جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
مصرف آب آشامیدنی

آب آشامیدنی موردنیاز بدن در طول روز و روش محاسبه میزان آن

آب آشامیدنی (و در کل مصرف مایعات) بسیاری از مردم اهمیت واقعی مصرف آب به‌اندازه کافی را در هرروز درک نمی‌کنند که چگونه این امر چگونه می‌تواند به‌سلامت شما و تلاش‌های شما در فرایند کاهش وزن کمک کند. به گفته کارشناسان در یک مطالعه که اخیراً انجام شد، به این نتایج دست یافتند که مصرف فقط ۲ فنجان آب که کوچک‌تر از اندازه یک نوشابه بطری است، قبل از وعده‌های غذایی کمک می‌کند که افراد که در حال گذراندن یک دوره رژیم لاغری هستند، هرساله پنج پوند وزن اضافی خود را ازدست‌داده و به کاهش وزن آن‌ها کمک شود. علاوه بر این، مصرف روزانه مقدار مناسب آب، می‌تواند میزان متابولیسم بدن شمارا سریع‌تر کند و هنگامی‌که بدن شما گرسنه و تشنه است به شما در کنترل و جلوگیری از پرخوری و مصرف بیش‌ازحد غذا کمک می‌کند؛ اما مصرف چه میزان از آب آشامیدنی کافی است؟ در اینجا چگونگی محاسبه میزان آب مصرفی در هرروز برای بهره‌گیری از هر دو مزایای سلامت و کاهش وزن محاسبه می‌شود.

مراحل انجام محاسبه میزان آب آشامیدنی مصرف روزانه

وزن شما:  اولین قدم برای دانستن میزان آب آشامیدنی موردنیاز شما برای مصرف در هرروز، دانستن وزن شماست. مقدار آب یک نفر باید بنوشد به میزان وزن او بستگی دارد، زیراکسی که وزن بیشتری دارد آب بیشتری را برای نوشیدن نیاز دارد. یک مرد با وزن ۲۰۰ پوند (۹۰.۸ کیلوگرم) و یک زن با وزن ۱۰۰ پوند(۴۵/۴) به مقادیر مختلفی از مصرف روزانه آب نیاز دارند.

ضرب‌در عدد دوسوم( ۲/۳): گام بعدی این است که  شما می وزن خود را در عدد ۲/۳ (یا ۶۷٪) ضرب کنید  تا تعیین شود که به چه میزان از  آب آشامیدنی برای مصرف روزانه نیاز دارید. به‌عنوان‌مثال، اگر شما ۱۷۵ پوند وزن (۷۹/۵ کیلوگرم) داشته باشید، شما می‌توانید با ضرب این عدد در ۲/۳ بدانید که شما باید روزانه ۱۱۷ اونس ( هر اونس ۲۸/۳۴ گرم است)  آب معادل ۳ کیلو و ۳۱۵ گرم  آب (۳/۳ لیتر آب) بنوشید.

سطح فعالیت بدنی: درنهایت شما می‌خواهید که این تعداد را بر اساس چگونگی کارتان تنظیم کنید، زیرا هنگام عرق کردن آب از بدن خارج می‌شود. شما باید به ازای هر ۳۰ دقیقه که شما کار می‌کنید ۱۲ اونس آب به آب مصرفی روزانه خود اضافه کنید؛ بنابراین اگر روزانه ۴۵ دقیقه کار می‌کنید، شما ۱۸ اونس آب را برای مصرف روزانه خود در نظر بگیرید.

محاسبه میزان مصرف آب آشامیدنی

برای  آسان‌تر شدن اندازه‌گیری میزان آب آشامیدنی و مصرفی روزانه، در اینجا مقادیر توصیه‌شده برای طیف وسیعی از وزن‌ها وجود دارد. به یاد داشته باشید که این اعداد را با سطح فعالیت خودتنظیم کنید.

