اگرچه لباس زیبا نشانه آدمیت نیست اما همین لباس زیبا و استایل جذاب است که تاثیر اولیه را روی مخاطب شما خواهد گذاشت و تصویری اولیه از شخصیت و ذات شما در ذهن او خواهد ساخت. به خاطر داشته باشید که این تصویر به سادگی تغییر نخواهد یافت پس اگر جزو آقایانی هستید که می‌خواهند استایل مردانه جذاب و سطح بالایی داشته باشند باید نکات خاصی را رعایت کنید. علاوه بر لباس و استایل مردانه جذاب برخی از رفتارها و مهارت‌ها نیز در شکل دادن ذهنیت مردم نسبت به شما نقش اساسی دارند که تمرین و ممارست در آن‌ها به حضور قدرتمند شما در اجتماع خواهد انجامید.  پس این مقاله اختصاصی از مجله قرمز را مطالعه کنید تا با نکات مهم برای دستیابی به استایل مردانه جذاب آشنا شوید. در انتها نیز رازهای حضور قدرتمند در اجتماع را خواهید خواند.

پیراهنتان را زیر شلوار نگه دارید

هیچ کس از پیراهنی که پف ایستاده و در حال خارج شدن از زیر شلوار است خوشش نمی‌آید، حال اگر فاجعه رخ دهد و پیراهن از زیر شلوار بیرون بیاید دیگر راه چاره‌ای وجود ندارد مگر این که در جمع خجالت زده شوید و سعی کنید این پیراهن را به زور به محل قبلی خود برگردانید. برای جلوگیری از این اتفاق چند راه حل دارید، اول این که پیراهنی بخرید که به اندازه کافی بلند باشد، دوم این که فاق شلوار را به اندازه کافی بلند بگیرید. اگر با یک تکه کش و سنجاق کاری کنید که انتهای پیراهن به لباس زیر یا جوراب بلند شما متصل بماند این مشکل حل خواهد شد.

با کمترین لباس‌ها کمد خود را بسازید

هماهنگی لباس‌ها یکی از اصول مهم در داشتن استایل مردانه جذاب است و این هماهنگی در لباس‌های مردانه کار دشواری است چون تنوع رنگی این لباس‌ها زیاد نیست و مردانی که لباس‌های رنگارنگ بپوشند چندان جدی گرفته نمی‌شوند! چاره کار این است که کمد لباس خود را از چیزهایی که قابلیت هماهنگی ندارند خالی کنید و تعداد لباس‌های محدود و با رنگ‌های محدود در اختیار داشته باشید تا در هماهنگ کردن آن‌ها دچار مشکل نشوید.

مدل موی مناسب انتخاب کنید

فقط لباس‌های شما ظاهر شما را نمی‌سازند، استایل مردانه جذاب تا حد زیادی متاثر از مدل مویی است که برای خودتان انتخاب می‌کنید. سعی کنید همیشه مدل مویی یکسان و کاملا مناسب فرم چهره خود انتخاب کنید و سراغ مدل‌های امتحان پس نداده نروید. هر ماه یک بار حتما به آرایشگاه مخصوص خود مراجعه کنید و از آرایشگر بخواهید که مدل همیشگی را برای شما بزند.

به سرعت استایل مردانه جذاب خود را بسازید

گاهی لازم است که شما در کمترین زمان ممکن برای یک قرار مهم یا مهمانی آماده شوید و زمان کافی برای امتحان کردن چیزهای مختلف ندارید. لازم است بدانید که شیکپوشی نباید نیاز به آماده شدن‌های طولانی و خسته کننده داشته باشد، شما باید خود را به مرحله‌ای از مهارت برسانید که به سرعت بتوانید همه چیز را با هم هماهنگ کنید و استایل مردانه جذاب خودتان را بسازید. همیشه یک دست کت و شلوار اتو کرده و آماده برای چنین موقعیتی در کمد داشته باشید و در کمترین زمان آماده شوید.

استایل مردانه جذاب

از لباس‌هایتان درست مراقبت کنید

لباس‌های شما هرچقدر هم ظریف و حساس و گران قیمت باشند یک روش درست برای پوشیدن و نگهداری از آن‌ها وجود دارد بدون آن که خراب شوند و عمر آن‌ها زودتر از زمان انتظار به پایان برسد. پس لازم است روش شستشو، مراقبت و لکه بری انواع لباس‌ها را به خوبی بدانید تا با هر حادثه‌ای مجبور نباشید به خشکشویی مراجعه کنید و هزینه‌های گزاف آن را بپردازید یا این که بر اثر اشتباه لباس گران قیمت خود را خراب کرده و ضرر کنید.

