کیف پول از لوازم ضروری برای خانم‌ها و آقایان است که همیشه آن را با خود همراه دارند و اقلام مختلفی را که در طول روز به آن نیاز پیدا می‌کنند در آن قرار می‌دهند. بسته به مدل و سایز کیف پول ممکن است چیزهای مختلفی را در آن قرار دهید مثلا برخی مدل‌های کیف پول جای مخصوصی برای تلفن همراه نیز دارند. در هر صورت شما این وسیله را یا در جیب شلوار و کت و یا در کیف دستی خود قرار می‌دهید و همیشه آن را همراه دارید. اما آیا می‌دانید چه چیزهایی را نباید در کیف پول خود قرار دهید؟ از آن‌جایی که همیشه خطر سرقت و گم شدن کیف پول وجود دارد، قرار دادن این چیزها در آن توصیه نمی‌شود.

کارت ملی

بیشتر افراد کارت ملی خود را در کیف پول نگهداری می‌کنند در حالی که این کار یک اشتباه بزرگ است. حتی شماره ملی خود را نیز نباید در جایی در کیف پول خود یادداشت کنید چون افراد سودجو و متقلب با دسترسی به آن می‌توانند کارهای زیادی را انجام دهند و به شما زیان برسانند. بهترین مکان برای نگه داشتن کارت ملی، منزل و در کنار مدارک مهم دیگر است. شماره ملی خود را نیز حتما از حفظ داشته باشید یا به حافظه تلفن همراه خود بسپارید تا در صورت نیاز از آن استفاده کنید.

دسته چک

چیزهایی که نباید در کیف پول بگذارید

شاید قرار دادن دسته چک داخل کیف پول کار خطرناکی به نظر نرسد اما در این دسته چک اطلاعات مهمی درباره شماره حساب، مشخصات و آدرس شما نوشته شده است و اگر این دسته چک به دست افراد خطرناکی بیفتند می‌توانند به اطلاعات شخصی شما دسترسی پیدا کرده و از آن سواستفاده کنند. پس دسته چک را همیشه با خود حمل نکنید و آن را در جایی امن قرار دهید.

شناسنامه و پاسپورت

اهمیت پاسپورت و شناسنامه نیز کمتر از کارت ملی شما نیست و باید به دقت از آن‌ها مراقبت کنید و به جز در موارد ضروری آن‌ها را با خود حمل نکنید. در هر صورت کیف پول جای مناسبی برای قرار دادن این مدارک مهم نیست چون در صورت گم شدن این مدارک گرفتار دردسر و هزینه خواهید شد. وقتی به سفر خارجی می‌روید آن را در هتل و در جایی امن قرار دهید تا امکان گم شدن و به سرقت رفتن آن به حداقل برسد.

پول نقد زیاد

چیزهایی که نباید در کیف پول بگذارید

تنها مقداری پول نقد در کیف پول خود بگذارید که در صورت گم شدن آن مقدار احساس ناراحتی و ضرر زیادی نخواهید کرد. هرچند برخی افراد تصور می‌کنند چون نام این کیف، کیف پول است باید هرچه پول نقد دارند داخل آن نگهداری کنند. اما همیشه مقداری پول نقد در کیف پول خود قرار دهید چون در شرایط خاص ممکن است به آن احتیاج داشته باشید و کارت اعتباری به دردتان نخورد. در هرصورت توصیه می‌کنیم که درصد کمی از پول خود را به صورت اسکناس حمل کنید و بقیه را در کارت اعتباری خود داشته باشید.

تعداد زیادی کارت اعتباری

چیزهایی که نباید در کیف پول بگذارید

شما ممکن است در تعداد زیادی بانک دارای حساب جاری و پس‌انداز باشید و برای هریک از این حساب‌ها یک کارت اعتباری به شما داده شود. در هر صورت شما نباید همه این کارت‌ها را در کیف پول خود بگذارید چون در صورت گم شدن کیف پول شما زمان زیادی برای باطل کردن همه کارت‌ها نخواهید داشت و سارق می‌تواند حداقل یکی از حساب‌های شما را خالی کند. پس توصیه می‌شود حداکثر یک یا دو کارت اعتباری مربوط به حساب‌هایی را که هزینه‌های روزمره خود را از آن تامین می‌کنید در کیف پول خود نگه دارید.

تلفن همراه قفل نشده در کیف پول

گفتیم که برخی کیف‌های پول جای مخصوص تلفن همراه نیز دارند و اگر شما از این مدل‌ها استفاده می‌کنید و گوشی تلفن همراه خود را داخل ان قرار می‌دهید حتما باید روی گوشی خود رمز بگذارید تا در صورت گم شدن و به سرقت رفتن کیف پول اطلاعات شخصی، عکس‌ها و اطلاعات مالی شما به سادگی به دست سارقان نیفتد.

رسیدها

چیزهایی که نباید در کیف پول بگذارید

شما پس از هر خرید با کارت اعتباری و یا مراجعه به عابربانک یک رسید دریافت می‌کنید که چیز بی اهمیتی به نظر می‌رسد. اما این کاغذ به ظاهر بی‌اهمیت حاوی اطلاعات مهمی درباره حساب شما است که می‌تواند مورد سواستفاده قرار گیرد. پس توصیه می‌کنیم از گرفتن رسید در خودپردازها خودداری کنید و رسید مربوط به خرید را نیز دور بیندازید یا اگر به آن نیاز دارید با گوشی خود یک عکس از آن بگیرید و سپس دور بیندازید.

جواهرات

چیزهایی که نباید در کیف پول بگذارید

شاید گفتن این مورد ضروری نباشد چون همه از آن آگاهند اما گاهی ممکن است در طول روز ر بیرون از منزل، حلقه یا گردنبند و دستبند خود را درآورید و در کیف پول خود قرار دهید که این یک اشتباه بزرگ است و ممکن است در این مدت کیف شما گم شود یا به سرقت برود و جواهرات گران‌قیمت خود را برای همیشه از دست بدهید. به طور کلی توصیه می‌شود هر چیز ارزشمندی را که برای شما عزیز و باارزش است در جایی امن که احتمال گم شدن آن وجود ندارد قرار دهید.

لوازم الکترونیکی مثل فلش

برخی افراد لوازم الکترونیکی کوچک خود مثل فلش را در کیف پول خود قرار می‌دهند تا گم نشود. اگر این فلش حاوی اطلاعت شخصی و مهمی باشد این کار یک ریسک بزرگ است و نباید آن را انجام دهید. چون این اطلاعات می‌تواند مورد سواستفاده سارقان و افراد متقلب قرار بگیرد.

عکس بچه

چیزهایی که نباید در کیف پول بگذارید

این مورد آخر با موارد قبلی فرق دارد یعنی توصیه می‌کنیم که یک عکس داخل کیف پول خود قرار دهید چون طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۹ صورت گرفته احتمال بازگردانده شدن یک کیف دزدیده شده که داخل آن عکس قرار دارد بیشتر از کیف پولی است که عکس ندارد. اگر این عکس عکس بچه باشد احتمال برگردانده شدن ان بیشتر نیز می‌شود به طوری که ۸۸ درصد از کیف‌های حاوی عکس بچه به صاحبانشان برگردانده می‌شود، این آمار برای عکس حیوانات ۵۳ درصد، برای عکس خانوادگی ۴۸ درصد و برای عکس افراد مسن ۲۸ درصد است.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)