مژه‌های مصنوعی این روزها طرفداران زیادی میان خانم‌ها پیدا کرده‌اند. با استفاده از مژه مصنوعی شما بدون زحمت زیاد می‌توانید مژه‌های پر و بلند و زیبایی داشته باشید و آرایش چشمان خود را با آرایش بقیه صورت هماهنگ کنید. البته استفاده از مژه مصنوعی چندان هم ساده نیست و اگر آن را درست انتخاب نکنید و به درستی روی چشمان خود نصب نکنید آرایش چندان زیبایی نخواهید داشت. در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز به شما آموزش خواهیم داد که چطور مژه‌های مصنوعی را به روش صحیح روی چشمان خود بچسبانید. در ادامه نیز خواهید خواند که چطور به سادگی و بدون زحمت ریمل ضدآب را از روی مژه‌های خود پاک کنید، بنابراین دیگر لازم نخواه بود که از خرید ریمل ضدآب و مزایای آن صرفنظر کنید.

روش صحیح استفاده از مژه‌های مصنوعی

اگر روش صحیح استفاده از مژه‌های مصنوعی و نصب کردن درست آن روی پلک‌ها را بلد باشید خواهید دید که این کار بسیار ساده‌تر از آن چیزی است که به نظر می‌رسد و پس از آن این وسیله آرایشی جالب و مفید به روتین آرایش شما تبدیل خواهد شد. البته این کار به کمی تمرین و ممارست نیاز دارد تا مهارت کافی برای آن به دست آورید. علاوه بر تمرین و مهارت شما به ابزارهایی هم نیاز دارید تا بتوانید آرایش خود را با مژه‌های مصنوعی کامل کنید. این وسایل عبارتند از:

  • ریمل
  • چسب مژه
  • موچین
  • مژه‌های مصنوعی
  • خط چشم مایع، مداد چشم مشکی یا خط چشم ژلی

استفاده از مژه‌های مصنوعی

پس از تهیه کردن این وسایل و انجام دادن مراحل اولیه آرایش خود، برای چسباندن مژه‌های مصنوعی روی پلک‌ها مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا خط چشم بکشید. این کار را با هر نوع خط چشم اعم از ژلی یا مدادی یا مایع می‌توانید انجام دهید حتی اگر خط چشم نداشته باشید می‌توانید برس زاویه‌دار خط چشم را کمی مرطوب کنید و داخل پودر سایه با رنگ مشکی یا تیره بزنید و به کمک آن خط چشم خود را بکشید. اگر در کشیدن خط چشم مهارت ندارید مقالات مجله قرمز را درباره ترفندهای کشیدن خط چشم مطالعه کنید.
  • در این مرحله لازم است که مژه‌های مصنوعی را اندازه‌گیری کنید. مژه‌ها را از بسته بندی خود خارج کنید و روی چشمان خود در محلی که باید نصب شوند نگه دارید، اگر عرض خط مژه‌ها خیلی بلند هستند با قیچی ابرو آن را کوتاه کنید تا هم اندازه عرض خط مژه‌های شما شود. مژه‌های مصنوعی را از بهترین نوع و کیفیت آن تهیه کنید تا ماندگاری و ظاهر بهتری داشته باشند. انواعی از مژه مصنوعی که همراه خود چسب مژه هم دارند انتخاب بهتر و اقتصادی‌تری هستند.
  • چسب مژه را روی نوار لبه مژه مصنوعی بزنید اما بلافاصله به چشمان خود نچسبانید، ابتدا باید بیست ثانیه صبر کنید تا چسب به اندازه کافی غلیظ شود سپس این کار را انجام دهید. اگر عجله کنید چسب بیش از حد روان خواهد شد و مژه‌ها از جای خود حرکت خواهند کرد. وقتی چسب به اندازه کافی غلیظ شد مژه را روی لبه پلک‌های خود قرار دهید، اگر مژه‌ها نیاز به جابجایی دارند این کار را با موچین و با دقت انجام دهید (اگر با دستان خود راحت‌تر هستید از دستانتان استفاده کنید) مژه را در محل خود نگه دارید و به گوشه‌های داخلی و خارجی به آرامی فشار دهید.
  • صبر کنید تا چسب کاملا خشک شود و بچسبد. نگران رنگ سفید چسب نباشید این نوع چسب پس از خشک شدن بیرنگ شده و مشخص نخواهد بود. در این مرحله می‌توانید بقیه آرایش خود را نیز انجام دهید، ریمل بزنید و خط چشم خود را کامل‌تر کنید.

استفاده از مژه‌های مصنوعی

یک ترفند جالب برای پاک کردن ساده ریمل ضدآب

برخی از کارهای آرایشی بسیار خسته کننده و حوصله‌بر هستند که از آن جمله می‌توان به شستن برس‌های آرایشی، پاک کردن لاک اکلیلی و پاک کردن ریمل ضدآب اشاره کرد. همان طور که می‌دانید ریمل ضدآب مزایای زیادی دارد از جمله این که نمی‌ریزد و دیگر لازم نیست نگران سیاه شدن زیر چشم‌های خود باشید و از عرق کردن و گریه کردن و راه رفتن زیر باران نیز هراسی نخواهید داشت. اما هر آرایشی نیاز به پاک شدن دارد و دردسر ریمل ضدآب هم از همینجا شروع می‌شود یعنی آب خالی و پاک کننده‌های آرایشی معمولی هم نمی‌توانند آن را پاک کنند مخصوصا اگر بیش از یک لایه از این ریمل استفاده کرده باشید. راه‌های مختلفی برای پاک کردن این نوع ریمل‌ها معرفی شده است از جمله استفاده از حلال‌های روغنی که بافت ریمل ضدآب را در خود حل می‌کنند اما در این صورت باید کار پاک کردن آرایش را به جای یک مرحله در دو مرحله انجام دهید که چندان خوشایند نیست. روش دیگر استفاده از پاک کننده‌های آرایش ضدآب است که هزینه اضافی به دنبال دارد چون باید به جای یک پاک کننده دو نوع پاک کننده در منزل داشته باشید.

استفاده از مژه‌های مصنوعی

اما یک کارشناس معروف آرایشی ترفند جالبی را برای پاک کردن ریمل ضدآب یافته است. نیک باروس که آرایش سلبریتی‌های معروفی مثل لوپیتا نیونگو و پریانکا چوپرا را به عهده داشته است راز خود را با مجلات آرایشی در میان گذاشته است. برای این که ریمل ضدآب راحت‌تر پاک شود و مزایای خود را هم داشته باشد او از ترفند خاصی استفاده می‌کند و به جای دولایه ریمل ضدآب از یک لایه ریمل معمولی و یک لایه ریمل ضدآب روی آن استفاده می‌کند. با این روش مژه‌ها همچنان ضدآب هستند و نمی‌ریزند اما موقع پاک کردن ساده‌تر و بدون دردسر پاک می‌شوند و لازم نیست از روغن‌های حل کننده یا پاک کننده‌های مخصوص این کار استفاده کنید چون یک پاک کننده معمولی هم به سادگی می‌تواند در بافت لایه اول ریمل ضدآب نفوذ کند و همه ریمل را در خود حل کند. این ترفند به خصوص برای خانم‌هایی که از ریمل‌های فوق ضدآب استفاده می‌کنند کاربردی است و می‌تواند دردسر پاک کردن ریمل ضدآب را برای همیشه به تاریخ بسپارد.

استفاده از مژه‌های مصنوعی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)