برای آینده خرید کنید

اگر در فروشگاهی یک شلوار جین زیبا و فیت خودتان پیدا کردید به خرید یک عدد از آن بسنده نکنید. بهتر است به فکر آینده هم باشید و در نظر داشته باشید که پس از یک سال این شلوار قابل پوشیدن نخواهد بود و شاید در آن زمان نتوانید چنین شلوار مناسبی برای خودتان پیدا کنید. اگر پیرو مد نباشید لباس‌های شما تاریخ انقضایی ندارند که نگران گذشتن آن باشید پس روزهای آینده را هم در نظر بگیرید و به این شکل برای استایل مردانه جذاب خود سرمایه گذاری کنید.

کفش‌هایتان را تعمیر کنید

کفش‌های رسمی گران قیمت شما نیاز به نگهداری دقیق دارند، اما برخی از این کارها باید توسط کارشناس و متخصص کفش انجام شود. اگر زیره کفش گران قیمت شما خراب شده است نیازی به دور انداختن آن و خرید کفش جدید نیست چون زیره هر کفشی را می‌توان عوض کرده و با کمترین هزینه با زیره جدید و نو جایگزین کرد.

استایل مردانه جذاب

گلوله‌های روی بافتنی‌ها را جدا کنید

هیچ گاه دفت نگاه‌های مردم را دست کم نگیرید، هرچقدر هم که شیک و زیبا لباس پوشیده باشید اگر روی ژاکت بافتنی شما گلوله‌های ریز جمع شده باشد باز هم ممکن است کسی متوجه آن‌ها شود و همه زحمت شما هدر برود. برای حل این مشکل با یک تیغ این گلوله‌ها را از روی لباس‌های بافتنی جمع کنید و با نوار چسب آن‌ها را بردارید.

در دو ثانیه تیشرتتان را تا بزنید

بله می‌توان تیشرت را در دو ثانیه تا کرد و این جزو مهارت‌هایی است که برای استایل مردانه جذاب و منظم ضروری است و آقایان شیکپوش و متخصص مد و فشن آن را به خوبی بلد هستند. برای این کار کافی است تیشرت را صاف روی زمین پهن کنید و از این دو نقطه گرفته و تا کنید.

استایل مردانه جذاب

کفش‌های کثیف را جدا نگهداری کنید

اگر کفش‌های شما کثیف شده و فرصت تمیز کردن آن‌ها را ندارید و مجبور هستید آن‌ها را در کمد کفش‌ها نگهداری کنید سعی کنید فاصله کافی بین کفش‌های تمیز و کثیف قراز دهید و یا آن‌ها را داخل یک پوشش قابل تهویه بگذارید طوری که کفش بو نگیرد اما کثیفی آن به کمد لباس‌های شما و بقیه کفش‌ها منتقل نشود.

چند نکته برای حضور قدرتمند آقایان در اجتماع

وقتی مردم شما را ملاقات می‌کنند در نگاه اول به ظاهر و لباس‌های شما توجه می‌کنند اما همه چیز در همین نگاه اول خاصه نمی‌شود، طرز برخورد، نگاه کردن، دست دادن، لبخند زدن و حتی طرز ایستادن و ژست شما نیز در ثانیه‌های بعدی تاثیر خود را خواهد گذاشت و شما را در ذهن مخاطب به عنوان فردی موفق یا ضعیف، قابل اعتماد یا مرموز، مودب یا غیرعادی و … معرفی خواهد کرد. اما اگر چند نکته زیر را مد نظر داشته باشید می‌توانید بهترین تاثیر را بر مردم بگذارید و حضوری قدرتمند در اجتماع داشته باشید.

