چگونه یک آرایش بی نقص داشته باشیم؟


اشتباهات آرایشی

آرایش اگر درست و به اندازه انجام شود تاثیر مثبتی روی زیبایی چهره فرد دارد اما اگر درست انجام نشود اشتباهات آرایشی ناشی از آن نه تنها شما را زیباتر نخواهد کرد بلکه باعث خراب شدن ظاهر و چهره شما نیز خواهد شد و در درازمدت به پوست و سلامت شما زیان خواهد رساند. در این مقاله می‌خواهیم رایج‌ترین اشتباهات آرایشی و روش‌های جلوگیری از ارتکاب آن‌ها را بیان کنیم.

اشتباهات آرایشی مربوط به فونداسیون و کانسیلر


پوست خود را قبل از آرایش آماده کنید:

اگر روی صورت چرب یا خشک و ترک خورده آرایش کنید قطعا نتیجه خوبی نخواهید گرفت به همین دلیل برای داشتن آرایش بی‌نقص قبل از آرایش باید پوست را پاکسازی و آماده کنید. پس از پاکسازی از مرطوب کننده و پرایمر آرایشی هم استفاده کنید و برنامه روتین مراقبت از پوست را نیز مرتب اجرا کنید. بسته به نوع پوست خود که ممکن است چرب یا خشک باشد مراحل آماده سازی پوست را برای آرایش در این مقالات مطالعه کنید.


قبل از خرید، رنگ آن را تست کنید:

یکی از اشتباهات رایج در خرید و انتخاب کانسیلر و فونداسیون این است که خانم‌ها رنگ متفاوت با رنگ طبیعی پوست خود انتخاب و استفاده می‌کنند. اگر رنگ کرم پودر و فونداسیون شما تیره از رنگ طبیعی صورتتان باشد چهره شما تیره و نارنجی رنگ می‌شود و اگر رنگ آن روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست باشد چهره شما کدر و خاکستری به نظر خواهد رسید.

برای تست کردن رنگ فونداسیون و کانسیلر هنگام خرید آن را روی دست خود امتحان نکنید چون رنگ پوست دست با رنگ صورت متفاوت است، بهترین محل برای تست رنگ فونداسیون خط فک شماست، نمونه را روی کناره فک خود بزنید و زیر نور طبیعی آن را مشاهده کنید، اگر رنگ فونداسیون یا کانسیلر روی صورت مشخص نبود رنگ مناسب خود را پیدا کرده‌اید.


ابزار آرایشی مناسب انتخاب کنید:

اگرچه استفاده از فونداسیون و کانسیلر با انگشت ساده و کم هزینه است اما نتیجه آن حرفه‌ای و بی‌نقص نخواهد بود. استفاده از برس‌های آرایشی باکیفیت و یا اسفنج‌های آرایشی به خصوص پد اشکی و یا پد‌های ژلاتینی که به تازگی معرفی شده‌اند آرایش شما حرفه‌ای‌تر و بادوام‌تر خواهد شد. البته استفاده از حرارت دست در مرحله نهایی آرایش به تثبیت فونداسیون و کانسیلر کمک می‌کند. در مورد انتخاب مواد آرایشی نیز یک قانون کلی وجود دارد، اگر پوست خشکی دارید مواد آرایشی پودری را به کلی فراموش کنید برای پوست‌های چرب نیز از مواد آرایشی مات استفاده کنید.


کانسیلر با رنگ مناسب انتخاب کنید:

اگر کانسیلر را برای استفاده در زیر چشم و پوشش تیرگی آن می‌خواهید آن را یک درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست خود انتخاب کنید اما اگر کانسیلر را برای رفع بقیه عیوب پوستی مثل جای جوش استفاده می‌کنید رنگ آن باید دقیقا مشابه رنگ فونداسیون شما باشد.

