بیشتری روی پوست چرب خود اضافه کنند. اما این تصور اشتباه است، انواع مختلفی از هایلایت کننده وجود که با ترکیبات متفاوت خود، هرگونه براقی ناخواسته را از  پوست جذب می‌کند و درخششی تمیز و زیبا به آن می‌دهد. فقط دقت کنید که هایلایت کننده را به مقدار کم و تنها روی قسمت بالای استخوان گونه استفاده کنید و روی پیشانی و گونه خود هایلایت کننده نزنید تا صورت بیش از حد براق و چرب به نظر نرسد.

سایه اکلیلی

خانم‌هایی که پوست چرب دارند تصور می‌کنند که مجبور هستند تا آخر عمر خود از سایه‌های مات استفاده کنند چون تصور می‌کنند زدن سایه اکلیلی پوست را بیش از حد براق نشان خواهد داد در حالی که مشکل از پوست شما نیست بلکه در روش استفاده از سایه اکلیلی است. اگر برای استفاده از سایه زیرسازی خوبی صورت نگیرد روی هیچ پوستی ظاهر خوبی نخواهد داشت. حتما قبل از زدن سایه از پرایمر استفاده کنید و سپس سایه اکلیلی را در رنگ دلخواه و یا در چند رنگ روی پلک و زیر ابرو و گوشه چشم استفاده کنید.

مرطوب کننده مخصوص پوست چرب

خانم‌هایی که پوست چرب دارند بیشتر اوقات استفاده از مرطوب کننده را جدی نمی‌گیرند چون تصور می‌کنند پوستشان به اندازه کافی چربی و رطوبت دارد در حالی که این کار باعث می‌شود پوست شما چرب‌تر و البته ملتهب شود. این نکته را به خاطر داشته باشید که گاهی نرسیدن رطوبت کافی به پوست باعث چرب شدن بیش از حد آن می‌شود چون پوست می‌خواهد کمبود رطوبت را از طریق ترشح چربی جبران کند. حتما از مرطوب کننده‌های بدون چربی که مناسب پوست شما هستند استفاده کنید تا چربی پوست را متعادل و کنترل کند و در هیچ شرایطی پوست را خشک نگه ندارید و حتما پس از شستشوی روزانه و پاکسازی صورت در صبح و شب مرطوب کننده مناسب خود را استفاده کنید.

پودرهای درخشان کننده

پودرهای ایلومیناتور یا درخشان کننده این روزها بسیار باب شده‌اند و اثری ماشبه هایلایت کننده دارند. برخلاف تصور عموم این پودرها انتخاب مناسبی برای خانم‌هایی هستند که پوست چرب دارند چون درخششی که این پودرها ایجاد می‌کنند باعث می‌شود براقی ناشی از چربی کمرنگ‌تر شود و پوست شما متعادل‌تر به نظر برسد. این درخشش از نوع زیبا و جذاب آن است و با چرب و روغنی به نظر رسیدن پوست تفاوت زیادی دارد. علاوه بر این، این پودرها خاصیت جذب رطوبت و چربی دارند و از میزان براقی ناشی از تعریق و چربی می‌کاهند.

روغن‌های پاک کننده

روغن پاک کننده برای پوست چرب

احتمالا نام روغن‌های پاک کننده را شنیده‌اید، این روغن‌ها قبل از پاک کردن آرایش روی صورت  زده می‌شود و کمک می‌کند آرایش راحت‌تر و به طورکامل از صورت پاک شود. کارشناسان زیبایی استفاده از این روغن‌ها را بسیار توصیه می‌کنند چون باعث نرم‌تر شدن پوست و باز شدن روزنه‌های پوستی می‌شود. اما خانم‌هایی که پوست چرب دارند تصور می‌کنند اگر از این روغن‌ها استفاده کنند ممکن است چربی پوستشان بیشتر شود در حالی که این تصور کاملا غلط است و نه تنها روغن‌های پاک کننده چربی پوست را بیشتر نمی‌کنند بلکه با ترکیبات مغذی که دارند به نرم‌تر شدن و رطوبت رسانی کافی پوست کمک می‌کنند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: PureWow (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)