جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
آب پرتقال

آب پرتقال و معرفی ۷ مورد از خواص چشمگیر این نوشیدنی مفید

آب پرتقال ، همان‌طور که احتمالا حدس می‌زنید، آب‌میوه‌ای است که از پرتقال محبوب و خوشمزه که از دسته خانواده میوه‌های مرکبات است، گرفته می‌شود. این نوشیدنی به‌عنوان یکی از سالم‌ترین نوشیدنی‌ها به شمار می‌آید که از مزایای آن برای سلامتی این است که دارای توانایی در کاهش سطوح کلسترول بدن و همچنین در افزایش سطح ایمنی بدن، کاهش علائم پیری، پیشگیری از ابتلای به سرطان، تقویت اصلاح سلول و متابولیسم، سم‌زدایی بدن، بهبود گردش خون و حفظ تعادل در فشارخون و کاهش التهاب است.

مقدمه

پرتقال برای هزاران سال جز مواد غذایی سالم بوده است و این میوه قبلاً درجایی در آسیای جنوب شرقی کشت می‌شده است. سابقه تاریخی پرتقال به گذشته و چین در بیش از ۴۵۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. آن‌ها یکی از محبوب‌ترین میوه‌های مرکبات بانام علمی Citrus sinensis هستند. تعدادی از گونه‌های پرتقال وجود دارد، اما این پرتقال شیرین، محبوب‌ترین و متداول گونه در بین گونه‌های خوراکی‌های مختلف پرتقال است. پرتقال برخی از خوشمزه‌ترین انواع آب‌پرتقال را فراهم می‌کند، گرچه بعضی از افرادی آب‌پرتقال خونی، پرتقال ماندارین و حتی پرتقال تلخ را ترجیح می‌دهند.

آب پرتقال می‌تواند همان‌قدر مفید باشد که خوردن کل میوه نیز مفید است البته این مستلزم این است که ۱۰۰٪ طبیعی باشد و با مواد نگه‌دارنده، افزودنی‌ها و شکر همراه نشود. نزدیک‌ترین چیز برای خوردن پرتقال، نوشیدن یک لیوان آب ‌پرتقال پاستوریزه نشده تازه است. پوست و پالپ پرتقال از مزایای قابل‌توجهی برای سلامت برخوردار است، اما همچنین شما می‌توانید بیشتر مواد مغذی و اجزای مفید را از آب‌پرتقال دریافت کنید.

از مصرف آب پرتقال منجمد، آب ‌پرتقال کنسرو شده، یا آب ‌پرتقال کنستانتره اجتناب کنید، زیرا این نوشیدنی‌ها با تمام پردازش‌ها، مقدار قابل‌توجهی از خلوص طبیعی را از دست می‌دهند و تولیدکنندگان اغلب ب اضافه کردن مواد شیمیایی به آن باعث کاهش خواص تغذیه‌ای آن می‌شوند. آب پرتقال طبیعی بنوشید و مطمئن شوید که تمام مزایای این آب‌میوه معجزه‌آسا و خوشمزه را دریافت می‌کنید!

خواص تغذیه‌ای آب پرتقال

جدای از تمام مزایای چشمگیر آب پرتقال برای سلامتی انسان همچنین می‌توان به میزان مواد مغذی و همچنین ویتامین‌ها و مواد معدنی مانند ویتامین C، ویتامین A، تیامین، فولات، پتاسیم، فیبر، پروتئین، مس، منیزیم، فلاونوئیدها، هسپریدین و دیگر انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی اشاره کرد که آن را تبدیل به یکی از باارزش‌ترین و غنی‌ترین میوه‌ها ازنظر مواد مغذی می‌کند که در دسترس ما است. ازلحاظ کالری، آب پرتقال ۴۷ کالری در هر ۱۰۰ میلی‌لیتر دارد.

مزایای تغذیه ای آب پرتقال

مزایای آب پرتقال برای سلامتی انسان

مزایای سلامتی این آب‌میوه را در مطلب بررسی می‌کنیم.

