واقعیت افزوده (AR) فناوری هیجان انگیزی برای بازی است و استفاده از بهترین اپلیکیشن های واقعیت افزوده این تجربه را افزایش خواهد داد. فرض ابتدایی واقعیت افزوده، قرار دادن محتوایی بر روی موارد حقیقی با استفاده از نقشه، دوربین و گاه آسمان است. جدای از هیجانی که استفاده از واقعیت افزوده دارد، یکی از دسته‌هایی است که بهترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها را در Google Play دارد. در مورد واقعیت افزوده، اپلیکیشن‌ها یا بسیار عالی هستند، یا افتضاح! در لیستی که مجله قرمز برای شما تهیه کرده است، نگاهی به بهترین اپلیکیشن های واقعیت افزوده و بهترین بازی‌های آن برای اندروید خواهیم داشت.

لیست بهترین اپلیکیشن های واقعیت افزوده برای اندروید:

  1. AR Concert With Miku

AR Concert With Miku (کنسرت واقعیت افزوده با میکو)، اپلیکیشنی برای سرگرمی و یکی از بهترین اپلیکیشن های واقعیت افزوده است. در این اپلیکیشن، میکو بر روی صفحه قرار خواهد گرفت. تنها کافیست دوربین خود را به سمت یک صحنه بگیرید و میکو را مشاهده خواهید نمود که در حال رقصیدن است. البته بیش از آن کاری انجام نمی‌دهد ولی نمونه‌ای عالی از بهترین اپلیکیشن های واقعیت افزوده است. اگر به J-Pop هم علاقه دارید، این اپلیکیشن برای شما جذابیت خواهد داشت. جالب است بدانید که این اپلیکیشن از Google Cardboard (عینک واقعیت مجازی گوگل) نیز پشتیبانی می‌کند.

لینک دانلود AR Concert With Miku

  1. Free QR Scanner

بله! Free QR Scanner (اسکنر رایگان کد QR) نیز در دسته اپلیکیشن های واقعیت افزوده قرار دارد که درواقع افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند. اپلیکیشن Free QR Scanner جزو بهترین اپلیکیشن های واقعیت افزوده است. استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده است و کافیست دوربین خود را بر روی بارکدها، کدهای QR و غیره بگیرید تا آن‌ها را شناسایی کرده و بخواند. زمانی که شناسایی تمام شد، کد را در محلی که باید، قرار خواهد داد. علاوه بر آن، اسکن‌هایی که پیشتر انجام داده‌اید ذخیره می‌کند تا بعداً بتوانید آن‌ها را به خاطر آورید. این اپلیکیشن یکی از ضروری‌ترین اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده است، هرچند جذابیت و هیجان نداشته باشد!

لینک دانلود Free QR Scanner

  1. Google Translate

اپلیکیشن Google Translate (اپلیکیشن مترجم گوگل) نیز یکی از بهترین اپلیکیشن های واقعیت افزوده است که زبان‌های بسیاری را برای ترجمه پشتیبانی می‌کند و می‌توانید چند زبان مختلف را به یکدیگر ترجمه کنید. حتی می‌توانید در زمانی که با افراد در حال مکالمه هستید، این ترجمه را به صورت لحظه‌ای انجام دهید. بخش واقعیت افزوده آن به شما این امکان را می‌دهد تا دوربین تلفن همراه را به سمت متنی از زبانی دیگر بگیرید تا اپلیکیشن آن را به صورت لحظه‌ای ترجمه کند. از مزایای این ویژگی این است که می‌توانید در کشورهایی با زبان ناشناس، علائم خیابانی و منوها را مطالعه کنید.

لینک دانلود Google Translate

  1. Inkhunter

اپلیکیشن Inkhunter (اینک هانتر) یکی از اپلیکیشن‌های منحصر به فرد واقعیت افزوده است. کاری که این اپلیکیشن انجام می‌دهد، این است که ببینید تتوها بر روی بدن شما چگونه خواهند شد. کافی است چند خط بر روی بدن خود بکشید و دوربین را به سمت این خطوط بگیرید. پس از آن اپلیکیشن به صورت خودکار تتوی انتخابی شما را در محلی که خط ها را بر روی پوسستان کشیده‌اید قرار خواهد داد. البته دقت کنید که این اپلیکیشن برای تتوهای بسیار بزرگ یا بسیار پیچیده، کارایی نخواهد داشت، اما افرادی که به دنبال نتایج خوب برای تتوهایی با اندازه معمولی هستند، می‌توانند از این اپلیکیشن استفاده کنند. یک ویرایشگر عکس هم در صورتی که نیاز به تغییر نشانه داشته باشید در این اپلیکیشن تعبیه شده است که جذابیت آن را چند برابر می‌کند.

