اگر به یک عروسی زمستانی دعوت باشید چه لباسی را انتخاب می‌کنید؟ در این فصل تنها شیک بودن و پوشیدن لباس‌های مد روز و سطح بالا مساله نیست بلکه شما باید در کنار این موارد، آب و هوا و راحتی را هم مد نظر قرار دهید تا احساس سرما نکنید و روزی شاد و به یاد ماندنی را تجربه کنید. اما عروسی زمستانی حال و هوای خاص خود را دارد که آن را با عروسی‌های تابستانی متفاوت می‌کند و شما باید این شرایط را هم مد نظر داشته باشید و لباس مجلسی خود را متناسب با این شرایط و با نیم نگاهی به ترندهای فصل انتخاب کنید. در این مقاله چند نکته برای آماده شدن برای یک عروسی زمستانی را برای شما بیان می‌کنیم، در ادامه نیز چند ترکیب زیبا برای لباس مجلسی زمستانی معرفی خواهیم کرد.

لباس سرتاپا مشکی قابل قبول است

آماده شدن برای یک عروسی زمستانی

پوشیدن لباس مجلسی سرتاپا مشکی برای عروسی تابستانی کمی زیاده روی است اما این محدودیت برای عروسی‌های زمستانی وجود ندارد و شما می‌توانید یک لباس مجلسی مشکی ساده برای این فصل انتخاب کنید. توجه کنید که ساده بودن و اندازه بودن لباس مشکی مهم‌ترین گزینه است و برای جذاب‌تر کردن لباس مشکی خود بهتر است از گیپور و توری و منجوق دوزی استفاده کنید.

لباس مجلسی آستین بلند بهترین گزینه است

آماده شدن برای یک عروسی زمستانی

لازم نیست حتما یک لباس مجلسی مخصوص برای فصل زمستان داشته باشید، شما می‌توانید لباس مجلسی تابستانی خود را در این فصل هم بپوشید به شرطی که این لباس آستین‌های بلندی داشته باشد و نسبتا پوشیده باشد، در این شرایط نازک بودن پارچه و طرح‌دار بودن آن برای لباس مشکلی به وجود نخواهد آورد، فرم یقه هم می‌تواند گرد یا یقه هفت باز باشد.

برای عروسی زمستانی سرهمی مجلسی بپوشید

آماده شدن برای یک عروسی زمستانی

سرهمی‌ها این روزها طرفداران زیادی دارند و اگر می‌خواهید با تیپی متفاوت در مهمانی ظاهر شوید و یا دل خوشی از پیراهن و دامن ندارید آن را انتخاب کنید. مدل‌های مجلسی سرهمی‌ها تنوع و زیبایی خاصی دارند که آن‌ها را برای موقعیت‌های مجلسی مناسب ساخته‌اند. اگر هنوز نمی‌دانید که چطور و با چه اکسسوری‌هایی باید از سرهمی استفاده کنید این مقاله را تا انتها بخوانید.

به جزئیات توجه ویژه داشته باشید

آماده شدن برای یک عروسی زمستانی

اگر لباس مجلسی شما ساده است و نگران هستید که این سادگی نتواند به خوبی شیک پوشی و سلیقه شما را نشان دهد نگران نباشید، رمز موفقیت شما در تاکید روی جزئیات است و این جزئیات را بیش از هر چیز دیگری در اکسسوری‌ها می‌توان منعکس کرد. کیف مجلسی و کفش مجلسی نقش مهمی در بالا بردن استایل مجلسی ساده شما دارند، نقش جواهرات را هم دست کم نگیرید و یقه خود را طوری انتخاب کنید که این جواهرات را بهتر نشان دهد.

مخمل بهترین گزینه برای لباس مجلسی زمستانی است

آماده شدن برای یک عروسی زمستانی

اگر فضایی که مهمانی در آن برگزار می‌شود گرم نیست باید به فکر لباسی باشید که در آن احساس سرما نکنید. مخمل پارچه‌ای است که هم مجلسی است و هم زمستانی و بهترین گزینه برای لباس مجلسی، کت و حتی اکسسوری‌های مجلسی شما مثل کیف و کفش است. این پارچه رنگبندی متنوعی هم دارد و جنس آن لباس شما را گران و سطح بالا نشان می‌دهد.

کفش مجلسی جلوبسته بپوشید

آماده شدن برای یک عروسی زمستانی

اگر کفش مجلسی شما در عروسی زمستانی جلوباز باشد به دلایل زیادی دچار دردسر خواهید شد مهم‌ترین آن این است که نباید این کفش‌ها را با جوراب شلواری پوشید که این کار ممکن است باعث احساس سرما شود. پس به دنبال یک کفش پاشنه بلند یا تخت جلوبسته باشید تا پاهای شما را از سرما و عوامل محیطی آزاردهنده دیگر حفظ کند به خصوص اگر عروسی در فضای باز برگزار شود.