تقویت سیستم ایمنی

پرتقال و آب پرتقال به مدت طولانی به‌عنوان یک قدرتمند از خواص شفا شناخته‌شده بودند و شما باید آب پرتقال و پرتقال را که یکی از غنی‌ترین منابع ویتامین C است را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. تنها یک واحد آب پرتقال دارای بیش از ۲۰۰ درصد نیاز ویتامین C بدن است. ویتامین C که همچنین به‌عنوان اسید اسکوربیک شناخته می‌شود، به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان اولیه در بدن عمل می‌کند و قبل از اینکه رادیکال‌های آزاد بتوانند به بدن آسیب برسانند، رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد یا خنثی می‌کند. همچنین بدن ما به ویتامین C برای تقویت جنبه‌های دیگر سیستم ایمنی بدن ما نیاز دارد. علاوه بر این اسید اسکوربیک یکی از اجزای اساسی کلاژن است که برای ترمیم سلول‌ها و رشد بافت‌های جدید بدن ضروری است.

جلوگیری از سرطان

همان‌طور که گفته شد، ویتامین C به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل می‌کند و یکی از مهم‌ترین کارکردهای آنتی‌اکسیدان‌ها جلوگیری از سرطان است. آنتی‌اکسیدان‌ها DNA سلول‌های سالم را از جهش و تبدیل‌شدن به سلول‌های سرطانی محافظت می‌کنند. ویتامین C را یکی از اولین خطوط دفاع در برابر سرطان و سایر بیماری‌های جدی می‌پندارند. علاوه بر ویتامین C، آب پرتقال همچنین حاوی آنتی‌اکسیدان هسپریدین است که با کاهش رشد تومور و تحریک آپوپتوز یا مرگ سلولی برنامه‌ریزی‌شده در سلول‌های سرطانی در ارتباط است. اگرچه تحقیقاتی که در حال انجام است، آن را به‌طور پیوسته با پیشگیری از سرطان کولون مرتبط می‌داند، اما احتمال دارد که هسپریدین در بسیاری از انواع سرطان مؤثر باشد.

بدن شما را سم‌زدایی می‌کند

علاوه بر ویتامین C، آب پرتقال همچنین دارای ویتامین A بسیار بالایی است که به‌عنوان یک آنتی‌اکسیدان متوسط عمل می‌کند. فراتر از آن این نوشیدنی، با افزایش کارکرد کلیه، بدن را سم‌زدایی می‌کند. ویتامین A ارتباط مستقیمی با سلامت چشم دارد و اضافه کردن ویتامین A به رژیم غذایی شما می‌تواند از کوری شب و همچنین بروز دژنراسیون ماکولا جلوگیری کند. تنها یک واحد از آب پرتقال تقریباً حاوی ۵۰٪ از نیاز روزانه به این ویتامین ارزشمند است.

افزایش گردش خون

یکی دیگر از جنبه‌های بسیار قدرتمند آب پرتقال، محتوای فولات آن است. فولات خانواده ویتامین B است، ازنظر فنی فولات (فولیک اسید) ویتامین B9 است. این ویتامین مهم برای ایجاد DNA و رشد سلول‌های جدید ضروری است. فولات همچنین سلول‌ها را از جهش حفظ می‌کند که یکی از راه‌هایی است که رادیکال‌های آزاد به بدن آسیب می‌زنند. علاوه بر این، فولات نقش مهمی در ساخت گلبول‌های قرمز جدید و همچنین تحریک گردش خون به اندام‌ها دارد. این بدان معنی است که سیستم‌های بدن به‌خوبی دارای اکسیژن می‌شوند و در ظرفیت کامل کار می‌کنند. این ویتامین متابولیسم کلی بدن و عملکرد همه سیستم‌ها را تقویت می‌کند و آن‌ها را کارآمدتر می‌کند.

فواید آب پرتقال

کاهش التهاب

مرکبات معمولاً به‌عنوان عوامل ضدالتهابی در نظر گرفته می‌شوند و آب پرتقال نیز از این قاعده استثنا نیست. شکر بالا و وعده‌های غذایی با چربی بالا می‌تواند منجر به التهاب قسمت‌های مختلف بدن شود و این امر به‌نوبه خود منجر به افزایش مقاومت به انسولین می‌شود. این‌ امر یکی از علل اصلی بروز دیابت نوع ۲ و آترواسکلروز (تصلب شرایین) است. مطالعات نشان داده‌اند که آب پرتقال می‌تواند این مقاومت به انسولین را از طریق کاهش التهاب مهار کند، بنابراین از قلب محافظت می‌کند و کلیه حمایت‌های از سیستم قلبی عروقی را تضمین می‌کند. همچنین کاهش احتمال ابتلا به دیابت، جایزه بزرگ استفاده از آب پرتقال است.

