رژ لب یکی از بخش‌های اصلی آرایش روزمره است تا حدی که گاهی اوقات آرایش شما می‌تواند تنها به یک رژ لب منحصر شود. در هر صورت انتخاب رنگ رژ لب در این میان اهمیت زیادی دارد و گاهی این انتخاب می‌تواند پیچیده شود، تشخیص این که کدام رنگ رژ لب برای شما مناسب است کار ساده‌ای نیست اما به طور کلی هر کسی می‌تواند از هر رنگ رژ لبی استفاده کند اما در همه آن رنگ‌ها زیبا به نظر نخواهد رسید پس اگر به دنبال رژ لبی هستید که در آن به زیباترین شکل به نظر برسید و پوست شما رنگ واقعی و زیبای خود را نشان دهد ابتدا ته رنگ پوست خود را تشخیص دهید و بر اساس تیرگی و روشنی پوست خود بهترین رنگ رژ لب را برای خودتان انتخاب کنید.

بهترین رنگ رژ لب برای پوست شما

معیارهای مختلفی برای انتخاب رژ لب وجود دارد، جامد یا مایع بودن آن، بافت و ساختار آن (متالیک، اکلیلی، براق یا مات) و رنگ رژ لب که خود به چند فاکتور دیگر تقسیم می‌شود مثل خانواده رنگی، ترکیب رنگی و تیرگی یا روشنی. اگر تاکنون رنگ رژ لب مناسب خود را پیدا کرده‌اید احتمالا خوش شانس بوده‌اید اما اگر می‌خواهید طیف‌های جدیدی را امتحان کنید باید بر اساس اصول علمی عمل کنید. اولین قدم برای این کار تشخیص ته رنگ پوست است که می‌تواند سرد یا گرم یا خنثی باشد، روش‌های مختلفی برای تشخیص ته رنگ پوست وجود دارد که در مقالات قبلی مجله قرمز به آن‌ها اشاره شد، پس از ان که مشخص کردید پوست شما سرد یا گرم است می‌توانید بر اساس دستورالعمل‌های بیان شده در این مقاله عمل کنید و رنگ رژ لب مناسب پوست خود را پیدا کنید.

 

بهترین رنگ رژ لب برای ته رنگ پوست سرد

اگر پوست شما ته رنگ آبی، صورتی یا قرمز دارد، رگ‌های روی مچ دست شما به رنگ آبی یا بنفش است، جواهرات نقره‌ای رنگ بیشتر از جواهرات طلایی به شما می‌آید و هنگام قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید برنزه نمی‌شوید (بلکه فقط قرمز می‌شوید) شما پوست سردی دارید. برای پوست سرد رژ لب با ته رنگ آبی، بنفش و صورتی بهترین انتخاب است. پس اگر به دنبال رنگ قرمز برای رژ لب خود هستید از طیف‌های مایل به نارنجی اجتناب کنید و از میان طیف‌های مایل به بنفش و صورتی یک رژ مناسب برای خودتان انتخاب کنید. رنگ‌های خیلی روشن برای رژ لب هم گزینه مناسبی نیستند چون شما را رنگ پریده نشان خواهند داد.

بهترین رنگ رژ لب

بهترین رنگ رژ لب

بهترین رنگ رژ لببهترین رنگ رژ لب

بهترین رنگ رژ لب برای ته رنگ پوست گرم

اگر پوست شما ته رنگ طلایی، زرد یا زیتونی دارد، رگ‌های روی مچ دست شما به رنگ سبز است، جواهرات طلایی رنگ بیشتر از جواهرات نقره‌ای به شما می‌آید و هنگام قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید برنزه می‌شوید و قرمز و آفتاب سوخته نمی‌شوید شما پوست گرمی دارید. برای پوست گرم بهتر است از رژ لب با رنگ گرم استفاده شود مثلا اگر قصد دارید رژ لب قرمز برای خودتان تهیه کنید سراغ رنگ‌های قرمز خالص و طیف‌های نزدیک به نارنجی بروید و به خاطر داشته باشید که رنگ‌های خیلی سرد و مایل به آبی پوست شما را بد و زردرنگ نشان خواهند داد.