کت و شلوار مجلسی هم یک گزینه شیک برای عروسی زمستانی است

آماده شدن برای یک عروسی زمستانی

خانم‌های شیک‌پوش همیشه نیم نگاهی به لباس‌های شیک استایل مردانه هم دارند که مهم‌ترین این لباس‌ها کت و شلوار مجلسی زنانه است. کت و شلوار علاوه بر پوشیدگی و حفاظت شما در مقابل سرما شما را به یک مهمان شیک و سطح بالا تبدیل خواهد کرد. کت و شلوار مجلسی لازم نیست مشکی باشد، رنگ‌های تند و شاد و جنس‌هایی مثل مخمل و ساتن هم گزینه‌های مناسبی برای آن هستند.

یک پالتوی مجلسی طرح‌دار و خاص انتخاب کنید

آماده شدن برای یک عروسی زمستانی

شما قبل و بعد از عروسی زمستانی به پوشش مناسبی نیاز پیدا خواهید کرد که این پوشش در شیک بودن شما نقش مهمی ایفا می‌کند بنابراین لازم است توجه خاصی به آن داشته باشید. یک پالتوی شیک مجلسی طرح‌دار علاوه بر این که شما را گرم نگه می‌دارد می‌تواند بیانگر استایل و سلیقه شما هم باشد و شما را به مهمانی خاص تبدیل کند.

کمی منجوق و پولک هم می‌تواند تفاوتی اساسی ایجاد کند

آماده شدن برای یک عروسی زمستانی

این روزها پولک و منجوق در لباس‌ها مثل گذشته زیادی و اضافه کاری محسوب نمی‌شوند بلکه می‌توانید آن‌ها را در لباس‌های روزمره و سبک اسپورت هم ببینید. بنابراین کمی منجوق و پولک در لباس مجلسی شما نیز نه تنها اضافه نیست بلکه می‌تواند نفاوت زیادی ایجاد کند و یک لباس ساده و دم دستی را به چیزی باشکوه و مجلسی تبدیل کند.

چند ترکیب لباس زیبا و شیک برای عروسی زمستانی

اگر سرهمی مجلسی را به عنوان لباس خود برای عروسی زمستانی انتخاب کرده‌اید می‌توانید ترکیب زیر را برای آن در نظر بگیرید، خوشبختانه سرهمی تطبیق پذیری بالایی دارد و با اکسسوری‌های مختلفی قابل استفاده است اما اگر یک ترکیب مدرن و سطح بالا می‌خواهید که با آن فامیل‌ها را شگفت زده کنید از یک گردنبند درشت استفاده کنید تا یقه ساده سرهمی را جذاب‌تر کند. کیف و کفش خود را تا حد ممکن ساده انتخاب کنید و با یک شال رنگی زیبا این ترکیب را برجسته‌تر کنید.

آماده شدن برای یک عروسی زمستانی

اگر لباس‌های مجلسی کلاسیک و موقر مثل دامن میدی که تا زیر زانو می‌رسد گزینه مورد علاقه شما هستند می‌توانید این دامن را با یک بلوز مجلسی ساده و کفش تخت متالیک بپوشید تا استایل ساده خود را سطح بالاتر نشان دهید و راحت و در عین حال موقر باشید. رنگ دامن را ترجیحا ساده و غافلگیرکننده انتخاب کنید مثل سرمه‌ای تا بلوز و بقیه اکسسوری‌های شما کنار آن جلوه زیباتری داشته باشند.

آماده شدن برای یک عروسی زمستانی

بلوز و شلوار مجلسی جزو گزینه‌هایی است که کمتر کسی به عنوان لباس مجلسی در عروسی به آن فکر می‌کند اما جزو شیک‌ترین و کاربردی‌ترین لباس‌های مجلسی به خصوص در عروسی زمستانی هستند. شلوار مجلسی می‌تواند پلی باشد بین استایل محل کار و استایل مهمانی شما که با یک بلوز مجلسی و اکسسوری‌های کلاسیک کامل می‌شود. شلوار مجلسی شما بهتر است از جنس پارچه براق و درخشان باشد و دوختی شیک و سطح بالا داشته باشد.

آماده شدن برای یک عروسی زمستانی

اگر یک لباس مجلسی کلاسیک از جنس گیپور یا هر جنس دیگری انتخاب شما برای عروسی زمستانی است قبل از هر چیز به رنگ لباس دقت کنید و آن را از رنگ‌های شاد و روشن انتخاب کنید که بیشتر مناسب مهمانی است، اگر رنگ‌های ملایم و تیره را می‌پسندید پارچه لباس را بافت‌دار انتخاب کنید مثل گیپور یا توری‌های نگین‌دوزی شده و کار شده. این لباس را همراه با یک کفش پاشنه بلند مجلسی کلاسیک و گوشواره منگوله‌ای و کیف دستی مجلسی بپوشید.

آماده شدن برای یک عروسی زمستانی

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش دنیای مد در مجله قرمز شاخه پوشاک بانوان مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: Real Simple (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)