گاهی چیزهایی وارد دنیای مد می‌شود که شما با مشاهده آن‌ها بلافاصله می گویید: “من تا هزار سال دیگر هم چنین لباسی نمی‌پوشم!” اما مدتی بعد خودتان را می‌بینید که آن‌ها را پوشیده‌اید و کاملا هم راضی و خوشحال هستید. حقیقت این است که در دنیای مد تعریف درستی از بدترین لباس‌ها و بهترین لباس‌ها وجود ندارد و همه چیز حالت نسبی دارد. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به بررسی چند ترند جدید در دنیای مد که تعریف زیبایی را تغییر داده و بدترین لباس‌ها را در میان مردم باب کرده‌اند ( و جایگزین‌های پیشنهادی برای آن‌ها) می‌پردازیم البته خواهید دید که همه این لباس‌ها بد و زشت نیستند و با استفاده درست و با سلیقه خوب می‌توانند جلوه زیبایی داشته باشند.

این روزها سبک ماکزیمالیسم که نقطه مقابل مینیمالیسم است در حال جولان دادن در دنیای مد است و نتیجه این افراط گرایی و زیاده‌روی ظهور لباس‌های شلوغ و عجیب و حتی زشتی است که به تدریج بازار را به تسخیر خود درمی‌آورند. البته آزمودن چیزهای تازه در دنیای مد همیشه منجر به خطا نمی‌شود و گاهی درهای تازه‌ای را به روی خلاقیت‌های تازه‌تر می‌گشاید. پس وقت آن رسیده است که بگوییم بدسلیقه‌ها نگران نباشید، این روزها لباس‌های زشت و مناسب آدم‌ها بدسلیقه مد روز شده‌اند و تعریفی جدید از زیبایی و شیکپوشی به وجود آورده‌اند.

ساپورت به جای شلوار

واضح است که ساپورت و لگینگ نمی‌تواند جای شلوار را بگیرد و از این نظر جزو بدترین لباس‌ها است اما مدتی است که ستارگانی مثل کیم کارداشیان سعی دارند این ترند را باب کنند. واقعیت این است که اگر مدتی با ساپورت راه بروید به سمت پایین لغزش پیدا می‌کند و ظاهر مناسبی نخواهد داشت مگر این که لباس‌های رویی شما به اندازه کافی بلند باشند تا چنین مشکلی به وجود نیاید.

بدترین لباس‌ها یی که در سال‌های اخیر مد شده‌اند

بافتنی‌های خارش‌زا!

کامواهای اکلیلی این روزها طرفداران زیادی دارند و خیلی از خانم‌ها این کامواها را تهیه می‌کنند تا با آن‌ها لباس‌های بافتنی زیبا ببافند اما این زیبایی فقط در ظاهر لباس است و اگر چنین لباسی را بپوشید احساس خارش و ناراحتی شدیدی خواهید کرد. بهتر است به جای این نوع بافتنی‌ها از بافتنی با کاموای ساده و ظریف استفاده کنید و یا زیر بافتنی‌های خارش‌زا لباس‌های ضخیمی بپوشید.

تاپ‌های توری یکی از بدترین لباس‌ها

تاپ‌های توری یکی از جدیدترین مدل‌های بلوز زنانه است که مستقیما روی لباس زیر پوشیده می‌شود که شاید در ظاهر زیبا به نظر بردس اما هیچ کاربرد و عملکردی ندارد، نه پوشش کافی روی بدن به وجود می‌آورد و نه شما را گرم نگه می‌دارد. حتی نمی‌توان آن‌ها را زیر لباس‌های دیگر هم پوشید چون هیچ فایده‌ای نخواهد داشت و عرق به لایه‌های دیگر لباس نفوذ خواهد کرد.

 

پلاستیک‌های شفاف و غیرشفاف

پلاستیک این روزها در دنیای مد حرف‌هایی برای گفتن دارد و اگر نگاهی به نمایش‌های مد اخیر از جمله شانل بیندازید می‌بینید که چیزهایی مثل بوت پلاستیکی شفاف در آن‌ها بسیار به چشم می‌خورد. این بوت‌ها و کفش‌ها عملا هیچ پوششی ندارند و شما در آن‌ها احساس امنیت نمی‌کنید اما اگر بخشی از کفش یا بوت شفاف باشد مشکلی به وجود نخواهد آمد. البته برخی از لباس‌های پلاستیکی غیرشفاف ظاهری شیک و جذاب دارند که می‌توانند جزو ترندهای موفق فصل باشد.

بدترین لباس‌ها یی که در سال‌های اخیر مد شده‌اند

شلوارهای ورزشی برای بیرون

حتما شلوارهای ورزشی سه خط آدیداس را به خاطر دارید. این شلوارها را معمولا به عنوان شلوار زنگ ورزش می‌پوشیدیم اما اکنون این شلوارهای زشت به شلوارهایی زیبا و شیک تبدیل شده‌اند که همه خانم‌های شیکپوش از آن‌ها به عنوان شلوار بیرون استفاده می‌کنند. شاید چند سال پیش حتی فکرش را هم نمی‌کردید چنین اتفاقی بیفتد اما دنیای مد غافلگیری‌های خاص خودش را دارد و هرگز روندی تکراری نخواهد داشت.

بدترین لباس‌ها یی که در سال‌های اخیر مد شده‌اند

جواهراتی به نام پابند

جواهراتی مثل دستبند، انگشتر، النگو، گردنبند و گوشواره را همه می شناسیم و به صورت روزمره استفاده می‌کنیم اما پابند جزو چیزهای است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. در حالی که استفاده از پابند می‌تواند مچ پای شما را زیباتر و جذاب‌تر نشان دهد و بد نیست از این اکسسوری کمتر شناخته شده هم گاهی استفاده کنید.