اشتباهات آرایشی رایج خانم ها

اشتباهات آرایشی مربوط به آرایش چشم و لب و گونه


از رژگونه درست استفاده کنید:

یکی از اشتباهات آرایشی رایج استفاده نادرست و زیاد از رژگونه است. اگر رژگونه را پایین‌تر از محل آن بزنید صورت شما افتاده و پیر دیده می‌شود و اگر آن را به مقدار زیاد استفاده کنید آرایش شما مصنوعی و نامناسب خواهد شد پس مقدار بسیار کمی از رژگونه را برداشته و بالای گونه‌ها بزنید و تا حد ممکن آن را محو کنید. دقت کنید که جهت رژگونه کمی با خط عمودی چهره زاویه داشته باشد و افقی نباشد.


ابروها را درست پر کنید:

بزرگ‌ترین اشتباهات آرایشی در ارتباط با ابرو پیش می‌آیند. استفاده از رنگ‌های تیره‌تر از رنگ موهای ابرو، پر کردن بیش از حد یا فراتر رفتن از مرز طبیعی موهای ابرو اشتباهات رایجی است که آرایش شما را خراب خواهد کرد. از مداد یا ماژیک و یا سایه ابرو برای پر کردن داخل ابرو استفاده کنید و با ضربات کوچک به شکل مو داخل ان را پر کنید و تا حد ممکن فرم ابرو را طبیعی و نزدیک به شکل ابروی خود نگه دارید، در انتخا برای تثبیت فرم آن از ریمل یا ژل ابرو استفاده کنید.


از پرایمر سایه استفاده کنید:

سایه‌ای که استفاده می‌کنید هرچقدر هم که با کیفیت باشد پس از مدتی بر اثر چربی پشت چشم و عرق رگه رگه شده و جمع خواهد شد. برای جلوگیری از این اتفاق باید از پرایمر سایه استفاده کنید، مقدار کمی از آن را برداشته و پشت چشم و زیر ابرو بزنید، اگر پرایمر سایه ندارید می‌توانید از کانسیلر خود به جای پرایمر استفاده کنید.


خط چشم را درست استفاده کنید:

خط چشم کشیدن از سخت‌ترین کارها در آرایش است و بالطبع اشتباهات آرایشی هم در مورد آن بیشتر رخ می‌دهد اما با استفاده از نوار چسب می‌توان احتمال خطا را کاهش داد. نوار چسب را به اندازه لازم برش داده و با زاویه ۴۵ درجه در گوشه چشم بچسبانید و با خیال راحت خط چشم بکشید، قبل از چسباندن چسب روی چشم یک بار آن را روی دست خود بزنید تا قدرت چسبندگی آن کم شود و موقع کندن از روی چشم آرایش شما را خراب نکند.


فرمژه را به موقع به کار ببرید:

فر کردن مژه‌ها باعث باز شدن و بزرگ‌تر دیده شدن چشم می‌شود. اما نباید فرامشو کنید که زدن فرمژه را باید قبل از ریمل زدن انجام دهید، اگر بعد از ریمل زدن فرمژه بزنید هم به مژه‌ها آسیب می‌زنید، هم ریمل شما نامنظم و خراب می‌شود و هم دستگاه فرمژه شما کثیف و غیرقابل استفاده خواهد شد. اگر به فرمژه زدن علاقه ندارید پس از ریمل زدن در حالی که مژه‌ها خیس است با انگشت آن‌ها را به عقب برگردانید تا فر شوند.


لب‌ها را مرطوب کنید:

استفاده از رژ لب حتی رژ لب مایع روی لب‌های خشک و ترک خورده از اشتباهات آرایشی رایج است که برای جلوگیری از آن لازم است قبل از رژ زدن از بالم لب قوی استفاده کنید، آن را روی لب بمالید و سپس لب‌ها را روی هم بمالید و حدود ده دقیقه صبر کنید تا رطوبت آن جذب لب‌ها شود سپس پوسته‌های اضافی را به راحتی از روی لب بکنید و رژ لب بزنید.


از خط لب درست استفاده کنید:

یکی دیگر از اشتباهات رایج در مورد رژ زدن استفاده از خط لب با رنگ متفاوت نسبت به رژ لب است. خط لب شما باید همرنگ یا یک درجه تیره‌تر از رنگ رژ لب شما باشد و دقیقه در مرز لب‌ها استفاده شود تا حالتی مصنوعی ایجاد نکند.

اشتباهات آرایشی رایج خانم ها