لینک دانلود Inkhunter

بهترین اپلیکیشن های واقعیت افزوده

  1. Quiver

اپلیکیشن Quiver کتاب رنگ آمیزی به سبک واقعیت افزوده است و آنقدر هیجان انگیز است که به عنوان یکی از بهترین اپلیکیشن های واقعیت افزوده در نظر گرفته می‌شود. تنها کافیست آن را دانلود کرده و صفحه‌های کتاب رنگ آمیزی را از طریق وب سایت رسمی اپلیکیشن دانلود کنید. با رنگ آمیزی آن‌ها می‌توانید از اپلیکیشن استفاده کنید تا نقاشی‌های خود را به صورت واقعیت افزوده در آورید. البته دقت کنید که این اپلیکیشن بیشتر برای کودکان استفاده می‌شود تا بزرگسالان. کاراکترهای آن تعامل می‌کنند و می‌توانید با آن‌ها بازی‌های سبک هم انجام دهید. استفاده از این اپلیکیشن برای گذراندن بعد از ظهری جذاب، بسیار مناسب است. البته این برنامه تعدادی باگ دارد، اما با این حال، چیزی از جذابیت آن نمی‌کاهد.

لینک دانلود Quiver

  1. Sky Map

اپلیکیشن Sky Map (اسکای مپ) یکی از قدیمی‌ترین اپلیکیشن‌های واقعیت افزوده است که توسط گوگل توسعه یافته بود. با بارگذاری برنامه، نقشه‌ی ستارگان را مشاهده خواهید نمود و اگر دوربین تلفن همراه خود را به سمت آسمان بگیرید، ستاره‌ها را در آسمان می‌بینید. می‌توانید از این اپلیکیشن برای یافتن صور فلکی استفاده کنید. در ابتدا کالیبره کردن آن اندکی مشکل است، اما زمانی که بتوانید به درستی از آن استفاده کنید، متوجه خواهید شد که چقدر دقیق است. این اپلیکیشن برای سرگرمی در زمانی که بیرون از خانه هستید، بسیار جذاب بوده و کاملاً رایگان و بدون نیاز به خرید درون برنامه‌ای است.

لینک دانلود Sky Map

  1. Snapchat

اپلیکیشن Snapchat (اسنپ چت) امروزه نامی آشنا برای همه بوده و یکی از محبوب‌ترین پلت فرم‌ها برای پیغام فرستادن است. می‌توانید از طریق این اپلیکیشن با فردی صحبت کنید و تصاویر و ویدئوهایی از کارهای خود را برای آن شخص بفرستید. این اپلیکیشن فیلترهای بسیاری دارد که به صورت واقعیت افزوده بر روی صورت شما قرار خواهد گرفت. می‌توانید با استفاده از این فیلترها خود را به شکل گربه، سگ و .. درآورید. این اپلیکیشن جزو اپلیکیشن‌های ساده‌ای برای واقعیت افزوده است، اما عملکردی بسیار عالی دارد. البته اسنپ چت مصرف باتری بالایی دارد و هنوز بهینه نشده است.

لینک دانلود Snapchat

  1. Star Chart

اپلیکیشن Star Chart (استار چارت)، بسیار شبیه Sky Map است. می‌توانید از این اپلیکیشن برای مشاهده‌ی ستارگان در آسمان استفاده کنید و به شما امکان مکان یابی صور فلکی، سیاره‌ها و دیگر اجرام آسمانی را خواهد داد. جالب است بدانید که این اپلیکیشن قادر است حدود ۱۲۰۰۰۰ ستاره و سیاره را در مجموع به شما نشان بدهد. علاوه بر آن که می‌توانید این اجرام را از محلی که هستید مشاهده کنید، می‌توانید درون اپلیکیشن سفر کرده و نگاهی نزدیک‌تر به هرآنچه برای شما جذاب است داشته باشید. این اپلیکیشن آموزنده، یکی از بهترین اپلیکیشن های واقعیت افزوده است که در حین تفریح، نکاتی را هم فرا خواهید گرفت. البته کاملاً دقیق نیست، اما معمولاً به قدری دقت دارد که بدانید کدام سمت را نگاه کنید.

لینک دانلود Star Chart

  1. Wikitude

اپلیکیشن Wikitude (ویکی‌تود) مرورگر وب به صورت واقعیت افزوده است. این اپلیکیشن به شما امکان اسکن مواردی مانند مجله‌ها، روزنامه‌ها و غیره را می‌دهد تا بتوانید نتایج وب آن را به صورت واقعیت افزوده مشاهده کنید. علاوه بر آن می‌تواند برای شما محلی را بیابد، ویدئویی درمورد محصولات نشانتان بدهد و موارد جذاب دیگری که ارزش امتحان کردن دارد. البته بسته به دستگاه اندرویدی که این اپلیکیشن را بر روی آن استفاده می‌کنید، ممکن است عملکرد آن ضعیف یا قوی باشد.

لینک دانلود Wikitude

  1. Yelp

همه اپلیکیشن Yelp (یلپ) را می‌شناسند که محلی برای افراد است تا محل‌های مختلفی که در آن حضور داشته‌اند امتیازدهی کنند. می‌توانید از آن نقد و بررسی‌ها برای تصمیم گیری درمورد محلی که قصد دارید بروید استفاده کنید. یکی از ویژگی‌های کمتر شناخته شده‌ی اپلیکیشن Yelp، ویژگی Yelp Monicle است. این ویژگی به شما امکان آن را می‌دهد که به صورت واقعیت افزوده، اطراف خود را مشاهده کنید و نقد و بررسی‌های محل‌های اطراف را به شما نشان خواهد داد. این ویژگی بخشی بزرگ از برنامه نیست، اما بسیار مفید است.

لینک دانلود Yelp

بهترین اپلیکیشن های واقعیت افزوده

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Joe Hindy

منبع: androidauthority