ذهن ما، مثل بدن‌مان نیاز به مراقبت دارد. باید برایش زمان گذاشت. این شمایید که انتخاب می‌کنید زمانتان را چگونه سپری نمایید. پس در انتخاب خود خردمند باشید. همه‌ی ما به طور مساوی ۲۴ ساعت در یک شبانه روز،  وقت داریم و این توانایی را داریم که انتخاب کنیم چطور می‌خواهیم زمان خود را سپری کنیم.

چقدر از زمان خود را برای بازیابی قوای ذهن و بدن اختصاص دهیم؟

 

  • نظر آقای جرج باتن George Batton مدیر مالی شرکت FreshDirect

بازیابی قوای ذهنمن مایل هستم  بین خواب و ورزش، یک داد و ستد خوب انجام دهم.  یعنی از زمان خوابم کم کنم و به زمان ورزش اضافه کنم. برای من این تجارت خوبی است حتی اگر قرار باشد صبح خیلی زود از خواب بلند شوم، چرا که به شخصه احساس خوبی ندارم اگر ورزش نکرده باشم. من حداقل ۵ بار در هفته را ورزش می‌کنم.  از ورزش تاباتا   (Tabata)گرفته تا بلند کردن وزنه یا دویدن،  همه‌ی اینها باعث می‌شوند حس کنم دارم خودم را به جلو هل می‌دهم. من از این جمله که بقیه می‌گویند: “خیلی گرفتارم وقت ندارم”، خوشم نمی‌آید، چون همه‌ی ما در شبانه روز به یک اندازه زمان در اختیار داریم. در نتیجه داشتن یا نداشتن زمان بستگی به انتخابهای شخصی و اولویت‌های  خود ما دارد. من عموما هر چه در محل کارم گرفتارتر می‌شوم  بیشتر هم برای ورزش کردن زمان می‌گذارم تا ذهن خودم را پاک کنم و از تنش‌ها‌‌ی کاری خلاص شوم.

 

 

  • نظر خانم دیزی جینگ Daisy Jing موسس شرکت Banish

ذهن و سلامتی

برای من مراقبت ذهنی در اولویت قرار دارد. اگر به حرف بدن خودم که می‌گوید احتیاج به ورزش داری، گوش ندهم،  نمی‌توانم عملکرد خوبی داشته باشم. حتی باعث می‌شود زمان بیشتری را برای انجام هر کاری هدر دهم و کارایی کمتری داشته باشم. از نظر من این خوب است که گاهی به خودم استراحت بدهم در حالیکه  شاید برخی کارآفرینان،  تاکیدشان فقط  بر روی کار کردن است که از نظر من این روش به سلامتی بدن و ذهن ضرر می‌زند و هرگز به یک موفقیت پایدار نمی‌‌انجامد. من سعی نمی‌کنم بین خودم و دیگران مسابقه بگذارم در عوض سعی می‌کنم آنچه را انجام می‌دهم دوست داشته باشم و شیوه‌های کاری‌ام،  برای سلامتی‌ام ضرر نداشته باشد.

 

 

 

  • نظر خانم هلن فیکالورا Helen Ficalora مدیر عامل شرکت Helen Ficalora

ذهن و قوای بدن

من دو تا سگ دارم که باید هر روز آنها را به پیاده روی ببرم. همچنین سعی می‌کنم غذاهای سالم در منزل تهیه کنم.  یوگا و مدتیشین جز برنامه همیشگی من است. من همیشه دو تا زمان یکی در شروع روز،  و یکی از انتهای روز،  برای خودم می‌‌گذارم و در پایان هفته نیز سعی می‌کنم زمان بیشتری را به خودم اختصاص دهم و تفریحاتی مثل بیرون رفتن با دوستان یا خرید کردن داشته باشم.

 

 

 

 

  • نظر خانم آماندا سیگنورلی Amanda Signorelli مدیر عامل شرکت Techweek

ذهن و بدن

در واقع اهمیت دادن به ذهن و بدنم چیزی است که مرتبا آنرا انجام می‌دهم بدون اینکه خودآگاه باشد. من هر ماه ، یک لیست از کارهایی که به اتمام رسانده‌ام تهیه می‌کنم و همچنین یک لیست از کارهایی که قادر به انجامش نبودم را نیز تهیه می‌کنم و بر اساس همین لیست،  برای ماه آینده برنامه ریزی می‌کنم. این یک شیوه‌ی مناسب برای من بوده تا بتوانم بفهمم چگونه باید به تعادل برسم.

 

 

 

 

  • نظر آقای Howie Diamond مدیر اداری شرکت Ranch Ventures

ذهن و انرژی

مهم است بدانیم که وقتی پای انتخاب ما برای چگونگی گذر زمان باشد، مسئولیت کامل به عهده خودمان است. من بر اساس تجربه‌ها‌یم،  متوجه شده‌ام که اگر برای شارژ کردن باتری خودتان زمان نگذارید، احتمال اینکه یکهویی موتور شما بسوزد خیلی زیاد است. برای من زمان ارزش زمان گذاشتن برای خود به معنای شفا و دفع بلاست و در نتیجه خودم را مجبور می‌کنم تا برای بازیابی قوای ذهن ، سلامتی روحی روانی و بدن، و داشتن تعادل در زندگی،  اینکار را انجام دهم.

 

 

 

 

  • نظر خانم Kelly Ehlers موسس و رئیس شرکت Ideas That Evoke

ذهن و نیروی کاری

بعنوان یک کارآفرین که زمان شروع به کارم، مصادف بود با داشتن یک بچه ۵ ماهه در شکمم ، زمان گذاشتن برای خودم یکی از اولویت‌های مهم من در هفت سال گذشته بوده است.  همچمنین من به طور روزانه، یک مدتی را دست از کار می‌کشم و به خودم یادآوری می‌کنم که برای آنچه بدست آورده‌ام شکر کنم و جشن بگیرم.

به نظر شما آیا همه‌ی کارآفرین ها باید دانشگاه رفته باشند؟ 

 

 

 

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله ‌Jesus Jimenz

منبع : success