بدترین لباس‌ها یی که در سال‌های اخیر مد شده‌اند

لباس‌های پوست ماری

برای ساخت این لباس‌ها از پوست مار واقعی استفاده نمی‌شود اما این تظاهر هم صورت خوشی ندارد و یک کیف یا لباس با طرح پوست ماری کپی یکی از بدترین لباس‌ها است. هرچند طرح‌های لباس با الهام از پوست حیوانات همیشه بین خانم‌ها محبوب بوده‌اند اما اخیرا طرح‌های فانتزی‌تر با رنگ‌های تند و روشن در این سبک طراحی و تولید شده است که در نوع خود خاص و خلاقانه است.

بدترین لباس‌ها یی که در سال‌های اخیر مد شده‌اند

لوگوهای بزرگ و توی چشم

دو سال پیش آمار فروش کیف‌های زنانه در آمریکا نشان داد که فروش کیف‌های لوگودار به شدت کاهش یافته است و کیف‌هایی بیشتر مشتری دارند که ساده هستند و لوگوی مشخصی روی آن‌ها وجود ندارد اما برخی از برندها از جمله گوچی در فصل‌های اخیر به ارائه مدل‌هایی روی آوردند که عمدا لوگوهای بزرگ و درشتی روی آن‌ها درج شده است که جنبه شوخ طبعانه و کنایی هم دارد.

بدترین لباس‌ها یی که در سال‌های اخیر مد شده‌اند

صورتی، صورتی و صورتی

صورتی همیشه زیباست و هرگز از مد نمی‌افتد، این رنگ به عنوان رنگ هزاره شناخته می‌شود و نشانه زنانگی و قدرت جنس مونث است اما زیاده روی در پوشیدن لباس‌های صورتی در کنار هم چندان قابل قبول نیست چون می‌تواند خسته کننده و تکراری شود. اما استفاده معقول و به اندازه از رنگ صورتی به خصوص طیف‌های خنثی و ملایم‌تر آن زیبایی خود را دارد.

بدترین لباس‌ها یی که در سال‌های اخیر مد شده‌اند

شلوارهای رکابی

یکی از عجیب‌ترین و غیرقابل قبول‌ترین ترندهای فصل‌های اخیر شلوار رکابی بود که هرچند از دهه ۸۰ میلادی آمده بود اما هنوز هم یکی از نشانه‌های بدسلیقگی به شمار می‌رود به خصوص اگر بند آن زیر کفی کفش آورده شود. البته در دهه هشتاد که این شلوارها توسط برند بالنسیاگا معرفی شدند جزو استایل ورزشی به شمار می‌آمد ولی اکنون به استایل روزمره هم راه یافته است.

بدترین لباس‌ها یی که در سال‌های اخیر مد شده‌اند

سبک وسترن (کابویی)

سبک وسترن ریشه در تاریخ و قرن‌های گذشته دارد و با تعدادی المان ظاهری مثل جیر، ریش ریش در لبه لباس‌ها، کلاه و بوت مخصوص شناخته می‌شود که بیشتر در پوشاک مردانه کاربرد دارد اما بعدها به پوشاک زنانه هم وارد شده است. این نشانه‌ها در طول زمان تغییر کرده و با لباس‌های روزمره تطبیق یافته‌اند اما هویت غربی خود را از دست نداده‌اند. بنابراین نمی‌توانند جایی در پوشاک ما داشته باشند.

بدترین لباس‌ها یی که در سال‌های اخیر مد شده‌اند

جوراب شلواری توری

جوراب شلواری توری هیچ پوششی روی پاهای شما ایجاد نمی‌کند حتی نمی‌تواند رنگ آن را هم یکدست نشان دهد بنابراین از نظر کاربردی هیچ ارزشی ندارد اما این جوراب شلواری‌ها از سبک راک دهه ۷۰ و ۸۰ آمده‌اند که جذابیت خاص خود را دارند و همراه با بوت و دامن جین شما را به یک ستاره راک در مهمانی‌ها تبدیل خواهند کرد.

تیشرت‌های سبک گرمسیری

پیراهن‌ها و تیشرت‌های سبک هاوایی یا گرمسیری نشانه‌های این فرهنگ را روی خود دارد مثل نخل و ساحل و چیزهای دیگر که از مدت‌ها پیش مد بوده و جزو طرح‌های مخصوص پیراهن مردانه در فصل تابستان به شمار می‌رفت. حالا ان پیراهن را می‌توانید در لباس‌های زنانه هم ببینید و البته اگر به مدل‌های رنگارنگ و جیغ علاقه داشته باشید می‌توانید با خرید یک تیشرت یا پیراهن با این سبک به کمد لباس‌های خود رنگ و رویی بدهید.

بدترین لباس‌ها یی که در سال‌های اخیر مد شده‌اند

کفش سفید

هرچند در این مقاله کفش سفید را در زمره بدترین لباس‌ها و اکسسوری‌ها آورده‌ایم اما واقعیت این است که کفش و بوت سفید زنانه از زیباترین انواع کفش است که هرچند تمیز نگه داشتن آن ساده نیست اما هماهنگی رنگی بالایی دارد و می‌تواند یک جایگزین و معادل جدید برای کفش‌های کلاسیک مشکی باشد.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه مدل‌های جدید لباس مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: WhoWhatWear (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)