آرایش بدون آرایش No-Makeup Makeup یکی از مفاهیم جدید در دنیای مد و زیبایی است که این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده است. آرایش بدون آرایش نوع خاصی از زیبایی است که در آن از انواع مختلف محصولات و مواد آرایشی استفاده می‌شود اما ظاهر چهره طوری به نظر می‌رسد که گویی هیچ آرایشی انجام نشده و این زیبایی کاملا طبیعی و ذاتی است. توجه داشته باشید که آرایش بدون آرایش با آرایش ملایم تفاوت دارد وقتی کسی به یک چهره با آرایش بدون آرایش نگاه می‌کند نشانه‌های مشخصی از کاربرد مواد آرایشی را مشاهده نمی‌کند و با یک زیبایی طبیعی مواجه است. همین ویژگی‌ها باعث شده است که آرایش بدون آرایش محبوبیت زیادی پیدا کند و خانم‌ها در نقاط مختلف جهان به دنبال استفاده از این سبک و روش باشند. اما چطور می‌توان یک آرایش بدون آرایش داشت؟ در این مقاله اختصاصی از مجله قرمز ما به شما خواهیم گفت که چطور در ده گام ساده یک آرایش بدون آرایش داشته باشید و به طور طبیعی زیبا و جذاب به نظر برسید.

آرایش بدون آرایش

اولین گام در آرایش بدون آرایش ، رسیدگی به پوست

در این نوع از آرایش زیبایی طبیعی پوست اهمیت زیادی دارد و زمانی که پوست به طور طبیعی درخشان و شفاف به نظر برسد استفاده از کرم‌ها و پوشاننده‌ها نیز ضرورتی نخواهند داشت. برای رسیدن به این هدف شما قبل از هر کاری باید به پوست خود رسیدگی کرده و زیبایی و سلامت طبیعی آن را تامین کنید. البته اگر مشکل جدی خاصی در ارتباط با پوست خود دارید باید به فکر درمان آن باشید و با مراجعه به پزشک متخصص و درمان‌های کلینیکی و دارویی مورد نیاز این زیبایی را مجددا بازگردانید. اما اگر مشکل خاصی ندارید با یک ماسک آبرسان قوی هم می‌توانید زیبایی و درخشش مورد نیاز پوست خود را تامین کنید و آن را برای مراحل بعدی آماده سازید.

آرایش بدون آرایش

دومین گام در آرایش بدون آرایش ، آماده سازی پوست

وقتی قرار نیست پوست خود را با چند لایه کرم و کانسیلر و … بپوشانید آماده سازی پوست اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند. استفاده از پرایمر روی پوست فواید زیادی دارد و در این نوع از آرایش هم حتما توصیه می‌شود چون پرایمر با پر کردن منافذ باز پوستی، ظاهری یکدست و زیبا به پوست شما می‌دهد و زمینه مناسبی را برای استفاده از دیگر محصولات آرایشی فراهم می‌کند. بهتر است از پرایمری استفاده کنید که اثر درخشان کننده داشته باشد، این نوع از پرایمرها حالتی شاداب و جذاب به پوست می‌دهند و این طور به نظر می‌رسد که درخشش پوست شما ذاتی است.

آرایش بدون آرایش

سومین گام در آرایش بدون آرایش ، پوشش دهی سبک

در این مرحله پوست شما به اندازه کافی یکدست و درخشان شده است و قطعا به پوشش دهی زیاد با کرم پودر نیاز ندارد. اما استفاده از یک لایه کرم با پوشش دهی کم و سبک هم باعث زیباتر شدن آرایش شما شده و هم پوست شما را در طول روز مرطوب و شاداب نگه می‌دارد. اما به جای استفاده از کرم پودرهای پوشاننده توصیه می‌شود از یک کرم ب‌ب یا سی سی که همرنگ پوست شما است و اثر مرطوب کننده و ضدآفتاب دارد استفاده کنید و آن را با اسفنج آرایشی به طور یکدست روی پوست خود بزنید تا درخشش و شادابی طبیعی چهره شما چندین برابر شود.

آرایش بدون آرایش

چهارمین گام در آرایش بدون آرایش ، استفاده از کانسیلر

متاسفانه همه ما به اندازه کافی خوش شانس نیستیم تا به طور طبیعی پوست یکدست و بدون مشکلی داشته باشیم. گاهی جوش‌ها، قرمزی، تیرگی و لکه‌های پوستی به سراغ ما می‌آیند و زیبایی طبیعی پوست را می‌گیرند. در این شرایط یک کرم ب‌ب یا ضدآفتاب نمی‌تواند این مشکل را پوشش دهد و به یک پوشاننده قوی‌تر و بهتر نیاز خواهید داشت. توصیه می‌شود برای پوشش دادن این مشکلات پوستی از یک کانسیلر سبک که اثر مرطوب کنندگی روی پوست داشته باشد و حالت چروک و پوسته پوسته پیدا نکند استفاده کنید. این کانسیلر را در رنگ مشابه پوست خود انتخاب کنید و به مقدار کم با انگشت روی قسمت‌های مشکل دار پوست بمالید. استفاده از انگشت باعث می‌شود که کانسیلر با گرمای دست ذوب شده و بافتی شبیه به بافت پوست پیدا کند و در نتیجه طبیعی‌تر به نظر برسد.