وزنمیزان آب مصرفی به حسب لیتر
۴۵/۵ کیلوگرم۱.۹ لیتر
۵۰ کیلوگرم۲.۱ لیتر
۵۴.۵ کیلوگرم۲.۲لیتر
۵۹ کیلوگرم۲.۴۵ لیتر
۶۳.۵ کیلوگرم۲.۶۶ لیتر
۶۸.۱ کیلوگرم۲.۸۳ لیتر
۷۲.۶ کیلوگرم۳.۰۳ لیتر
۷۷.۲ کیلوگرم۳.۲۳ لیتر
۸۱.۷ کیلوگرم۳.۴۲ لیتر
۸۶.۲ کیلوگرم۳.۵۹ لیتر
۹۰.۸ کیلوگرم۳.۷۹ لیتر
۹۵.۳ کیلوگرم۳.۹۹ لیتر
۹۹.۸ کیلوگرم۴.۱۹ لیتر
۱۰۴.۴ کیلوگرم۴.۳۶ لیتر
۱۰۸.۹ کیلوگرم۴.۵۶ لیتر
۱۱۳.۵ کیلوگرم۴.۷۶ لیتر

نکاتی برای دستیابی به اهداف آب آشامیدنی مصرفی روزانه شما

بنابراین اکنون‌که می‌دانید چقدر آب هرروز باید بخورید، بیایید درباره نحوه اطمینان از اینکه شما واقعاً مقداری کافی  از آب آشامیدنی دریافت می‌کنید صحبت کنیم. در ابتدا نوشیدن بیش از ۱۰۰ اونس آب ( ۳ لیتر آب) ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما با استفاده از این راهنمایی آسان شما می‌توانید بدون هیچ زحمتی به هدف خود برسید.

نوشیدن ۲ فنجان آب قبل از هر وعده غذایی: علم ثابت کرده است که نوشیدن ۲ فنجان آب قبل از هر وعده‌غذا، به شما کمک می‌کند تا در طول زمان غذا خوردن کم و وزن کم کنید. اگر شما این کار را سه بار در روز انجام دهید یعنی در  سه وعده صبحانه، ناهار و شام ، شما ۴۸ اونس آب مصرف کرده‌اید.

صبح و شب: عادت نوشیدن یک لیوان آب (۱۶ اونس) هنگام بیدار شدن و همچنین یک لیوان  قبل از اینکه هر شب بخوابید، این مقدار ۲۴ اونس آب را به مصرف روزانه شما اضافه خواهد کرد. ساده‌ترین راه این کار این است که لیوانی یا ظرف آب را در کنار بستر خود حفظ کنید، به‌محض اینکه از خواب بیدار شوید و روز را شروع کردید، می‌توانید آب آشامیدنی را مصرف کنید.

پیگیری توسط ظرف شما: یک‌چیز است که ثابت‌شده است که باعث کمک به افراد در مصرف آب به‌اندازه کافی می‌شود، خرید یک ظرف ویژه برای آب مصرفی خود باعث خواهد شد که در طول روز چند بار از آن‌ها استفاده شود. به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک ظرف ۱۶ اونسی خریداری کنید و نیاز به مصرف ۸۰ اونس آب در روز داشته باشید، هدف شما این است که ۵ عدد آن را هرروز بخورید. نیاز به آب بیشتری دارد؟ ظرف بزرگ‌تر را امتحان کنید.

آب خود را با عطر و طعم همراه کنید: آب لازم نیست خسته‌کننده شود و آب خود را با میوه‌ها، گیاهان و سایر طعم‌هایش همراه  کنید تا بتواند هدف روزانه شمارا بسیار در دسترس تر کند. برای ایجاد آب طعم دار، خیار، توت‌فرنگی، لیمو، لیموترش و گیاهان تازه را اضافه کنید. استفاده از این آب‌میوه یا آب طعم دار یک‌راه عالی برای  مصرف همیشگی آب است.

مصرف آب آشامیدنی عطم دار

مصرف آب گازدار : علاوه بر آب معمولی، آب گازدار  را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از مردم می‌دانند که افزودن جوش‌شیرین و طعم‌دهنده‌های بدون کالری به آب باعث می‌شود، آب آشامیدنی برای مصرف در طول روز جذاب‌تر شود.

