ابزارهای آرایشی نقش مهمی در کیفیت آرایش شما دارند اما بسیاری افراد با اهمیت این ابزارها آشنایی ندارند و از دستان و انگشتان خود برای انجام آرایش استفاده می‌کنند. البته آرایش کردن با انگشت هم مزایای خاص خود را دارد اما در این صورت کاربرد اسفنج آرایشی یا برس آرایشی در چیست؟ اگر به برنامه روزانه افراد شناخته شده در زمینه مد و زیبایی نگاهی بیندازید خواهید دید که هر کدام از آن‌ها ابزار خاصی را ترجیح می‌دهند. پس بهترین روش و ابزار برای آرایش کردن کدام است و هر بخش از آرایش بهتر است با کدام ابزار صورت گیرد؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز با مزایا و معایب اسفنج آرایشی و برس آرایشی و حتی آرایش با انگشت آشنا می‌شوید و در ادامه با چهار برس و ابزار ضروری برای آرایش ابروها آشنا خواهید شد.

برس، اسفنج آرایشی یا انگشت، تفاوت‌ها کاربردها و مزایای هر کدام

این که اسفنج آرایشی بهتر است یا برس از سوالاتی است که پاسخ واحد و قطعی برای آن وجود ندارد. تفاوت بین اسفنج، برس و انگشت همیشه در محصول آرایشی است که استفاده می‌کنید به طور مثال استفاده از انگشت باعث می‌شود محصول آرایشی با تمرکز بیشتری در محل مورد نظر قرار گیرد در حالی که استفاده از اسفنج آرایشی باعث محو شدن بهتر و بیشتر مواد آرایشی می‌شود. برس هم می‌تواند ماده آرایشی را با تمرکز و دقت بیشتری اعمال کند. اگر فونداسیونی یکدست و بی‌نقص می‌خواهید از اسفنج استفاده کنید در حالی که برس‌های آرایشی برای سایه زدن و پودر زدن انتخاب بهترین هستند. اما انگشتان شما برای زمانی مناسب هستند که ماده آرایشی باید گرم شود و روی پوست محو گردد. از هر محصول یا ابزار آرایشی که استفاده می‌کنید فراموش نکنید که همیشه با حرکات ضربه‌ای کار خود را انجام دهید و از مالیدن آن روی پوست اجتناب کنید.

اسفنج آرایشی یا برس؟

اما اگر قصد صرفه‌جویی دارید و نمی‌خواهید پول زیادی برای خرید انواع و اقسام برس‌های آرایشی و ابزارهای دیگر بپردازید می‌توانید همه آرایش خود را با یک اسفنج آرایشی باکیفیت انجام دهید البته این کار نیاز به مهارت کافی در آرایش دارد اما خواهید دید که با اسفنج هم پوشش آرایش به خوبی قابل کنترل است و هم نتیجه کار بی‌نقص خواهد بود و ماندگاری بالاتری هم خواهد داشت. همیشه قبل از استفاده از اسفنج آن را خیس کنید طوری که آب از آن نچکد ولی از آب پر باشد. با این کار سطح آرایش یکدست و صاف خواهد شد. البته این به آن معنا نیست که شما نمی‌توانید از برس استفاده کنید، برس‌ها هم آرایش را تمیز و حرفه‌ای انجام می دهند و برای بخش‌هایی از آرایش از جمله آرایش چشم و ابرو ضروری هستند.

اسفنج آرایشی یا برس؟

به طور کلی برای آرایش حرفه‌ای و دقیق شما به همه این ابزارها نیاز دارید و از هریک باید در زمان مناسب و برای محصول خاصی استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. گاهی ترکیب همه ابزارها و تکنیک‌ها ضروری است تا آرایش شما یکدست و زیبا و حرفه‌ای به نظر برسد. حتی انگشتان شما هم جزو ضروری‌ترین ابزارهای آرایشی هستند مثلا برای استفاده از سایه‌های فشرده بهتر است از انگشت خود استفاده کنید. با این روش سایه زدن قابل کنترل است و رنگ سایه قوی‌تر و بهتر ظاهر خواهد شد. هایلایت کننده را هم می‌توانید (و بهتر است) که با انگشت استفاده کنید، انگشت خود را روی پالت هایلایت بزنید و روی نقاطی که قرار است روشن شوند از جمله نوک بینی، وسط پیشانی، روی چانه و گونه‌ها بمالید و محو کنید.

اسفنج آرایشی یا برس؟

ابزارهای آرایشی ضروری برای داشتن ابروهای زیبا و بی‌نقص

همان طور که گفتیم نمی‌توان از اسفنج یا انگشت برای آرایش نقاطی مثل ابروها استفاده کرد. فراموش نکنید که آرایش ابرو نقش مهمی در زیبایی چهره دارد و اگر می‌خواهید آرایش ابروهای خود را حرفه‌ای و زیبا انجام دهید به ابزارهای مختلفی نیاز دارید. تنها در این صورت است که می‌توانید انتظار داشته باشید ابروهای شما پرپشت، طبیعی و بی‌نقص شود بدون آن که آرایش و خطوط روی آن مشخص باشد. چهار برس و ابزار آرایشی وجود دارد که برای آرایش کامل و زیبای ابرو ضروری هستند:

اسفنج آرایشی یا برس؟

برس کوچک و کوتاه زاویه‌دار: برای کسانی که ابروهای روشن یا کم دارند این برس ضروری است چون باعث می‌شود خطوط بین موهای ابرو به صورت عمیق و طبیعی کشیده شود و حتی پشت موهای ابرو هم تیره شود. استفاده از مداد خالی برای این کار نتیجه مطلوبی ندارد چون باعث می‌شود قسمتی از ابرو تیره‌تر شود و قسمت دیگر خالی بماند اما این برس رنگ را به خوبی ترکیب می‌کند و به عمق ابرو می‌رساند و ظاهر آرایش شما را طبیعی‌تر می‌کند.

اسفنج آرایشی یا برس؟

برس گرد ابرو: این برس‌ها بهترین وسیله برای شانه کردن و حالت دادن به ابروها هستند و اگر اهل استفاده از محصولات پودری ابرو هستید حتما به آن نیاز دارید. برس گرد یا اسپولی شبیه همان برسی است که در ریمل شما وجود دارد و با برس کشیدن عمیق ابروها باعث می‌شود هیچ ماده اضافی داخل موهای ابرو باقی نماند و ابروها کاملا یکدست شکل بگیرند.

اسفنج آرایشی یا برس؟

برس و شانه دو طرفه: این ابزار مفید هم شانه مخصوص ابرو دارد و هم برس مویی که در دو طرف آن قرار گرفته‌اند. برس کشیدن مرتب ابروها باعث تقویت موهای ابرو می‌شود و علاوه بر آن می‌توانید با این برس محصوات پودری یا ژلی را به خوبی روی ابرو پخش کنید. همچنین هنگام برداشتن و قیچی کردن ابروها می‌توانید از شانه طرف دیگر آن استفاده کنید، موها را به بالا شانه کنید و اضافات آن را بردارید و ابروها را تمیز و یکدست قیچی کنید.

اسفنج آرایشی یا برس؟

برس زاویه‌دار کلاسیک: اگر به ابروهای کادردار علاقه دارید حتما به این برس نیاز  خواهید داشت چون کشیدن خطوط باریک بین ابروها با این برس بسیار ساده است و خطوط را بسیار طبیعی و ظریف بین فاصله موها می‌کشد و ابروهایی یکدست و پر به شما می‌دهد.

اسفنج آرایشی یا برس؟

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)