بهترین رنگ رژ لب بهترین رنگ رژ لب بهترین رنگ رژ لب

بهترین رنگ رژ لب برای ته رنگ خنثی

اگر هر دو دسته جواهرات طلایی و نقره‌ای به شما می‌آید و در مچ دست شما رنگ‌های سبز و آبی هردو قابل مشاهده است بنابراین شما پوست خنثی دارید و محدودیت کمتری در انتخاب رژ لب برای شما وجود دارد. در نتیجه از هر طیف رنگی می‌توانید برای رژ لب خود استفاده کنید چه طیف‌های سرد و آبی و بنفش و چه طیف‌های گرم مایل به قرمز و نارنجی.

بهترین رنگ رژ لب بهترین رنگ رژ لب بهترین رنگ رژ لب

اگر هنوز نتوانسته‌اید تصمیم بگیرید

گاهی تشخیص ته رنگ پوست چندان ساده نیست و اگر هنوز نتوانسته‌اید ته رنگ پوست خود را (با وجود همه روش‌هایی که گفته شده‌است) تشخیص دهید نگران نباشید. شما تنها با مشاهده پوست خود می‌توانید اطلاعات کافی برای پیدا کردن بهترین رنک رژ لب را پیدا کنید. این اطلاعات به تیرگی و روشنی پوست شما مربوط می‌شود. آیا تاکنون همه به شما گفته‌اند که پوست خیلی سفیدی دارید؟ یا این که نسبت به اطرافیان خود تیره‌تر هستید؟ تشخیص این تیرگی و روشنی به دشواری ته رنگ پوست نیست و مساله‌ای تقریبا مشخص و واضح است. در این ارتباط هم قوانین خاصی وجود دارد مثلا اگر پوست شما  روشن است رنگ‌های تیره برای رژ لب تضاد زیبایی روی صورت ایجاد می‌کند و در نتیجه چنین رژ لبی ظاهری جسورانه و جذاب به شما خواهد داد. اگر حس می‌کنید پوست شما متوسط است و تاحدی سایه‌های زیتونی در خود دارد به خاطر داشته باشید که رنگ‌های صورتی و کالباسی و همچنین طیف‌های مرجانی جلوه زیباتری روی پوست شما خواهند داشت و به زیبایی و خوشرنگ شدن آن کمک شایانی خواهد کرد. اما اگر پوست شما تیره است بهتر است سراغ رنگ‌های تند و تیره مثل زرشکی، آلبالویی یا بنفش پررنگ بروید چون این رنگ‌ها ظاهر پوست شما را درخشان‌تر و جذاب‌تر نشان خواهند داد.

بهترین رنگ رژ لب

 نکته‌ای که در نهایت باید مد نظر داشته باشید این است که رنگ رژ لب یک گزینه کاملا اختیاری و انتخابی است و مانند کرم پودر و کانسیلر نیست که جنبه تخصصی و محدودی داشته باشد. شما می‌توانید از هر رنگی برای رژ لب خود استفاده کنید حتی اگر با قوانین بیان شده در این مقاله تضاد داشته باشد، چیزی که مهم است این است که شما این رنگ را بپسندید و با آن احساس آزادی و اعتماد به نفس داشته باشید. به طور مثال اگر رنگ مرجانی رنگ مورد علاقه شما است اما به خاطر ته رنگ پوست خود نمی‌توانید از آن استفاده کنید همه قوانین را فراموش کنید و یک رژ لب مرجانی برای خودتان بخرید. بیشتر مواقع کارشناسان زیبایی توصیه می‌کنند از رنگ‌های طیف خاکستری اجتناب کنید چون شما را خسته و بیرنگ نشان خواهند داد در حالی که گاهی ممکن است طیف خاکستری دقیقا همان چیزی باشد که دنبالش هستیم.

بهترین رنگ رژ لب

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)