اولین مودم و روتر ترکیبی لینک سیس، فناوری جدیدی را به شما نشان نمی‌دهد؛ پیشتر نیز این تکنولوژی را مشاهده کرده بودیم. عموماً ۲ قطعه برای راه اندازی اینترنت در خانه یا ساختمان دارید: یک کابل مودم، که به جک کابل معمولی متصل شده و خروجی آن یک اتصال اترنت سیم کشی شده خواهد بود و قطعه‌ی دوم، یک روتر است که اتصال سیم کشی شده‌ی مودم را دریافت کرده و اینترنت بی سیمی که شما می‌شناسید را منتقل می‌کند. با این حال، شرکت لینک سیس محصولی جدید ساخته که حاصل پیوند مودم و روتر است. با مجله قرمز همراه باشید تا درمورد اولین مودم و روتر ترکیبی توسط شرکت LinkSys، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مشخصات ابتدایی اولین مودم و روتر ترکیبی شرکت لینک سیس

لینک سیس (LinkSys) یک شرکت شبکه‌ است که هم روتر و هم مودم تولید می‌کند. حال، دستگاهی را برای اولین بار منتشر خواهد کرد که ترکیبی از مودم و روتر است. درحالی که این نوع دستگاه‌ها، فناوری جدیدی محسوب نمی‌شوند و مدت‌ها است که برندهای مختلفی چنین دستگاهی را تولید کرده‌اند، اما این مودم و روتر ترکیبی، اولین موردی است که ساخت شرکت لینک سیس خواهد بود و می‌تواند گزینه‌ی خوبی برای افرادی باشد که تمایل به اجتناب از پرداخت هزینه‌ی اجاره ISPها را داشته و می‌خواهند تعداد سیم‌هایی که در پذیرایی آن‌ها وجود دارد، کمتر شود. این دستگاه، AC 1900 Cable Modem Router نامیده می‌شود و همانطور که از نام آن مشخص است، از استاندارد مودم کابلی DOCSIS 3.0 پشتیبانی کرده و یک روتر AC 1900 ارائه می‌دهد. بنابراین اگر به دنبال یک گزینه‌ی همه کاره هستید، این مورد می‌تواند مناسب باشد.

چرا مودم و روتر ترکیبی؟

برخی معتقدند بهتر است مودم و روتر را به صورت جداگانه خریداری کرد تا در صورت نیاز، بتوان آن‌ها را تعویض کرده و تغییر داد. اما قابل درک است که ترکیب دو دستگاه در یک دستگاه، علاوه بر اشغال کردن حجم کمتر و تعداد سیم‌های کمتر، برای افرادی مفید خواهد بود که روترهای خود را مدام عوض نمی‌کنند. شاید مودم و روتر ترکیبی لینک سیس، دستگاهی موفق شود و افرادی با این طرز فکر را نیز متقاعد به خرید آن کند.اولین مودم و روتر ترکیبی لینک سیس

روتر جدید شرکت لینک سیس

لینک سیس به همراه معرف اولین مودم و روتر ترکیبی خود، روتر میانه‌ی جدیدی به نام Max-Stream EA9300 را نیز معرفی کرد که ۲۹۹ دلار قیمت داشته و شبکه ۸۰۲٫۱۱ac را به همراه تعداد دیگر از فناوری‌های پیشرفته‌ی شبکه ارائه می‌دهد که شامل یک پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای و ادغام پشتیبانی الکسا (Alexa) برای کنترل‌های صوتی است.

  • نظر شما درمورد اولین مودم و روتر ترکیبی شرکت LinkSys چیست؟ دیدگاه‌های خود را با بخش فناوری مجله قرمز به اشتراک بگذارید.

ترجمه اختصاصی مجله قرمز از مقاله‌ی Chaim Gartenberg

منبع: theverge