اکو شو (Echo Show) محصول جدید آمازون است. این دستگاه نیز همانند اکو (Echo) و دیگر دستگاه‌های الکسا (Alexa)، اپلیکیشن‌های مرسوم را اجرا نمی‌کند و مبتنی بر “مهارت‌های” الکسا است. اما آمازون (Amazon) قرار است تعدادی عملکرد جدید برای توسعه دهندگان به کیت مهارت‌های الکسا (Alexa Skills Kit) اضافه کند تا بتوانند به مهارت‌هایشان در اکو شو، تصاویر و تعاملات بیشتری اضافه کنند. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد این ویژگی جدید در راستای بهبود اکو شو، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مهارت‌های اکو شو آمازون (Echo Show)

اکو شو به صورت پیش فرض، از کارت مهارت‌های فعلی الکسا استفاده می‌کند. این کارت‌ها، همان‌هایی هستند که در اپلیکیشن Alexa یا تبلت فایر آمازون (Fire) می‌توانید مشاهده کنید. این کارت‌ها می‌توانند شامل یک تصویر و اندکی متن باشند. آمازون نیز توسعه دهندگان را تشویق می‌کند که محتوایی با ارزش افزوده تولید کنند. درواقع رابط اصلی اکو شو، صدا است، ولی کارت می‌تواند اطلاعات بیشتری اضافه کند.

برای اکو شو، روشی ساده وجود دارد که توسعه دهندگان بتوانند یک ویدئو را با استفاده از پلیر توکار آمازون که بازپخش را با استفاده از صدا و تماس کنترل می‌کند، به دستگاه بفرستند. آنچه توسعه دهنده نیاز دارد، یک URL ویدئو خواهد بود. به عنوان مثال، این ویدئو برای پاسخ به سوال‌هایی که نحوه‌ی انجام کاری را درخواست می‌کنند، عالی است. API یا همان رابط‌های برنامه نویسی کاربردی عمومی Smart Home برای الکسا، توانایی دیگری نیز دارد که امکان توسعه به گونه‌ای است که اکو شو بتواند به سادگی، یک فید ویدئو را از طریق دوربین خانه هوشمند با کمترین میزان تلاش از جانب توسعه دهنده، نمایش دهد.

 

قالب‌های GUI آمازون برای کمک به توسعه دهندگان اکو شو

نکته‌ی جذاب دیگر این است که قالب‌های GUI آمازون برای افزایش تعامل کارت‌های مهارت به توسعه دهندگان ارائه خواهد شد. مهارت‌های به روز شده‌ی Jeopardy!، Uber و Allrecipes نمونه‌هایی خوب از انعطافی است که توسعه دهندگان می‌توانند در زمان دسترسی به این ابزار در تابستان ۲۰۱۷، انتظار داشته باشند.

اینگونه به‌نظر می‌رسد که آمازون تمایل دارد اکو شو را به عنوان دستگاهی با تجربه صوتی به عنوان شاخص اصلی آن معرفی کند زیرا در هیچکدام از ویدئوهای تبلیغاتی، هیچ فردی این دستگاه را لمس نکرده است؛ اما یک صفحه نمایش در این گجت تعبیه شده است و یک توسعه دهنده‌ی عادی نیز اطلاعات بسیاری درمورد ساخت اپلیکیشن‌ برای صفحه لمسی نسبت به افزودن یک قالب GUI به مهارت الکسا دارد. با این حال، هر بهبودی در گجت‌های امروزه را می‌توان مزیتی مثبت دانست که در جهت عملکرد بهتر خواهد بود.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Paul Miller

منبع: theverge