طبق آمار ۵۵ درصد مردم در جهان چشمان قهوه‌ای دارند که این آمار در کشور ما و در میان نژادهای آسیایی قطعا بالاتر است. اما عمومیت یک چیز به معنای خاص و زیبا نبودن آن نیست و چشمان قهوه‌ای نیز قطعا ویژه و زیبا هستند به خصوص که چشمان قهوه‌ای همه مانند هم نیستند و طیف متنوعی از عسلی تا قهوه‌ای تیره را شامل می‌شوند که هریک زیبایی‌های خاص خود را دارد. اما چطور می‌توان چشمان قهوه‌ای را زیباتر کرد؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز نکاتی را برای آرایش چشم قهوه‌ای بیان خواهیم نمود که می‌تواند برای علاقمندان مفید واقع گردد. البته توجه کنید که تنها رنگ چشم نمی‌تواند معیار شما برای آرایش باشد بلکه باید رنگ پوست و مو را نیز در نظر بگیرید.

سایه چشم با ته رنگ قرمز

با کمک رنگ‌هایی که ته رنگ قرمز دارند می‌توان روی عمق و زیبایی رنگ قهوه‌ای تاکید کرد. رنگ‌هایی در طیف قهوه‌ای که ته رنگ قرمز دارند مانند فندقی و اخرایی در طیف‌های تیره و روشن بسته به رنگ پوست شما با بافت مات یا اکلیلی ( به خصوص بافت مات برای رنگ‌های تیره) می‌تواند انتخاب مناسبی برای رنگ سایه چشم قهوه‌ای باشد. توجه کنید که این رنگ سایه را به خصوص اگر تیره باشد باید در محل تا شدن پلک بزنید تا به چشمانتان عمق و حجم بدهد. البته برای افرادی که پوست روشنی دارند می‌توان از طیف‌های صورتی مایل به خنثی هم برای رنگ سایه چشم استفاده کرد.

سایه قرمز برای چشمان قهوه‌ای

سایه چشم متالیک

شاید بیشتر خانم‌ها در استفاده از سایه چشم متالیک تردید داشته باشند اما این بافت سایه برای خانم‌هایی که چشمان قهوه‌ای دارند بسیار مناسب است. وقتتی صحبت از متالیک می‌شود همه به یاد رنگ‌های نقره‌ای و طلایی می‌افتند اما این تنها انتخاب برای شما نیست. شما می‌توانید سایه متالیک را در رنگ‌های طیف زرد و قرمز و صورتی و نزدیک (بسته به ته رنگ و تن پوستتان) به کار ببرید، البته زیاد از طیف رنگ پوست خود دور نشوید و به خصوص برای آرایش روزمره از رنگ‌های خنثی‌تر استفاده کنید. توجه داشته باشید که رنگ‌های متالیک برای سایه باعث برجسته شدن چشمان شما می‌شوند و باید این رنگ‌ها را در قسمت برجستگی پلک استفاده کنید تا به چشمانتان حجم بدهد.

هایلایت کردن چشم

یکی از مراحل آرایش چشم هایلایت کردن آن است که این مرحله برای چشمان قهوه‌ای اهمیت ویژه‌ای دارد. هایلایت کردن برای قسمت‌های خاصی از اطراف چشم توصیه می‌شود از جمله گوشه چشم‌ها و کنار استخوان بینی که معمولا تیره است و رگ‌های خونی زیر پوست در آن مشخص است، همچنین استفاده از هایلایت کننده زیر ابروها کمک می‌کند تا ابرو تیزتر و زیباتر دیده شود. از هایلایت کننده‌ای استفاده کنید که یک یا دو درجه از رنگ طبیعی پوستتان روشن‌تر باشد و می‌تواند بسته به سلیقه شما مات یا اکلیلی باشد.

خط چشم و ریمل رنگی

یکی از تابوهای آرایشی استفاده از رنگ مشکی برای مژه و خط چشم است که در حال حاضر این تابو در حال شکستن است. اگر چشمان قهوه‌ای دارید می‌توانید به جای خط چشم و ریمل مشکی از رنگ‌های دیگری هم استفاده کنید. به طور مثال خط چشم قهوه‌ای، آبی، بنفش و یا هر رنگ دلخواه دیگری که با پوستتان هماهنگی دارد به خصوص رنگ‌های هم خانواده یا متضاد رنگ قهوه‌ای می‌تواند جایگزین رنگ مشکی باشد. در مورد ریمل نیز همین طور است و اگر می‌خواهید تنوع و فانتزی به آرایش خود اضافه کنید به جای ریمل مشکی می‌توانید از رنگ‌های دیگری مثل آبی و قهوه‌ای و … هم استفاده کنید.

پالت رنگ‌های گرم مخصوص چشمان قهوه‌ای

از آنجایی که قهوهای یک رنگ گرم است هماهنگی بیشتری با رنگ‌های گرم دارد ( به خصوص اگر ته رنگ پوست شما هم گرم باشد) و می‌توانید برای آرایش چشمان خود از پالت‌های رنگ گرم انتخاب کنید. رنگ‌هایی از خانواده قرمز و زرد و قهوه‌ای و کرم و … در بافت‌های متنوع مات و اکلیلی و متالیک باید در چنین پالتی وجود داشته باشد.

پالت سایه گرم برای چشمان قهوه‌ای

پالت رنگ‌های خنثی مخصوص چشمان قهوه‌ای

ممکن است رنگ‌های گرم با رنگ پوست شما هماهنگ نباشند و یا به هر دلیلی دوست نداشته باید پالت رنگ‌های گرم سایه چشم را استفاده کنید. در این صورت می‌توانید از پالت سایه رنگ‌های خنثی استفاده کنید. پالت رنگ‌های خنثی رنگ‌هایی مثل طیف نقره‌ای، دودی، بنفش، صورتی و … را شامل می‌شود که هم چندان گرم نیستند و هم با چشمان قهوه‌ای شما هماهنگی خوبی دارند و آرایش چشم شما را کامل می‌کنند.

پالت سایه خنثی برای چشمان قهوه‌ای

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Byrdie (ترجمه‌ اختصاصی توسط مجله قرمز)