کاش ناخن میان خانم‌ها طرفداران زیادی دارد و با وجود این روش دیگر نیازی نیست که وقت زیادی صرف کنید و ناخن‌ها را بلند کنید. ناخن اکرلیک هم یکی از انواع کاشت ناخن است که ظاهری طبیعی‌تر نسبت به روش های دیگر چسباندن و کاشت دارد و دوام آن نیز بیشتر است. پس اگر به ناخن‌های بلند علاقه دارید اما به دلیل شکننده بودن ناخن‌های خود نمی‌توانید به طور طبیعی آن‌ها را بلند کنید کاشت ناخن اکرلیک را به شما توصیه می‌کنیم. البته انجام این کار در سالن‌های زیبایی هزینه زیادی دارد و اگر خودتان ابزارها و مواد مورد نیاز این کار را داشته باشید می‌توانید کاشت ناخن اکرلیک را در منزل انجام دهید. بخش زیبایی مجله قرمز سعی دارد در یک سری مقاله تخصصی همه اطلاعات و ترفندهای مورد نیاز برای این کار را به شما آموزش دهد.

اگرچه یاد گرفتن هر هنری مفید است و توصیه می‌شود اما این نکته را مد نظر داشته باشید که زیبایی طبیعی بهترین و ماندگارترین نوع زیبایی است و اگر به دنبال ناخن‌های زیبا و جذاب هستید سعی کنید با تقویت کردن ناخن اجازه رشد به آن‌ها بدهید و ترجیحا سراغ ناخن‌های مصنوعی و کاشت نروید و به جای آن ناخن‌های طبیعی بلند و زیبا داشته باشید. موادی که تشکیل دهنده ناخن‌های اکرلیک و مصنوعی هستند مواد شیمیایی مختلفی هستند که در بهترین حالت باز هم برای بافت طبیعی ناخن مضر هستند و عوارض مختلفی را به جا می گذارند که شکستن عمقی و عفونت‌های قارچی از شایع‌ترین آن‌ها است. در هر صورت اگر علاقمند به این نوع ناخن‌ها هستید بهتر است روش درست آن را فرابگیرید و یا با مراجعه به افراد متخصص آن را به طور حرفه‌ای انجام دهید.

آماده سازی ناخن‌ها برای کاشت ناخن اکریلیک

اولین گام برای آماده سازی ناخن‌ها جهت کاشت ناخن تهیه کردن مواد و ابزارهای مورد نیاز است. این ابزارها همان طور که در تصویر زیر می‌بینید ۹ عدد هستند که بهتر است آن‌ها را از بالاترین کیفیت ممکن تهیه کنید و به تعداد کافی در اختیار داشته باشید:

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

۱- بافر ناخن

۲- سوهان ناخن با درجه سختی ۱۸۰

۳- برس گردگیری

۴- پرایمر مرحله اول یا Pre-Primer

۵- دستمال کاغذی یا حوله کاغذی

۶- پرایمر ناخن

۷- اسپری ضدباکتری

۸- قیچی کوتیکول

۹- چند تکه کوچک دستمال کاغذی

پس از این که ابزارهای مورد نیاز برای آماده سازی ناخن را تهیه کردید برای این که ناخن اکرلیکی شما دوام بیشتری داشته باشد و عفونت و عارضه دیگری در محل کاشت رخ ندهد لازم است که کارهایی را پیش از کاشت ناخن اکرلیک انجام دهید:

۱- کمی اسپری ضدباکتری روی دستمال کاغذی‌های کوچک اسپری کنید و آن را روی همه قسمت‌های ناخن‌های خود بکشید تا سطح ناخن‌ها کاملا ضدعفونی و عاری از آلودگی شود و بعدا پس از کاشت دچار عفونت و قارچ نشوید.

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

۲- سوهان را بردارید و لبه ناخن‌ها را با آن سوهان بکشید تا یکدست و کوتاه شوند به اندازه‌ای که تنها یک تا دو میلیمتر از لبه آزاد ناخن‌ها باقی بماند و ناخن‌ها بلند نباشند.

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

۳- با اسپری ضدباکتری ابزارهای برش کوتیکول را ضدعفونی کنید و لبه کنار کوتیکول را که سلول‌های خشک و مرده هستند بالا ببرید و اضافات آن را قیچی کنید. این کار سطح صفحه ناخن را بلندتر می‌کند و باعث می‌شود نتیجه کار زیباتر شود.