استایل مردانه جذاب

لبخند بزنید و شیک لباس بپوشید: احساس ناراحتی و دلگیری ایرادی ندارد اما نمایش دادن این حس در ظاهر چهره شما ایراد دارد. علت بسیاری از شکست‌ها ر روابط اجتماعی و کاری همین چهره گرفته و عبوس و لبخند نزدن است در حالی که شما با یک لبخند طبیعی و ساده می‌توانید نظر مثبت دیگران را به خود جلب کنید و خود را فردی شاداب  واجتماعی و موفق نشان دهید. در کنار لبخند زدن نیز بهتر است به طرز پوشش خود دقت کافی داشته باشید و اصول اولیه شیکپوشی را که در مقالات مختلف مجله قرمز بیان شده است رعایت کنید، یک ساعت مچی زیبا و کلاسیک هم به دست داشته باشید تا هم سطح استایل خود را بالا ببرید و هم به دیگران اعلام کنید که ارزش وقت را به خوبی می‌دانید.

استایل مردانه جذاب

ژست‌های قدرتمندانه را یاد بگیرید: فرض کنید برای یک مصاحبه کاری آماده می‌کنید، همه اصول شیکپوشی را رعایت کرده‌اید، رزومه کامل و تاثیرگذاری دارید اما سر شما به طرف پایین خم شده است، بازوها را جمع و تا کرده‌اید، پاها را به هم چسبانده‌اید و شانه‌ها را به جلو خم کرده‌اید. در این شرایط نباید انتظار داشته باشید که مصاحبه کننده شما را چندان جدی بگیرد چون با این ژست شما فردی ضعیف و منفعل و بدون توانایی جلوه خواهید کرد که نمی‌تواند تاثیری روی مخاطبان بگذارد. در حالی که با ژست‌های قدرتمندانه می‌توانید خود را قوی و با اراده نشان دهید، اگر از تاثیر این ژست‌ها مطمئن نیستید بهتر است بدانید که محققان دانشگاه برکلی و هاروارد با تحقیقات خود تاثیر فوق العاده این ژست‌ها را اثبات کرده‌اند. در تصویر زیر پنج ژست قدرتمند مهم را مشاهده می‌کنید.

درست بنشینید: تنها شکل ایستادن شما نیست که باعث قدرتمند شدن شما می‌شود، طرز نشستن نیز یکی از رفتارهای غیرکلامی مهم است که قضاوت‌های اطرافیان را در پی دارد. بر خلاف ایستادن که فرم‌های متنوع‌تری دارد و پاها برای حرکت آزادی بیشتری دارند در نشستن محدودیت بیشتری وجود دارد اما توصیه می‌شود برای این که بهترین و قدرتمندترین فرم نشستن را داشته باشید دو انتخاب دارید، یا هر دو پا را روی زمین بگذارید و سی تا چهل سانت از هم فاصله بدهید و یا یک پا را روی پای دیگر قرار دهید طوری که مچ پا روی زانوی پای دیگر قرار گیرد.

استایل مردانه جذاب

هنر دست دادن و ارتباط چشمی را فرا بگیرید: ما همیشه در برخورد با افراد با آن‌ها دست می‌دهیم و در طول مکالمات خود با آن‌ها ارتباط چشمی برقرار می‌کنیم اما مساله اینجاست که بیشتر آقایان این دو مورد را بیش از حد یا کمتر از حد لازم رعایت می‌کنند. فشار دست دادن باید در حد معقول و نه خیلی زیاد و نه خیلی کم باشد، ارتباط چشمی هم باید طوری باشد که فرد مقابل احساس ناراحتی و یا عدم ارتباط با شما نداشته باشد. فراموش نکنید که ارتباط چشمی در حین دست دادن نیز اهمیت بسیاری دارد و تاثیر مهمی روی مخاطب می گذارد. این دو مورد را می‌توانید با یک دوست تمرین کنید و به حد مناسب و مطلوب دست پیدا کنید.

 

درست ارتباط برقرار کنید: آخرین مورد از مواردی که به حضور قدرتمند شما در اجتماع منجر می‌شود قدرت برقراری ارتباط است، فرقی نمی‌کند که شما یک فرد درونگرا باشید یا برونگرا، در هر صورت باید اصول سخنوری و ارتباط با مخاطب را به خوبی بدانید و رعایت کنید تا تاثیر مناسبی در مخاطبان خود داشته باشید. لازم نیست حتما یک سخنران حرفه‌ای باشید، نحوه ارتباط با مخاطب و بیان صحیح و جذاب محتوا چیزی است که در این مورد اهمیت دارد و به خلاقیت و تمرین شما در این زمینه بستگی دارد.

استایل مردانه جذاب

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک آقایان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Men Real Style (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)