منبع: slenderkitchen.com
این مقاله توسط Kristen Mccaffrey به رشته تحریر درآمده و توسط تیم نویسندگان مجله قرمز به طور اختصاصی ترجمه و تالیف شده است.

ورود به سایت دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

هفت گام مهم برای مراقبت از پوست چرب از زبان کارشناسان
هفت گام مهم برای مراقبت از پوست چرب از زبان کارشناسان
33
بهترین رنگ رژ لب برای آرایش شما در فصل بهار شما چیست؟
بهترین رنگ رژ لب برای آرایش شما در فصل بهار چیست؟
73
میلیا ، نقاط سفید روی پوست چرا به وجود می‌آیند؟ راه درمان آن‌ها چیست؟
میلیا ، نقاط سفید روی پوست چرا به وجود می‌آیند؟ راه درمان آن‌ها چیست؟
51
مانیکور چشم گربه و روش صحیح آن برای تزئین ناخن‌ها شما
مانیکور چشم گربه و روش صحیح آن برای تزئین ناخن‌ها شما
60
شش وسیله آرایشی ضروری برای کامل کردن کیف آرایش شما
شش وسیله آرایشی ضروری برای کامل کردن کیف آرایش شما
124
با انواع برس‌های مو آشنا شوید، بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟
با انواع برس‌های مو آشنا شوید، بهترین برس مو برای جنس موهای شما چیست؟
152

مقالات سلامت

اندازه مناسب سطح کلسترول چیست
سطح کلسترول چگونه سنجیده می‌شود و میزان نرمال آن چقدر است؟
80
علائم تند تپشی
تند تپشی (تاکی کاردی) و معرفی، علائم، تشخیص و پیگیری و درمان
99
معرفی عوارض مصرف زردچوبه
عوارض مصرف زردچوبه و معرفی ۱۳ مورد از این عوارض که شما ممکن است ندانید
248
معرفی خواص هل
خواص هل و معرفی ۱۱ خاصیت شگفت انگیز از این ماده غذایی
172
درد و حساسیت پوست سر
درد و حساسیت پوست سر ناشی از چیست و چگونه باید آن را درمان کرد؟
80
معرفی خواص سرکه سیب
خواص سرکه سیب و معرفی ۱۳ مورد از فواید باورنکردنی این ماده غذایی
278

مقالات آشپزی

نان لقمه‌ای
طرز تهیه نان لقمه‌ای نرم و پفی در فر و بدون فر؛ آموزش مرحله به مرحله و تصویری
65
طرز تهیه اوتمیل اورنایت
طرز تهیه اوتمیل اورنایت در شیشه؛ صبحانه پر فیبر و مغذی با چندین دستورالعمل مختلف
163
بستنی گیاهی
طرز تهیه بستنی گیاهی بدون لبنیات به صورت تصویری؛ بدون گلوتن و وگان
676
بیسکویت پتی بور خانگی
بیسکویت پتی بور خانگی ساده، کرمدار و شکلاتی (Le Pettit Beurre)
259
سالاد ماکارونی
سالاد ماکارونی کلاسیک با سبزیجات رنگارنگ و سس رژیمی
556
طرز تهیه پنیر ریکوتا خانگی
پنیر ریکوتا خانگی را به ساده‌ترین روش بسازید؛ آموزش تصویری
446

مقالات تغذیه

فواید ماست منجمد
ماست منجمد و معرفی مزایای استفاده از این دسر کم کالری و خوشمزه
33
معرفی عوارض مصرف زردچوبه
عوارض مصرف زردچوبه و معرفی ۱۳ مورد از این عوارض که شما ممکن است ندانید
248
معرفی خواص هل
خواص هل و معرفی ۱۱ خاصیت شگفت انگیز از این ماده غذایی
172
معرفی لوبیا چیتی
لوبیا چیتی و معرفی ارزش تغذیه ای، خواص و نحوه مصرف این ماده غذایی
66
معرفی خواص سرکه سیب
خواص سرکه سیب و معرفی ۱۳ مورد از فواید باورنکردنی این ماده غذایی
278
معرفی صمغ زانتان
صمغ زانتان (Xanthan Gum ) چیست؟ معرفی خواص و ویژگی ها
508