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

۴- بافر ناخن را بردارید و سعی کنید با کشیدن آن روی ناخن سطح ناخن‌ها را یکدست و صاف کنید. بافر را در جهتی که در تصویر ۴ با فلش مشخص شده است حرکت دهید و یک نقطه را بیش از دوبار سوهان نکشید تا بافت ناخن نازک نشود و آسیب نبیند.

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

۵- لبه کنار ناخن‌ها را بیرون بکشید و روی آن هم سوهان و بافر بزنید تا یکدست و صاف شود و زائده یا پوست خشکی روی آن باقی نماند تا بعدا هنگام کاشت دچار مشکل نشوید.

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

۶- ابتدا برس گردگیری را بردارید و همه ذرات ناخن و پوست را از روی انگشتان و ناخن‌های خود بزدایید و مجددا با اسپری ضدباکتری و دستمال کاغذی سطح ناخن‌ها را ضدعفونی کنید تا سطحی صاف و تمیز و بدون آلودگی به شما بدهد.

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

۷- پرایمر اولیه را که خاصیت جاذب رطوبت دارد روی همه سطح ناخن‌ها ( طبق جهتی که در تصویر ۷ می‌بینید) بزنید تا هرگونه رطوبت را که ممکن است روی ناخن‌ها وجود داشته باشد از بین ببرد. اگر هنگام کاشت ناخن رطوبتی روی سطح آن مانده باشد نتیجه کار موفق نخواهد بود.

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

۸- برس پرایمر را روی دستمال کاغذی بزنید تا اضافات آن خارج شود سپس آن را روی ناخن‌ها ( طبق جهتی که در تصویر ۸ می‌بینید)  بزنید و مواظب باشید که این ماده و برس به پوست اطراف ناخن برخورد نکند چون پرایمر اسیدیته بالایی دارد و ممکن است پوست دست شما را بسوزاند.

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

استفاده از فرم‌های برچسبی مخصوص برای کاشت ناخن اکرلیک

همان طور که در تصویر زیر می‌بینید شما برای این کار شما به دو ابزار نیاز دارید، فرم‌های برچسبی مخصوص کاشت ناخن اکرلیک و قیچی ظریف مخصوص ناخن. پس از این که این ابزارها را به تعداد مورد نیاز تهیه کردید فرآیند آماده سازی برای فرم دهی به ناخن‌ها آغاز می‌شود:

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

۱- برچسب مخصوص کاشت را بردارید و دایره وسط آن را همان طور که در تصویر شماره ۱ می‌بینید جدا کنید و به پشت برچسب متصل کنید تا مقاومت آن افزایش یابد.

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

۲- در این مرحله لازم است که بر اساس اندازه و شکل ناخن‌ها و انگشتان خود در سایز این برچسب‌ها تغییر ایجاد کنید. لبه ناخن خود را به کناره داخل برچسب بچسبانید و بر اساس شکل آن همان طور که در تصویر ۲ می‌بینید برچسب را برش دهید.

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

۳- برچسب را زیر ناخن محکم کنید طوری که مطمئن شوید فاصله‌ای بین لبه ناخن و این برچسب وجود ندارد. دقت کنید که خط وسط برچسب دقیقا در خط تقارن ناخن شما قرار گرفته باشد.

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

۴- دو طرف برچسب را به هم بچسبانید طوری که فرم گرد زیبایی زیر ناخن‌ها ایجاد شود و خیلی باز یا خیلی بسته نباشد.

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

۵- از پهلو به ناخن نگاه کنید تا زاویه برچسب را با آن بررسی کنید. این زاویه باید دقیقا در امتداد خط رشد ناخن باشد و مانند تصویر شماره ۵ خیلی پایین یا خیلی بالا نباشد. در این صورت فرم ناخن اکرلیک شما طبیعی و زیبا نخواهد شد.

آموزش کاشت ناخن اکرلیک

با انجام این مراحل شما مقدمات کار کاشت ناخن اکرلیک را انجام داده‌اید و در مقالات بعدی ادامه مراحل انجام کاشت ناخن‌های اکرلیک را آموزش خواهیم داد و اگر قصد دارید این هنر را به طور کامل فرابگیرید مقالات بعدی ما را دنبال کنید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه دست و ناخن مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: NailBees (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)