این روزها، بازی های اندروید یا بازی های IOS  کلمه بیگانه‌ای نیست. در این عصر دیجیتال که ما زندگی می‌کنیم،  هیچ بزرگسال و کودکی نیست که با اینترنت و تلفن‌های هوشمند و انواع تبلت‌ها آشنا نباشد و به هر نحوی در زندگی روزانه‌اش از آنها استفاده نکند. چه در خانه و چه در محل کار، تلفن‌های هوشمند نقش مهمی‌ در زندگی بازی می‌کنند چراکه همواره همراه مردم هستند. داشتن اینترنت بر روی تلفن‌های هوشمند نیز، خودش یک مزیت مضاعفی شده که توسط آن می‌توانید هم سرگرم شوید و هم در معرض آخرین اطلاعات و اخبار روز دنیا قرار داشته باشید.

اما زمانهایی هم هستند که دسترسی به اینترنت مشکل است و نمی‌دانید چطور خودتان را سرگرم کنید. در این زمانها داشتن یکسری اپلیکیشن های سرگرم کننده، وسیله خوبی ست که زمانتان را بدون نیاز به داشتن اینترنت، با بازی های اندروید یا IOS  بگذارنید.

اگر بزرگسالان علاقه‌مند به چنین اپلیکیشن های سرگرم کننده ای هستند شک نداشته باشید که کودکان خیلی بیشتر  از بزرگسالان علاقه دارند و مایل هستند پا به دنیای اپلیکیشن ها و بازی های اندروید بگذارند. خوشبختانه این روزها بازی های اندروید یا IOS رو به فزونی ست و قدرت انتخاب کاربر را بالا میبرد تا بهترین‌ها را انتخاب کند به خصوص برای کودکان.

بازی های اندروید یا IOS که ذهن کودکان را به کار می‌گیرد و چالشهای برای آنها ایجاد می‌کند که باید حل شوند در شمار بازی هایی هستند که والدین دوست دارند کودکشان با آنها سرگرم شود. همچنین خبر خوب اینکه این اپلیکیشن‌های سرگرم کننده هم در سیستم عامل اندروید و هم در IOS موجود هستند. برخی به صورت رایگان و برخی پولی. البته اپ‌های رایگان به حدی کافی هستند که کودک شما می‌تواند اوقات فراغت و زمانهایی که حوصله‌اش سررفته را به راحتی با آنها پرکند. هر چند قبل از اینکه این بازی های اندروید یا IOS  را روی گوشی یا تبلت نصب کنید حتما برای کودکان یک محدوده زمانی معین بگذارید و مراقبت باشید که باعث اعتیاد کودک به تلفن هوشمند نشود. در زیر چند تا از بازی های اندروید و IOS  را که هم جنبه بازی و تفریح دارند و هم جنبه آموزشی، به شما معرفی می‌کنیم.

بازی های اندروید برای کودکان و خردسالان

  • اپلیکیشن بازی های اندروید ABC Kids

این اپلیکیشن یکی از بهترین اپ های رایگان برای کودکان است که در فضای اندروید کاربرد دارد و به آسانی به کودکان الفبای انگلیسی را یاد می‌دهد در عین حالیکه نوعی سرگرمی‌ هم محسوب می‌شود. این اپلیکیشن شامل بازی با حروف  الفبای انگلیسی است که از طریق تصاویر حیوانات و تصاویر گرافیکی جذاب، کودکان را سرگرم و مشتاق یادگیری نگه می‌دارد. چه چیزی بهتر از اینکه کودکان در هنگام بازی‌های سرگرم کننده، بتوانند نکات آموزشی را هم دریافت کنند؟

  • اپلیکیشن Bee-Bot

یکی از بهترین اپ ها برای کودکان و خردسالان ، اپ Bee-Bot است که باعث رشد ذهنی و بهبود مهارت زبانی آنها می‌شود. این اپ دارای فلش های عقب‌گرد و جلورونده برای حرکات به جهات مختلف است و تا ۱۲ سطح بازی دارد و کودکان را تشویق می‌کند که سریع تر بازی کنند. البته این جز بازی های اندروید محسوب نمی‌شود و فقط در سیستم عامل IOS قابل دسترس است.