کاهش فشارخون

هسپریدین در آب پرتقال یک آنتی‌اکسیدان است که بدن را از بیماری‌ها و سرطان محافظت می‌کند، اما این ترکیب گیاهی محلول در آب همچنین فعالیت و عملکرد رگ‌های خونی کوچک را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این امر به‌طورکلی می تواند تأثیر زیادی بر فشارخون داشته باشد و تحقیقات این آنتی‌اکسیدان قوی را با کاهش کلی فشارخون و کاهش احتمال بیماری‌های قلبی عروقی در ارتباط دانسته است.

تعادل سطوح کلسترول بدن

کلسترول بالا یکی از علل خطرناک بیماری‌های قلبی-عروقی است، بنابراین هر راهی برای کاهش کلسترول در بدن شما ارزش تلاش را دارد. به نظر می‌رسد که آب پرتقال حضور و اثرات کلسترول بد را کاهش می‌دهد و باعث افزایش میزان کلسترول خوب در بدن می‌شود. این ویژگی به این معنی است که احتمال ابتلا به آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته مغزی کاهش می‌یابد.

موارد احتیاط

ممکن است به نظر می‌رسد یک لیوان آب پرتقال تازه‌ تازه، بهترین چیزی باشد که شما می‌توانید به رژیم غذایی خود اضافه کنید و در بیشتر موارد، این امر درست است. با این مصرف بیش‌ازحد چیز این نوشیدنی مفید می‌تواند خطرناک باشد. آب پرتقال، مانند آب بیشتر میوه‌های خانواده مرکبات، کاملاً اسیدی است، بنابراین مایع اسیدی در بدن می‌تواند معده را ناراحت کند. علاوه بر این، ازآنجاکه پرتقال دارای میزان قند نسبتاً بالایی است، مصرف زیاد در یک‌زمان می‌تواند موجب تغییرات زیادی در میزان قند خون شما شود که می‌تواند منجر به تغییر سطوح انرژی در طول روز شود و همین امر می‌تواند منجر به عوارضی برای بیماران دیابتی یا پره دیابتیک شود. درنهایت، اگر شما می‌خواهید از مزایای کامل پرتقال بهره شوید، به‌جای نوشیدن آب پرتقال و خود پرتقال را مصرف کنید. این تنها راه برای به دست آوردن مقدار خوبی از فیبر برای افزایش فرایند هضم در شما است. آب پرتقال تقریباً بدون فیبر است. جدای از این هشدارهای چندگانه، این نوشیدنی یک نوشیدنی مفید بری سلامت قلب شما است. آب پرتقال راه عالی برای احساس طراوت و قرار دادن بدن شما در مسیر سلامتی کامل است!

آیا آب پرتقال برای شما بد است؟

آب پرتقال قطعاً برای شما بد نیست، به همین دلیل است که یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها در هر میز صبحانه است. پرتقال نه‌تنها در سراسر جهان موجود است، بلکه عطروطعم باورنکردنی نیز دارد و عصاره آن سرشار از مواد مغذی است. ویتامین C همان چیزی است که اکثر مردم فورا به آن فکر می‌کنند، اما آب پرتقال همچنین دارای ویتامین A، آهن، کلسیم، پتاسیم و ویتامین‌های مختلف گروه B است.

چند میزان کالری و کربوهیدرات در آب پرتقال وجود دارد؟

هر ۲۵۰ گرم آب پرتقال که حدود یک فنجان است، برای شما بیش از ۱۱۰ کالری و ۲۶ گرم کربوهیدرات دارد. به طرز شگفت‌آوری، این مقدار که به‌طور عمده به شکل قندهای طبیعی است، تقریباً ۱۰٪ از نیازهای کربوهیدرات شما در روز است. درحالی‌که یک فنجان آب پرتقال به شما ۲۰۰٪ ویتامین C موردنیاز بدن را می‌دهد، ولی برخی از مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها، آن را به میزان زیاد مصرف نکنید زیرا این قندها به شما آسیب می‌رساند!

