برند کلویی یک برند فرانسوی در حیطه فشن است که در سال ۱۹۵۲ توسط گبی آگیون طراح و کارآفرین فرانسوی تاسیس شده است و توانسته است در مدت فعالیت خود گام‌های بزرگی در زمینه تولید و طراحی مد بردارد. برند کلویی امروزه از معروف‌ترین و موفق‌ترین برندها در زمینه پوشاک و اکسسوری زنانه است و فعالیت گسترده‌ای در بخش‌های مختلف دنیای مد دارد. البته کیف‌های برند کلویی از شهرت و محبوبیت بالایی برخوردار هستند و تطبیق پذیری بالا و کاربرد روزمره این کیف‌ها را به نمونه‌های موفق و پراستفاده تبدیل کرده است. در این مقاله با برند کلویی و ۵ نمونه از مدل‌های جدید کیف‌های این برند بیشتر آشنا خواهید شد.

برند کلویی

گبی آگیون در سال ۱۹۲۱ در اسکندریه مصر به دنیا آمد اما اصالتی فرانسوی داشت و رد سال ۱۹۴۵ پس از پایان جنگ جهانی دوم تصمیم گرفت به پاریس نقل مکان کند. او در سال ۱۹۵۲ برند کلویی را با این هدف تاسیس کرد تا بتواند ایده لباس‌های آماده پوشیدن را که از مدت‌ها پیش در ذهن داشت عملی کند. ایده‌ای که تا آن زمان جدید بود و پیش از آن همه لباس‌ها به صورت سفارشی دوخته و آماده می‌شدند و کسی لباس‌های سایزبندی شده استاندارد تولید نکرده بود. به هرحال گبی ایده خود را پیاده کرد که بسیار موفق بود و دنیای مد را به طور کلی تغییر داد و تنها چند سال پس از آن تقریبا همه برندها خط تولید لباس‌های آماده خود را تاسیس کردند. موفقیت برند آنچنان سریع بود که در چند شهر جهان از جمله توکیو، شانگهای و دوبی نمایندگی‌هایی را تاسیس کرد و به گسترش روزافزون خود ادامه داد. گبی آگیون تا سال ۱۹۸۵ سمت مدیریت برند خود را به عهده داشت تا این که کمپانی ریچمونت این برند را خریداری کرد و مالکیت آن را به عهده گرفت. گبی آگیون در سال ۲۰۱۴ در ۹۳ سالگی درگذشت.

کیف‌های برند کلویی

از سال ۲۰۰۵ زمانی که کیف مدل پدینگتون برند کلویی معرفی شد این برند جدیت خاصی در طراحی کیف به خرج داده است و تقریبا هر سال مدل‌های ماندگار و زیبایی برای کیف‌های زنانه معرفی می‌کند که مورد استقبال زیادی قرار می‌گیرد. محبوبیت کیف‌های کلویی به حدی است که هر فصل لیست بلند بالایی از مشتریان برای خرید آن‌ها در نوبت قرار می‌گیرند و برندهای کوچک‌تر نیز به کپی از این مدل‌های معروف روی می‌آورند. جدیدترین مدل کیف کلویی کیف مدل نایل بود که در مارس ۲۰۱۷ معرفی شد. در ادامه با این مدل و مدل‌های دیگر این برند معروف و موفق آشنا می‌شوید.

کیف مدل نایل Nile

برند کلویی و کیف‌های آن

حلقه‌های گرد طلایی نقش مهمی در طراحی کیف‌های کلویی ایفا می‌کنند و در کیف مدل نایل این عنصر بیش از بقیه به چشم می‌آید. کیف مدل نایل دسته‌ای  به شکل یک النگوی طلایی گرد دارد که فرمی خاص و استثنایی به آن بخشیده است، فرمی که قابل تا شدن است و ساده و معمولی نیست و جزئیات ظریفی هم روی خود دارد. این کیف با فرم زینی شکل خود هم جادار و هم کوچک است (که سایزبندی مخصوص خود را نیز دارد) و در رنگ‌های متنوعی عرضه شده است. این کیف از جنس چرم باکیفیت تهیه شده است و قیمتی بالغ بر ۱۲۰۰ دلار دارد.

برند کلویی و کیف‌های آن

کیف مدل فی Faye

برند کلویی و کیف‌های آن

کیف مدل فی از برند فرانسوی کلویی از مدل‌های دهه هفتاد میلادی الهام گرفته شده است یعنی کیفی جادار با فرم زاویه دار است و با قفل گرد خود اتحاد شکل خود را با بقیه کیف‌های کلویی حفظ کرده است. این  مدل در نمایش بهار و تابستان سال ۲۰۱۵ کلویی (یعنی در تابستان سال ۲۰۱۴) معرفی شد و به جزء جدایی ناپذیر کمد لباس‌های فشن دوستان در سراسر جهان تبدیل شد. این کیف از جنس چرم و جیر و یا ترکیب هردو در رنگ‌های مختلف تولید می‌شود و قیمت آن در بازار حدود ۱۲۸۰ دلار است.

برند کلویی و کیف‌های آن

کیف مدل درو Drew از برند کلویی

برند کلویی و کیف‌های آن

کیف مدل درو کلویی یک مدل زینی کوچک دیگر است که محبوبیت بسیار زیادی دارد و در مدت کوتاهی توسط برندهای دیگر کپی و تقلید شده است. این کیف در استایل خیابانی چهره‌های معروف کاربرد زیادی داشته است چون فرم کوچک و زینی آن را به کیفی راحت و تطبیق پذیر تبدیل کرده است. کیف درو تنوع رنگ زیادی دارد و به طور مثال اولیویا پالرمو چهره م شناخته شده، مدل دورنگ زرد و بژ آن را انتخاب کرده تا استایلش هماهنگی داشته باشد. قیمت این کیف در بازار ۱۲۳۰ دلار است.

برند کلویی و کیف‌های آن

کیف مدل لکسا Lexa

برند کلویی و کیف‌های آن

کیف مدل لکسا در زمستان سال ۲۰۱۶ معرفی شد و از جدیدترین مدل‌های کیف کلویی به شمار می‌رود. این کیف برخلاف مدل‌های گرد و زینی یک کیف بزرگ و جادار است که توسط کلر وایت طراحی شده و مدل آن از  دهه هفتاد و کیف‌های بزرگ آن زمان اقتباس شده است. این کیف برای استفاده روزمره عالی است و همه وسایل خود را می‌توانید در آن جا دهید. کیف لکسا رنگ بندی متنوعی هم دارد و از جنس چرم یا جیر تهیه می‌شود. قیمت کیف لکسای کلویی در بازار حدود ۱۲۶۰ دلار است.

برند کلویی و کیف‌های آن

کوله پشتی مدل فی از برند کلویی

برند کلویی و کیف‌های آن

کمتر کسی است که در زندگی خود از کوله پشتی استفاده نکرده باشد  و به آن نیاز نداشته باشد. برند کلویی به این نیاز خانم‌ها توجه ویژه داشته است و کوله پشتی‌های مخصوص خود را طراحی و روانه بازار کرده است. کوله پشتی مدل فی هم یکی از این نمونه‌ها است که مورد استقبال زیادی قرار گرفته و در هر فصل جزو پرفروش‌ترین کیف‌های برند بوده است و به محض موجود شدن به طور کامل به فروش می‌رود. این کوله پشتی شیک از جنس چرم و جیر است و قیمت ان در بازار حدود ۹۶۰ دلار است.

برند کلویی و کیف‌های آن

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)