  • اپلیکیشن Music4Kids

اگر مایل هستید به خردسالان موسیقی آموزش بدهید، این اپ یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها است که به رایگان در دسترس است. این اپ ساخت کشور فرانسه است و برای آموزش نُت خوانی و مفاهیم پایه موسیقی طراحی شده است. از بازی های اندروید که هم سرگرم کننده است و هم آموزشی. روش کار این بازی به این صورت است که از طریق انتخاب یک شخصیت، یک نت موسیقیایی به او اختصاص داده می‌شود. این اپ می‌تواند در ایجاد یک آهنگ به کودکان کمک کند که البته گاهی یک آهنگ موزون و قابل گوش دادن است و گاهی نه، ولی بازی با این اپ باعث درک زبان موسیقی برای کودکان می‌شود.

  • اپلیکیشن Funny Food Games for Toddlers

از بهترین بازی های اندروید برای خردسالان می‌توان این اپلیکیشن را نام برد. این اپ،  مجموعه ای از نکات آموزشی و سرگرمی‌ ست و دارای بازیهایی برای تقویت قوای ذهنی و نیز یادگیری در مورد انواع غذاها می‌باشد که از طریق شکل‌ها و پازل‌ها و بازی‌های مختلفی که ارائه می‌دهد، عمل می‌کند.  این اپ ۱۷ نوع بازی مختلف آموزشی و سرگرمی‌ دارد و کار کردن با آن برای خردسالان، هم بسیار راحت و هم بسیار لذت بخش است.

  • اپلیکیشن Ubooly

این اپ هم در سیستم عامل اندورید و هم در IOS قابل دسترس است که در واقع بازی به‌روز شده ای از بازی Teddy Ruxpin  است. نکته مثبتی که این اپلیکیشن دارد این است که می‌تواند نام و تاریخ تولد کودکان را یاد بگیرد و به این وسیله، با انواع بازیهایی که در آن طراحی شده با بچه ها ارتباط نزدیکی برقرار کند و بازیهای آموزشی و سرگرم کننده برای آنها ارائه دهد. بچه ها حتی می‌توانند مسائل ریاضی خود را از طریق آیفون یا آی‌پد،  با این اپ به صورت بازی یاد بگیرند که یک آموزش سرگرم کننده ریاضی برای کودکان است و همچنین برای آنها جذاب نیز هست.

  • اپلیکیشن Petting Zoo

اپ Petting Zoo  از جمله بازی‌هایی ست که از طریق داشتن یکسری شخصیت‌های کارتونی ( انمیشنی) سخنگو که فوق العاده برای بچه ها جذاب و سرگرم کننده است،  تا مدتها می‌تواند کودکان را مشغول نگه دارد. در این بازی های اندروید  و   IOS بچه ها بایستی با شخصیت‌هایی که بر صفحه نمایش ظاهر می‌شوند، در ارتباط قرار بگیرند و آنها را در حالیکه کارهای جالبی انجام می‌دهند تماشا کنند.  مثلا با دندانهای تمساح بازی کنند یا با یال و کوپال شیر بازی کنند و بدین وسیله، درک آنها از آناتومی‌ حیوانات بالا می‌رود. البته لازم به ذکر است که هر یک از این بازیها دارای یک موسیقی متن بسیار زیبا نیز هست.

نتیجه گیری نهایی:

بازیهای زیادی در قالب اپلیکیشن برای کودکان وجود دارد که باعث رشد خلاقیت آنها می‌شود بازیهایی که می‌توان از همان سنین خردسالی کودکان را با آنها آشنا کرد تا  هم آموزش ببینید و هم سرگرم شوند و لحظات شاد و مفرحی داشته باشند.


ترجمه اختصاصی مجله قرمز

منبع :Kidworldfun