چه مدت آب پرتقال می‌تواند کیفیت خود را حفظ کند؟

آب پرتقال می‌تواند مدت زیادی نگهداری شود که این امر، بسته به نحوه نگهداری آن و نوع آب پرتقال است. آب پرتقال تازه‌ای که فرآوری نشده است تنها برای نگهداری در یخچال برای ۳-۴ روز در یخچال کیفیت خود را حفظ می‌کند. آب پرتقال که فرایند و بازشده تا ۵-۷ روز در یخچال کیفیت خود را حفظ می‌کند. آب پرتقال باز نشده می‌تواند برای دو هفته یا بیشتر باقی بماند. شما می‌دانید وقتی آب پرتقال خراب می‌شود، بوی ترش آن اجتناب‌ناپذیر است.

 

منبع مقاله : organic facts

این مقاله به طور اختصاصی توسط مجله قرمز ترجمه شده است.

ورود به سایت دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

خانم‌هایی که پوست عالی و بی‌نقص دارند این کارها را انجام می‌دهند
خانم‌هایی که پوست عالی و بی‌نقص دارند این کارها را انجام می‌دهند
55
آشنایی با انواع ضدآفتاب، بهترین ضدآفتاب برای جنس پوست شما چیست؟
آشنایی با انواع ضدآفتاب، بهترین ضدآفتاب برای پوست شما چیست؟
175
چند مدل لاک مشکی و طلایی ،ترکیبی که هرگز از مد نمی‌افتد
چند مدل لاک مشکی و طلایی ،ترکیبی که هرگز از مد نمی‌افتد
207
چند حرکت یوگا برای صورت که از پیری چهره جلوگیری می‌کند
چند حرکت یوگا برای صورت که از پیری چهره جلوگیری می‌کند
560
راهنمای کامل انواع رژ لب و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها
راهنمای کامل انواع رژ لب و ویژگی‌های هر یک از آن‌ها
203
رنگ رزگلد محبوب‌ترین رنگ موی حال حاضر در دنیای زیبایی
رنگ رزگلد محبوب‌ترین رنگ موی حال حاضر در دنیای زیبایی
350

مقالات سلامت

سرطان تخمدان
سرطان تخمدان ؛ عوامل موثر، علائم و انواع روشهای درمان
173
داروهای فشار خون بالا
داروهای فشار خون ؛ نحوه عملکرد، فواید و عوارض جانبی
723
داروی استرادیول
معرفی کامل داروی استرادیول (Estradiol) برای درمان مشکلات زنانه
261
علتهای مه مغزی
مه مغزی معمولا به ۱۰ دلیل پزشکی برای انسان رخ می‌دهد
833
پروپولیس ماده‌ای با هزاران فاید از درمان بیماری پوستی تا سرطان
380
خواص مریم‌ گلی
مریم‌ گلی و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این گیاه دارویی
1,195

مقالات آشپزی

کوکوی مرغ
کوکوی مرغ با پنیر موزارلا (با گزینه بدون گلوتن)
172
کیک آناناس
کیک آناناس با تزئین خامه و نارگیل به همراه آموزش خشک کردن آناناس
292
نان لقمه‌ای
طرز تهیه نان لقمه‌ای نرم و پفی در فر و بدون فر؛ آموزش مرحله به مرحله و تصویری
1,460
طرز تهیه اوتمیل اورنایت
طرز تهیه اوتمیل اورنایت در شیشه؛ صبحانه پر فیبر و مغذی با چندین دستورالعمل مختلف
631
بستنی گیاهی
طرز تهیه بستنی گیاهی بدون لبنیات به صورت تصویری؛ بدون گلوتن و وگان
1,244
بیسکویت پتی بور خانگی
بیسکویت پتی بور خانگی ساده، کرمدار و شکلاتی (Le Pettit Beurre)
958

مقالات تغذیه

آرد بدون گلوتن
آرد بدون گلوتن با ۲۵ نوع مختلف که نیاز شما را به آرد به طور کامل رفع می‌کند
253
ویتامین A
ویتامین A چه نقشی در سلامت بدن دارد و مقادیر توصیه شده آن چقدر است؟
547
فواید چای نعناع
چای نعناع و معرفی ۹ مورد از خواص شگفت انگیز این نوشیدنی مفید
692
تغذیه بارداری
تغذیه بارداری و بررسی اهمیت نقش تغذیه در این دوران بارداری
170
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی
نوشیدنی انرژی زا و طبیعی با ۱۳ دستورالعمل مختلف که می‌توانید در خانه درست کنید
566
فواید آب خیار
آب خیار و معرفی ۷ مورد از مزایای استفاده از این نوشیدنی مفید
591