آرایش بدون آرایش

پنجمین گام در آرایش بدون آرایش ، استفاده از کرم به جای پودر

به طور کلی می‌توان محصولات آرایشی را به دو دسته پودری و کرمی تقسیم بندی کرد. اگرچه استفاده از محصولات پودری ساده تر و سریع‌تر است اما محصولات کرمی بافت بهتری دارند و به شکل مناسب‌تر و طبیعی‌تری جذب شده و روی پوست می‌نشینند. همین مساله باعث می‌شود که محصولات کرمی گزینه مناسب‌تری برای آرایش بدون آرایش باشند. پس اگر قصد استفاده از هر نوع ماده آرایشی مثل رژگونه، برنزه کننده، براق کننده و … را دارید بهتر است از نوع کرمی آن استفاده کنید و آن را با یک اسفنج آرایشی که از قبل خیس شده است روی پوست بزنید.

آرایش بدون آرایش

ششمین گام در آرایش بدون آرایش ، داشتن پوست براق

هیچ چیز مثل گونه‌های درخشان و براق نمی‌تواند زیبایی چهره شما را چندین برابر کند. این نوع از درخشش باعث می‌شود که چهره شما به طور طبیعی سالم و شاداب به نظر برسد و نیازی به استفاده از دیگر محصولات آرایشی هم نداشته باشید. اما چطور می‌توان این درخشش را طوری روی پوست ایجاد کرد که آرایش شما در آن مشخص نباشد و کاملا طبیعی به نظر برسد؟ کارشناسان توصیه می‌کنند به جای استفاده از پودرهای هایلایت کننده و اکلیلی از یک کرم بیرنگ که با مقدار کمی هایلایت مایع مخلوط شده است استفاده کنید و آن را روی گونه‌ها بزنید، با این کار این طور به نظر خواهد رسید که گونه‌های شما با عرق درخشان شده و زیبایی آن ذاتی است.

آرایش بدون آرایش

هفتمین گام در آرایش بدون آرایش ، زیبا کردن گونه‌ها

گونه‌هایی که به طور طبیعی سرخ به نظر برسند زیبایی فوق العاده‌ای دارند و صاحب چنین گونه‌هایی علاوه بر زیبایی طبیعی از سلامت کامل نیز برخوردار است. برای داشتن این نوع از زیبایی لازم نیست سراغ پودرهای رژگونه بروید بلکه مقدار کمی رژگونه مایع هم می‌تواند این حالت را در گونه‌ها ایجاد کند. البته اگر رژگونه مایع هم ندارید نگران نباشید، کافی است مقار کمی از رژ لب ملایم خود را با کرم مرطوب کننده بیرنگ مخلوط کنید و آن را روی وسط گونه‌های خود بمالید و به سمت شقیقه‌ها محو کنید.

آرایش بدون آرایش

هشتمین گام در آرایش بدون آرایش ، رسیدگی به ابروها

ابروهای کادردار و پررنگ اگرچه زیبا و مد روز هستند اما با اصول آرایش بدون آرایش فاصله زیادی دارند. در این نوع از آرایش ما به دنبال زیبایی از نوع طبیعی آن هستیم و این هدف با داشتن ابروهای پرپشت اما نامرتب حاصل می‌شود. برای رسیدن به این هدف کافی است ابتدا با مداد ابرو قسمت‌هایی از ابرو را که نیاز است پر شود پر کنید، سپس با برس ابرو موها را به سمت بالا شانه کنید و با ریمل رنگی یا بیرنگ ابرو این موها را سر جای خود ثابت کنید. با این کار نه تنها ابروهای شما پرپشت و تیره خواهند شد بلکه چهره شما نیز جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر خواهد رسید.

آرایش بدون آرایش

نهمین گام در آرایش بدون آرایش ، آرایش چشم

در آرایش بدون آرایش نیازی به استفاده از محصولات مختلف آرایش چشم مثل خط چشم و سایه و … وجود ندارد چون تشخیص این مواد در اطراف چشم شما کار ساده‌ای است و شما باید با کمترین میزان استفاده از محصولات آرایشی چشمان خود را زیباتر کنید. توصیه می‌شود از یک لایه ریمل سبک حالت دهنده برای این کار کمک بگیرید، اگر مژه‌های شما به طور طبیعی مشکی است می‌توانید با ریمل مشکی آن‌ها را حالت دهید اما اگر مژه‌های روشن دارید بهتر است سراغ ریمل قهوه‌ای بروید تا آرایش چشمان شما کمتر مشخص باشد. همین مرحله ساده می‌تواند چشمان شما را بازتر کرده و زیبایی چهره را چندین برابر کند. البته اگر مژه‌های شما به طور طبیعی بلند و حالت‌دار است می‌توانید این مرحله را انجام ندهید.

آرایش بدون آرایش

دهمین گام در آرایش بدون آرایش ، آرایش لب

دقت کرده‌اید که چطور بعد از خوردن آب نبات لب‌های شما قرمز و خوشرنگ می‌شود؟ زیبایی طبیعی لب هم چنین است و اگر می‌خواهید آرایش لب‌های شما مشخص نباشد باید این نوع از زیبایی را در آن‌ها ایجاد کنید. خوشبختانه رژ لب‌هایی وجود دارند که این حالت را در لب به وجود می‌آورند و فقط کافی است کمی از آن‌ها را روی لب بمالید و چند دقیقه اجازه دهید تا جذب شوند سپس اضافات آن را با دستمال پاک کنید. به همین سادگی در ده مرحله آرایش بدون آرایش شما آماده است و شما صاحب یک زیبایی طبیعی و عالی شده‌اید.

اگر این مقاله مورد توجه شما قرار گرفت می‌توانید مقالات مشابه را در بخش زیبایی در مجله قرمز شاخه ترفندهای آرایشی مطالعه کنید. انتقادات و پیشنهادات خود را نیز در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: The Every Girl (ترجمه‌ و تألیف اختصاصی توسط مجله قرمز)