جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
اثر کلم پیچ بر کاهش وزن

افزایش وزن و راه‌های پیشگیری و برطرف کردن این وضعیت

افزایش وزن یکی از مواردی است که جدا از برهم زدن تعادل بدن باعث مستعد شدن برای ابتلا به ناخوشی‌های مختلفی می‌شود. اگر شما در حال حاضر داری وزن مناسب هستید، در این بازی یک‌قدم جلوتر هستید. برای حفظ وزن مناسب انجام یک برنامه‌ریزی کوچک در حال حاضر بسیار باارزش می‌باشد. یا ممکن است شما اضافه‌وزن داشته باشید اما آماده وزن کم کردن نباشید، در این صورت جلوگیری از افزایش وزن یک هدف ارزشمند است؛ مانند سن افراد، ترکیب بدن آن‌ها به‌تدریج تغییر می‌کند، نسبت عضله کاهش می‌یابد و نسبت چربی افزایش می‌یابد. خود این تغییر، متابولیسم را کاهش می‌دهد و افزایش وزن را آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، بعضی از افراد با افزایش سن، فعالیت بدنی آن‌ها کمتر می‌شود و خطر افزایش وزن برای آن‌ها بیشتر می‌شود. خبر خوب این است که با انتخاب شیوه‌های سالم زندگی که شامل عادات خوب غذا خوردن و فعالیت روزانه بدنی می‌شود، می‌توان از افزایش وزن جلوگیری کرد. با اجتناب از افزایش وزن، از بسیاری از بیماری‌های مزمن مانند بیماری‌های قلبی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲، فشارخون بالا، استئوآرتریت و برخی از انواع سرطان جلوگیری می‌شود.

 

انتخاب برنامه غذایی برای جلوگیری از افزایش وزن

بنابراین، انتخاب یک برنامه غذایی سالم چگونه شمارا قادر می‌سازد وزن فعلی خود را حفظ کنید؟ هدف این است که به انتخاب غذاهای مغذی و سالم عادت داشته باشید. اگر هدف شما جلوگیری از افزایش وزن باشد، شما باید غذاهایی را انتخاب کنید که کالری مناسب برای حفظ وزن شمارا فراهم کند. البته این مورد از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این به عوامل زیادی، از قبیل قد، وزن، سن، جنس و سطح فعالیت شما بستگی دارد.

تحرک داشته باشید

علاوه بر یک برنامه غذای سالم، یک شیوه زندگی فعال، به شما کمک می‌کند وزن خود را حفظ کنید. با انتخاب فعالیت فیزیکی بیشتر در روز، مقدار کالری موردنیاز بدن را افزایش می‌دهد. به‌احتمال‌زیاد این وزن شمارا حفظ خواهد کرد. اگرچه فعالیت بدنی جزء جدایی‌ناپذیر از مدیریت وزن است، همچنین به‌طورکلی بخش مهمی از سلامت است. فعالیت بدنی منظم  و تحرک می‌تواند خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌های مزمن را کاهش دهد و می‌تواند بدن شمارا سالم و قوی نگه دارد.

تحرک و افزایش وزن

خود نظارتی

شما همچنین می‌توانید به‌طور منظم خود را وزن کنید. اگرچند پوند تغییر دیدید، زمانی را برای بررسی شیوه زندگی خود قرار دهید. با استفاده از این استراتژی‌ها، به‌احتمال‌زیاد دستاوردهای کوچکی را به‌سرعت به دست خواهید آورد.

آیا سطح فعالیت های بدنی من تغییر کرده است؟

آیا بیشتر از حد معمول غذا می‌خورم؟ نگه‌داشتن یک مجله غذایی برای چند روز ممکن است مفید باشد تا آگاهی بیشتری از انتخاب‌های غذایی خود داشته باشید. اگر خودتان این سؤالات را بپرسید و متوجه شوید که سطح فعالیت شما کاهش‌یافته است یا بعضی از انتخاب‌های غذایی ضعیف را انجام داده‌اید، مطمئن شوید که در مسیر صحیح حرکت می‌کنید. برخی از اهداف معقول را برای کمک به فعالیت فیزیکی بیشتر و انتخاب غذای بهتر تنظیم کنید.

