عینک‌های آفتابی نقش مهمی در شکل دادن به ظاهر و تیپ شما دارند چون به عنوان یک اکسسوری که بخش مهمی از چهره را پوشش می‌دهند اولین چیزی هستند که در استایل شخص مشاهده می‌شوند. مدل عینک آفتابی و شکل و فرم آن تاثیر زیادی روی شکل گرفتن چهره و ظاهر شخص دارد به طوری که از این مدل می‌توان چیزهای زیادی را درباره ویژگی‌های شخصیتی او برداشت کرد. پس اگر دوست دارید تیپ خاصی داشته باشید و با مدل عینک آفتابی خود تصویر دقیق‌تری از شخصیت خود ارائه کنید لازم است بدانید که هریک از مدل‌های عینک آفتابی چه چیزی درباره شخصیت شما می‌گویند.

عینک آفتابی با حاشیه پلاستیکی

ارتباط مدل عینک آفتابی و شخصیت

این مدل‌های عینک آفتابی معمولا برای ورز‌ش‌هایی که در فضای باز انجام می‌شود مثل اسکی، دوچرخه سواری و گلف مورد استفاده قرار می‌گیرند و به عنوان تجهیزات ضروری ورزشی امنیت و دوام بیشتری دارند. طبیعی است که این نوع عینک‌ها حالت رسمی ندارند و کاملا اسپورت هستند و در صورت استفاده از آن‌ها شما به عنوان یک فرد فعال و ورزشکار شناخته خواهید شد. این عینک‌ها را نباید با لباس‌های رسمی و نیمه‌رسمی مثل کت و شلوار و پیراهن استفاده کنید و لباس‌های تیپ اسپورت بهترین هماهنگی را با عینک‌های اسپورت حاشیه پلاستیکی دارند.

 

مدل عینک آفتابی خلبانی با فریم فلزی

ارتباط مدل عینک آفتابی و شخصیت

این مدل عینک آفتابی بیش از هرچیزی یادآور استایل کلاسیک آمریکایی است که معمولا با شلوار جین و تیشرت پوشیده می‌شود اما با لباس‌های رسمی مثل کت و شلوار هم به اندازه کافی هماهنگی دارد. این مدل عینک‌ها آمریکایی هستند چون اولین برای برای خلبان‌های نیروی هوایی آمریکا طراحی شدند و حلقه‌ای در قسمت گوش داشتند که کاملا روی صورت قفل می‌شد و امنیت کامل داشت. این مدل عینک‌ها برای افرادی مناسب هستند که دوست دارند استایل کلاسیک داشته باشند و تیپ‌های عجیب و غریب میانه‌ای ندارند.

 

عینک کائوچویی با فریم مربعی

ارتباط مدل عینک آفتابی و شخصیت

عینک با فرم ضخیم مربعی حالتی ساختارشکن دارد و یادآور ستارگان موسیقی رپ و کسانی است که سبک زندگی موسیقی رپ را دنبال می‌کنند. کسانی که این مدل عینک را استفاده می‌کنند معمولا لباس‌های گران قیمتی دارند و از تیپ خیابانی سطح بالا بهره می‌برند که بیشتر رنگ‌های به کار رفته در آن مشکی است. با استفاده از چنین عینک و استایلی در واقع شما بیان می‌کنید که تیپ مخصوص خودتان را دارید و از جسارت و سلیقه کافی برای پوشیدن لباس‌های سطح بالا برخوردار هستید.

 

عینک کوچک و گرد

ارتباط مدل عینک آفتابی و شخصیت

یک عینک آفتابی کوچک با شیشه‌های گرد و فریم مشکی یادآور استایل اروپایی به خصوص فرانسوی است و فرانسوی‌ها بیش از هرچیزی در عقاید روشنفکری شهرت دارند پس اگر دوست دارید روشنفکری و عقاید آزاد خود را به رخ بکشید بهتر است از این مدل عینک استفاده کنید. چنین عینکی یادآور سادگی و عدم تعهد و البته نوعی خودپسندی است و بهتر است آن را با لباس‌هایی بپوشید که حالت رسمی یا نیمه رسمی دارند مثل تیشرت آستین بلند یا پیراهن غیررسمی و کت اسپورت.

 

عینک آفتابی مدل کلاب مستر

ارتباط مدل عینک آفتابی و شخصیت

عینک آفتابی کلاب مستر یا مدلی که در قسمت بالا ضخیم است و به مدل خط ابرو هم معروف است از مدل‌های قدیمی و کلاسیک عینک آفتابی است که در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ میلادی بسیار محبوب بودند و گفته می‌شود نیمی از فروش عینک آفتابی در آمریکا در دهه ۱۹۵۰ مربوط به این عینک‌ها بوده است اما این مدل عینک آفتابی اکنون هم به محبوبیت بالایی رسیده ‌است و کلاسیک و سطح بالا به نظر می‌رسند. این عینک همراه با کت و شلوار یادآور بیزینسمن‌های سطح بالا و علاقمندان به استایل کلاسیک گذشته است.

 

مدل عینک آفتابی گرد و رنگی

ارتباط مدل عینک آفتابی و شخصیت

اگر عینک آفتابی شما فریم گرد و غیرفلزی دارد و رنگ آن مشکی یا قهوه‌ای تیره نیست پس شما جزو دسته نوپرستان هستید. کسانی که چیزهای قدیمی را قبول ندارند و سعی دارند به نحوی خلاقیت و نوگرایی خود را در استایل خود به رخ بکشند. این عینک‌ها اگر شیشه رنگ روشنی هم داشته باشند بر میزان نوگرایی و خلاقیت شما افزوده خواهد شد و البته بهتر است این عینک با لباس‌هایی استفاده شود که به همان اندازه نوگرایانه و خلاقانه باشند.

 

عینک آفتابی گربه‌ای بزرگ

ارتباط مدل عینک آفتابی و شخصیت

کسی که از چنین عینکی استفاده می‌کند به هیچ عنوان خجالتی و درونگرا نیست. استاتیل این عینک جسورانه است و کمی حالت زنانه در خود دارد و مخصوص آقایانی است که سلیقه و سطح بالایی در مد و فشن دارند. جنین عینکی ظاهر شما را گران قیمت و رسمی نشان می‌دهد و باید دبا لباس‌هایی هماهنگ شود که حداقل به نحوی بیانگر این سطح بالا از فشن در خود باشند.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه جواهرات و اکسسوری مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Articles of Style (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)