آموزش پخت کیک براونی خوشمزه رژیمی

طرز تهیه کیک رژیمی براونی شکلاتی

کیک رژیمی بدون آرد

براونی رژیمی یکی از پاسخهای ما به درخواستهای شیرین و دوست داشتنی شما برای شیرینی‌های خوشمزه است. کمتر کسی را پیدا می‌کنید که این کیکهای تمام شکلاتی لطیف را که ظاهری وسوسه انگیز دارند، دوست نداشته باشد اما بعضی چیزهای موجود در دستور براونی برای من و بسیاری که یک رژیم غذایی سالم را دنبال می‌کنند چندان مطلوب نیست.

افرادی هم که به دلیل اضافه وزن رژیم غذایی کاهش وزن را دنبال می‌کنند همیشه به دنبال جایگزین‌های سالمتر برای شیرینی جات هستند که البته کمتر در بازار پیدا می‌شود.

این کیک براونی رژیمی پیش روی شماست تا به درخواستهای شما پاسخ بدهد، پس چرا باید خودمان را از چیزهایی که دوست داریم، محروم کنیم. همچنین این براونی بدون گلوتن البته برای کسانی که به دلیل بیماری سلیاک قادر به خوردن محصولات حاوی گندم نیستند، مناسب است.

اگر دیابت دارید و دنبال جایگزین کردن یک ماده شیرین کننده طبیعی به جای سم سفید شکر هستید این براونی رژیمی که می‌توان آن را براونی خرمایی هم نامید، مطلوب شماست.

من از گذاشتن نام خرمایی بر آن صرفنظر کردم چون در اینصورت اگر ۹۹ درصد شما می‌خواستید که آن را درست نکنید، من باید چه می‌کردم؟؟ اگر خرما دوست ندارید باید بگویم که اینها آنقدر خوشمزه هستند که هرگز شما را پشیمان نمی‌کنند ضمن اینکه علاوه بر ظاهری فوق العاده و شکلاتی، بافتی کامل دارند و بسیار مغذی هستند.

من در این دستور از کره استفاده نکردم اما در عوض روغن نارگیل را که اخیرا جزو روغنهای سالم و مغذی شناخته شده است، جایگزین کردم که طعمی خوشمزه هم دارد. مقدار چربی این براونی رژیمی با وجود روغن نارگیل، ۱/۲ مقدار براونی‌های معمول است که شما استفاده می‌کنید.

از آرد سفید در آن استفاده نشده است و آرد بادام جایگزین آن شده است. این آرد خوشمزه و مغذی است و یک براونی بدون گلوتن را به شما ارائه می‌دهد.

برای خوش گذراندن و لذت بردن از زندگی شکلاتی، من شکلات چیپسی را وارد دستور کردم تا حسابی از آن لذت ببرید. همچنین با یک سس شکلاتی خوشمزه که شما می‌توانید آزادانه و هر قدر می‌خواهید آن را اضافه کنید. اگر اهل رژیم دیابت نیستید، می‌توانید مقداری پودر شکر را در انتها روی آن بپاشید که البته من این کار را نمی‌کنم.

می‌توانید این براونی‌ بار را به ۹ تکه یا ۱۲ تکه تقسیم کنید. من شک دارم در ۵ دقیقه اول گذاشتن روی میز، تکه‌ای از آن در ظرف بماند، برای ما که اینطور است، شما را نمی‌دانم.

براونی رژیمی ما یک دسر کم کالری است که به دلیل داشتن مواد تشکیل دهنده سالم در مقایسه با براونی سنتی، یک انتخاب هوشمندانه و سالم برای همه افرادی است که به سلامت خود اهمیت می‌دهند.

