آینده مد و انقلاب دیجیتال، تکنولوژی‌ چگونه به کمک فشن می‌آید

آینده مد و انقلاب دیجیتال، تکنولوژی‌ چگونه به کمک فشن می‌آید

انقلاب دیجیتال تحولی بود که چهره جهان را در دو دهه اخیر به کلی تغییر داد و همچنان به این تغییر ادامه می‌دهد. اما آیا این پیشرفت‌ها در آینده مد و صنعت پوشاک نیز نقشی ایفا خواهند کرد؟ این مقاله به بررسی این موضوع پرداخته و توضیح می‌دهد که در آینده مد و انقلاب دیجیتال، تکنولوژی چگونه به کمک فشن می‌آید

شخصی سازی

شخصی سازی پوشاک در دنیای مد به کمک هوش مصنوعی و قدرت یادگیری ماشین‌ها روز به روز بیشتر به واقعیت نزدیک می‌شود. هرچند این تکنولوژی هنوز در مراحل ابتدایی قرار دارد به طور مثال این تکنولوژی به صورت محدود در برخی فروشگاه‌های آنلاین برای سفارش کیف به صورت شخصی سازی شده مورد استفاده و استقبال مشتریان قرار گرفته است. حال  اگر بتواند در مقیاس گسترده به صنعت تولید و توزیع پوشاک وارد شود آینده مد را کاملا تغییر خواهد داد و همزمان با توسعه ساختمان‌های هوشمند و شاهد سیستم‌های تولید و فروش هوشمند منطبق با سلیقه مشتری نیز خواهیم بود. این تکنولوژی به صورت محدود در برخی فروشگاه‌های آنلاین برای سفارش کیف به صورت شخصی سازی شده مورد استفاده و استقبال مشتریان قرار گرفته است.

ربات‌ها در آینده مد

در حال حاضر نیز ربات‌های مجازی در برندهای مشهوری مثل بربری، هیلفیگر و سفورا مورد استفاده قرار می‌گیرند که با شبکه‌های مجازی در ارتباط هستند و مشتریان را در انتخاب محصول یاری می‌کنند و به نظر می‌رسد این تکنولوژی در آینده نزدیک بیشتر و گسترده‌تر و به صورت پیشرفته‌تری در تبلیغات و فروش محصولات مورد استفاده قرار خواهد گرفت وشاید استفاده از این ربات‌ها تنها به ربات‌های نرم‌افزاری محدود نشود و حضور ربات‌های سخت افزاری را نیز در بخش خدمات و تولید صنعت مد شاهد باشیم.

آینده مد و انقلاب دیجیتال، تکنولوژی‌ چگونه به کمک فشن می‌آید

خرید آنلاین

یکی از مزایای اصلی انقلاب دیجیتال کاهش نیاز به رفت و آمد و در نتیجه کاهش اتلاف انرژی و هزینه است که نقش مهمی را در توسعه اقتصادی صنعت مد داشته است و امروز نیز فروشگاه‌های آنلاین لباس بخش مهمی از چرخه اقتصادی این صنعت را به دوش می‌کشند. به نظر می‌رسد که در آینده نزدیک این فروشگاه‌ها بیشتر توسعه یابند و به تدریج شاهد ظهور فروشگاه‌های مجازی پیشرفته‌ای خواهیم بود که انتخاب و خرید لباس در آن‌ها بسیار ساده‌تر صورت می‌گیرد و در کمترین زمان به دست مشتری می‌رسد.

ارتباط کاربری از طریق صدا

با توسعه رابط‌های کاربردی دیگر ارتباط متنی و تصویری تنها راه آن‌ها برای انتقال اطلاعات نخواهد بود و به تدریج شاهد ظهور رابط‌های کلامی نیز در بخش توزیع و فروش محصولات مد خواهیم بود. هرچند اکنون نیز این تکنولوژی در Siri  اپل و Cortana از شرکت ماکروسافت به کار رفته است اما پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ بیش از نیمی از جستجوها در اینترنت به صورت صوتی انجام خواهد شد و این مساله در آینده مد و تغییرات ارتباط کاربری برندهای و فروشگاه‌های پوشاک اثر خواهد داشت.

آینده مد و انقلاب دیجیتال، تکنولوژی‌ چگونه به کمک فشن می‌آید

واقعیت مجازی و آینده مد

این بخش در دنیای دیجیتال چنان سریع پیشرفت می‌کند که دنبال کردن اخبار آن کار دشواری شده است. اما قابلیت‌هایی دارد که می‌تواند نقشی کلیدی در آینده مد و صنعت پوشاک بازی کند. چیزی که بازی پوکمون گو را در سال گذشته به پدیده‌ای جهانی تبدیل کرد می‌تواند به کمک فرآیند تولید و توزیع پوشاک بیاید و راهی ساده و کم هزینه اما تضمین شده برای انتخاب و سفارش لباس باشد.

این مقاله ترجمه اختصاصی از مقاله ریچل آرتور برای مجله فوربس است. اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مرتبط را در بخش دنیای مد، شاخه مقالات تخصصی در مجله قرمز مطالعه کنید.

منبع:  Forbes (ترجمه اختصاصی از مجله قرمز)


نوشتن یک نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *