سایت IMDb را به احتمال زیاد می‌شناسید اگر یک فیلم باز حرفه ای هستید، و  قطعا بارها  نیز به این سایت سر زده اید و بعنوان یک منبع خوب از آن استفاده نموده اید. در این مقاله تاریخچه ی کوتاهی از تاسیس سایت IMDb و سپس معرفی آن آورده شده است.

  • تاریخچه سایت IMDb

سایت IMDb در سال ۱۹۹۰ میلادی ، بعنوان یک سایت سرگرمی توسط تعدادی از علاقه مندان به فیلم و سینما در سراسر دنیا تاسیس شد. دقیقا در روز  ۱۷ اکتبر سال ۱۹۹۰ میلادی بود که این سایت توسط تاسیس کننده ی آن Col Needham بر روی اینترنت رفت.

سایت IMDb در ابتدا تعداد کمی صفحه داشت. این صفحات برای جستجوی برخی فیلمها در این سایت اختصاص داده شده بودند،  ولی به مرور زمان این سایت کامل تر شد و امروزه از معتبرترین و پرطرفدارترین سایتهایی است که بعنوان یک منبع مهم برای معرفی تمام فیلمهایی که در جهان ساخته شده، مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین دیگر بخشهای سایت شامل معرفی بازیگران، کارگردان ها و به طور کلی سلبریتی های صنعت سرگرمی و سینما است.

  • معرفی سایت IMDb

در سایت IMDb،  بیش از ۱۸۰ میلیون عنوان وجود دارد که  بیش از ۳ و نیم میلیون از این عناوین، مربوط به معرفی فیلم های سینمایی و برنامه های سرگرم کننده‌ی تلویزیونی است.  در حال حاضر این سایت دارای ۷ میلیون عضو می‌باشد و بیش از ۲۵۰ میلیون بازدید کننده‌ی ثابت در ماه دارد.

اطلاعاتی که سایت ارائه می دهد کاملا قابل استناد است و نسبت به سایر سایتها معتبرتر است. این اطلاعات شامل اطلاعاتی در مورد فیلمها، شوتایم ها، بلیط ها، نقد فیلم ، و نیز نقطه نظرات کاربران، پیشنهادات شخصی کابران، گالری عکس، اخبار مربوط به دنیای فیلم و سینما، تیزرهای فیلم، فیلمهای روی اکران، خبرهای معمولی از دنیای سینما، سرمقاله های سینمایی و غیره می‌باشد.

این سایت دارای اپلیکشین مخصوص انواع موبایل ها و تبلت ها نیز هست که می توانید از آدرس زیر آنرا دانلود کنید:

 Imdb.com/apps

دسترسی به سایت IMDb از طریق اپ

  • سایت IMDb در شبکه های مجازی

صفحه ی فیسبوک  : https://www.facebook.com/imdb  

صفحه ی توئیتر :     https://twitter.com/imdb 

هر کدام از این صفحات در شبکه های اجتماعی، میلیون ها عضو علاقه مند به صنعت سرگرمی دارد. خبرهایی که در سایت IMDb وجود دارد جز منابع مهم خبری است. این سایت دارای ابزارهای دسترسی متعددی است که هرکسی در هر بخشی از صنعت سرگرمی سینما را پیگیر باشد، به راحتی می تواند جستجو کند.

  • امکانات سایت IMDb

سایت IMDb که به نوعی  یک سایت کاربر-محور  است و حضور کاربران در آن نقش کلیدی دارد، این امکان را به اعضای خودش می‌دهد به فیلمهایی که دیده اند امتیاز بدهند. این امتیاز دهی مربوط به مردم است و ارتباطی با امتیاز منتقدین ندارد. گاهی امتیاز مردم و منتقدین شبیه به هم است و گاه تفاوت قابل توجهی دارد.  اگر کسی بخواهد نظر اکثر مردم دنیا را در مورد یک فیلم خاصی بداند، به این سایت رفته و به بخش امیتازات آن فیلم نگاه می‌کند و سپس تصمیم می‌گیرد آیا آن فیلم ارزش دیدن دارد یا نه.

  • سخن بنیانگزار سایت IMDb

بنیانگزار سایت IMDb در بیستمین سال تاسیس این سایت گفت: ” اگر چه سایت ما دارای میلیون ها بازدیدکننده است و از محبوبیت و معروفیت بالایی برخوردار است ولی ما هچنان با نگاه به آینده، به دنبال بهبود و هر چه بهتر کردن این سایت هستیم. در این سایت هر هفته بیش از هزار عنوان جدید در مورد فیلم های جدید، مقاله های جدید ، تیزرهای جدید و اخبار سینمایی قرار می‌گیرد. این سایت به سازندگان فیلمها و فستیوال های مختلف برای معرفی خودشان کمک شایانی می‌کند. اما کماکان  قلب تپنده ی این سایت کابران آن هستند که در طی این سالها ما را سرپا نگه داشته اند. “

ترجمه ی اختصاصی مجله قرمز  از سایت IMDb