فروشگاه اینترنتی آمازون، به خریداران اینترنتی خود اجازه می‌دهد تا پس از سفارش اینترنتی و تحویل محصولات، بتوانند پوشاک را پرو کنند و اگر مناسبشان بود، آن سفارشات را نزد خود نگه دارند و در غیر این صورت برگردانند. مشتریان می‌توانند پس از ثبت سفارش اینترنتی، آن را در منزل پرو کنند و در صورتی که مناسب آن‌ها نبود، به طور رایگان سفارش را به فروشگاه اینترنتی آمازون برگردانند. با مجله قرمز همراه باشید تا در این مطلب، درباره جزئیات این برنامه بیشتر بدانید.

برنامه جدید شرکت آمازون در دسته‌بندی مُد فروشگاه اینترنتی

فروشگاه اینترنتی آمازون – که رتبه‌ی بهترین خرده فروشی آنلاین در سال ۲۰۱۷ را دارد – اعلام کرده که در حال اجرای آزمایشی یک طرح برگرداندن محصولات است که Prime Wardrobe نام دارد. طبق این طرح، مشتریان ویژه‌ی آمازون (که در سایت این فروشگاه اینترنتی ثبت نام کرده‌اند و سالانه ۹۹ دلار برای عضویت ویژه‌ی خود پرداخت می‌کنند) می‌توانند سفارش اینترنتی خود را برای کالاهای مورد نیاز خود انجام دهند و پس از دریافت، آن را در منزل پرو کنند و آن دسته از محصولاتی که مناسب نبود را به طور رایگان بازگردانند.

پرو کردن سفارش اینترنتی

برگرداندن سفارش اینترنتی به طور رایگان

در دسته‌بندی مُد، در سایت آمازون، بیش از یک میلیون پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه دارای قابلیت بازگرداندن پس از پرو – یا طرح Prime Wardrobe – هستند. در صورتی که مشتریان ویژه، حداقل ۳ محصول را به طور اینترنتی سفارش دهند، آمازون برای ارسال این سفارشات درب منزل مشتریان، پولی از آن‌ها دریافت نمی‌کند (تحویل رایگان محصولات در صورتی که حداقل سه قلم جنس سفارش داده شود) و همچنین مشتریان ۷ روز فرصت دارند تا محصولی را که دوست ندارند و یا برایشان نامناسب است، به طور رایگان بازگردانند. در صورتی که خریداران، ۳ یا ۴ محصول را نزد خود نگه دارند و آن‌ها را برنگردانند، از ۱۰% تخفیف و در صورتی که ۵ محصول یا بیشتر را نزد خود نگه دارند و پس ندهند، از ۲۰% تخفیف برخوردار خواهند شد.

این تخفیفاتی که فروشگاه اینترنتی آمازون برای این منظور در نظر گرفته است، به خاطر این است که کنترلی بر روی هزینه‌های خود داشته باشد و مشتریان به هر بهانه‌ای سفارشات خود را بازنگردانند و سوء استفاده نکنند. برگرداندن رایگان سفارش اینترنتی، یک پیشنهاد خطرناک می‌تواند باشد. اما انگیزه دادن به مشتریان برای این‌که مشمول تخفیفات آمازون شوند، باعث می‌شود آن‌ها سعی کنند بیش از سه محصول را سفارش داده و نزد خود نگه دارند و از این طریق، میزان فروش اینترنتی آمازون نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

مشتریان 7 روز فرصت دارند تا محصولی را که دوست ندارند و یا برایشان نامناسب است، به طور رایگان بازگردانند

این طرحی که فروشگاه اینترنتی آمازون در حال اجرای آزمایشی آن است، مانند طرحی است که فروشگاه آنلاین Stitch Fix (رتبه‌ی ۱۳۴ در بین خرده فروشی‌های اینترنتی) اجرا می‌نماید. البته این فروشگاه به ازای نگه داشتن ۵ محصول و بازنگرداندن آن‌ها، ۲۵% تخفیف برای مشتری خود قائل می‌شود.

آمازون اندک اندک در حال تبدیل شدن به یک فروشگاه عالی در دسته‌بندی مُد و پوشاک می‌باشد. این فروشگاه اینترنتی، ۱۶.۶% از فروش کل پوشاکی که در آمریکا توسط مشتریان در سنین ۱۸ تا ۳۴ سال خریداری شده را به دست آورده است.

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز / با اندک تصرف و تلخیص

بر اساس مطلبی منتشر شده در ماه ژون سال ۲۰۱۷ از منبع : digitalcommerce360.com

برای خواندن مطالب بیشتر در مورد فروشگاه‌های اینترنتی، پیشنهاد می‌شود به مقاله ی حمل و نقل هوایی شرکت آنلاین آمازون رجوع کنید. لطفاً نظرات و پیشنهادات خود را در قسمت زیر با ما در میان گذارید و به بهبود مطالب در آینده کمک نمایید.