منبع مقاله CDC
این مقاله به‌طور اختصاصی توسط مجله قرمز ترجمه‌شده است. اگر مقاله فوق موردپسند شما واقع شد، خرسند خواهیم شد که نظرات و پیشنهادات و انتقادات خود را برای هرچه بهتر شدن سطح کیفی مقالات با ما در میان بگذارید و از دیگر مقالات ما در بخش سلامت و تغذیه سایت دیدن فرمایید.

ورود به سایت دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

چند مدل لاک مشکی و طلایی ،ترکیبی که هرگز از مد نمی‌افتد
چند مدل لاک مشکی و طلایی ،ترکیبی که هرگز از مد نمی‌افتد
37
چند حرکت یوگا برای صورت که از پیری چهره جلوگیری می‌کند
چند حرکت یوگا برای صورت که از پیری چهره جلوگیری می‌کند
202
راهنمای کامل انواع رژ لب و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها
راهنمای کامل انواع رژ لب و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها
156
رنگ رزگلد محبوب‌ترین رنگ موی حال حاضر در دنیای زیبایی
رنگ رزگلد محبوب‌ترین رنگ موی حال حاضر در دنیای زیبایی
272
بهترین عطر را بر اساس حس و حال خودتان انتخاب کنید
بهترین عطر را بر اساس حس و حال خودتان انتخاب کنید
209
آیا محصولات هایپوآلرژنیک خطرناک هستند؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند
آیا محصولات هایپوآلرژنیک خطرناک هستند؟ کارشناسان پاسخ می‌دهند
138

مقالات سلامت

داروهای فشار خون بالا
داروهای فشار خون ؛ نحوه عملکرد، فواید و عوارض جانبی
671
داروی استرادیول
معرفی کامل داروی استرادیول (Estradiol) برای درمان مشکلات زنانه
232
علتهای مه مغزی
مه مغزی معمولا به ۱۰ دلیل پزشکی برای انسان رخ می‌دهد
790
پروپولیس ماده‌ای با هزاران فاید از درمان بیماری پوستی تا سرطان
367
خواص مریم‌ گلی
مریم‌ گلی و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این گیاه دارویی
1,156
معرفی کامل کِرِم املا
معرفی کامل کِرِم املا (Emla cream) – بی حس کننده ی موضعی
431

مقالات آشپزی

کوکوی مرغ
کوکوی مرغ با پنیر موزارلا (با گزینه بدون گلوتن)
110
کیک آناناس
کیک آناناس با تزئین خامه و نارگیل به همراه آموزش خشک کردن آناناس
281
نان لقمه‌ای
طرز تهیه نان لقمه‌ای نرم و پفی در فر و بدون فر؛ آموزش مرحله به مرحله و تصویری
1,312
طرز تهیه اوتمیل اورنایت
طرز تهیه اوتمیل اورنایت در شیشه؛ صبحانه پر فیبر و مغذی با چندین دستورالعمل مختلف
596
بستنی گیاهی
طرز تهیه بستنی گیاهی بدون لبنیات به صورت تصویری؛ بدون گلوتن و وگان
1,202
بیسکویت پتی بور خانگی
بیسکویت پتی بور خانگی ساده، کرمدار و شکلاتی (Le Pettit Beurre)
889

مقالات تغذیه

آرد بدون گلوتن
آرد بدون گلوتن با ۲۵ نوع مختلف که نیاز شما را به آرد به طور کامل رفع می‌کند
228
ویتامین A
ویتامین A چه نقشی در سلامت بدن دارد و مقادیر توصیه شده آن چقدر است؟
513
فواید چای نعناع
چای نعناع و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این نوشیدنی مفید
660
تغذیه بارداری
تغذیه بارداری و بررسی اهمیت نقش تغذیه در این دوران بارداری
166
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی با ۱۳ دستورالعمل مختلف که می‌توانید در خانه درست کنید
543
فواید آب خیار
آب خیار و معرفی ۷ مورد از مزایای استفاده از این نوشیدنی مفید
563