براونی رژیمی شکلاتی بدون آرد

مواد لازم

  • ۱ پیمانه + ۲ قاشق غذاخوری (۱۱۰ گرم) آرد بادام خیلی ریز (با قاشق بردارید و پیمانه را سر صاف کنید)
  • ۱/۲ پیمانه (۴۳ گرم) پودر کاکائو شیرین نشده
  • ۱/۴ قاشق چایخوری نمک
  • ۱/۴ قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • ۱ پیمانه (۱۷۰ گرم) خرمای مجول، حدودا ۱۱ عدد (یا هر خرمای با کیفیت و با پوست نازک که در اختیار دارید)
  • ۱/۴ پیمانه (۸۰ گرم) عسل
  • ۱/۴ پیمانه روغن نارگیل، ذوب شده
  • ۲ قاشق اسانس وانیل
  • ۲ عدد تخم مرغ بزرگ
  • ۱/۴ پیمانه (۴۲ گرم) شکلات چیپسی نیمه شیرین (اختیاری)

طرز تهیه کیک رژیمی بدون آرد

فر را تا ۳۵۰ درجه فارنهایت (۱۷۵ درجه سانتی گراد) گرم کنید. یک ظرف فر ۸ در ۸ اینچ را با روغن نارگیل چرب کنید (البته اگر می‌خواهید به راحتی براونی‌ها را از توی ظرف بردارید، می‌توانید به جای روغن از کاغذ مخصوص فر در ظرف‌تان استفاده کنید).

آرد بادام، پودر کاکائو، نمک، بیکینگ پودر، خرما، عسل، روغن نارگیل و اسانس وانیل را در غذاساز بریزید.

طرز تهیه براونی رژیمی

آنها را بهم بزنید تا زمانی که خوب مخلوط شوند و خرماها کاملا درون آنها خرد و یکدست شوند، حدود ۱ دقیقه.

یک عدد تخم مرغ را اضافه کنید و حدود ۱۵ بار (یا هر چقدر لازم است) پالس را بزنید تا با مواد مخلوط شود سپس تخم مرغ دوم را هم اضافه کنید و همین کار را تکرار کنید.

مخلوط را به صورت یکسان در ظرف فر، پهن کنید. آن را در فر بپزید تا زمانی که براونی به شکل خودش در بیاد، حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه (یک خلال دندان را در آن فرو کنید، پس از بیرون آوردن باید یک تکه براونی همراه آن باشد نه قطعات ریز).

براونی شکلاتی رژیمی

پس از خارج کردن از فر، حدود ۵ دقیقه بگذارید، سپس آنها را به قطعات دلخواه برش بزنید. وقتی خنک شدند آنها را در یک ظرف در دار بگذارید.

کیک رژیمی بدون آرد و شکر

اگر می‌خواهید یک شربت شکلاتی داشته باشید، در مایکروفر یک کاسه مناسب مایکروفر را گذاشته و ۱ قاشق غذاخوری روغن نارگیل و ۱ قاشق غذاخوری عسل را در مایکروفر گرم کنید تا زمانی که روغن نارگیل ذوب شود. کاکائو را به آن اضافه کرده و بهم بزنید. وقتی سرد شود، غلیظ می‌شود.

براونی رژیمی

براونی رژیمی دارای نسخه‌های سالم دیگری نیز هست که اگر بتوانم در روزهای آینده برای شما خواهم گذاشت. مثلا انواع نسخه‌های وگان و بدون تخم مرغ برای کسانی که یک رژیم گیاهخواری مطلق را دنبال می‌کنند. سعی کنید همیشه از انواع جایگزین‌های سالم اطلاع داشته باشید تا بتوانید یک فرمول سالم و مغذی برای خودتان داشته باشید.

می‌توانید به مطلب مواد غذایی جایگزین تخم مرغ برای حذف تخم مرغ در این دستور مراجعه کنید و همچنین اگر علاقه مند به دسرهای شکلاتی هستید، موس شکلاتی گیاهی را از دست ندهید.

ترجمه و تالیف اختصاصی توسط مجله قرمز

منبع: cookingclassy

آخرین بروز رسانی در: 11 جولای 2022| نویسنده: هالث