جدید ترین عناوین خبری امروز
Registering new users is currently not allowed.
مصرف آب آشامیدنی

آب آشامیدنی موردنیاز بدن در طول روز و روش محاسبه میزان آن

آب آشامیدنی (و در کل مصرف مایعات) بسیاری از مردم اهمیت واقعی مصرف آب به‌اندازه کافی را در هرروز درک نمی‌کنند که چگونه این امر چگونه می‌تواند به‌سلامت شما و تلاش‌های شما در فرایند کاهش وزن کمک کند. به گفته کارشناسان در یک مطالعه که اخیراً انجام شد، به این نتایج دست یافتند که مصرف فقط ۲ فنجان آب که کوچک‌تر از اندازه یک نوشابه بطری است، قبل از وعده‌های غذایی کمک می‌کند که افراد که در حال گذراندن یک دوره رژیم لاغری هستند، هرساله پنج پوند وزن اضافی خود را ازدست‌داده و به کاهش وزن آن‌ها کمک شود. علاوه بر این، مصرف روزانه مقدار مناسب آب، می‌تواند میزان متابولیسم بدن شمارا سریع‌تر کند و هنگامی‌که بدن شما گرسنه و تشنه است به شما در کنترل و جلوگیری از پرخوری و مصرف بیش‌ازحد غذا کمک می‌کند؛ اما مصرف چه میزان از آب آشامیدنی کافی است؟ در اینجا چگونگی محاسبه میزان آب مصرفی در هرروز برای بهره‌گیری از هر دو مزایای سلامت و کاهش وزن محاسبه می‌شود.

مراحل انجام محاسبه میزان آب آشامیدنی مصرف روزانه

وزن شما:  اولین قدم برای دانستن میزان آب آشامیدنی موردنیاز شما برای مصرف در هرروز، دانستن وزن شماست. مقدار آب یک نفر باید بنوشد به میزان وزن او بستگی دارد، زیراکسی که وزن بیشتری دارد آب بیشتری را برای نوشیدن نیاز دارد. یک مرد با وزن ۲۰۰ پوند (۹۰.۸ کیلوگرم) و یک زن با وزن ۱۰۰ پوند(۴۵/۴) به مقادیر مختلفی از مصرف روزانه آب نیاز دارند.

ضرب‌در عدد دوسوم( ۲/۳): گام بعدی این است که  شما می وزن خود را در عدد ۲/۳ (یا ۶۷٪) ضرب کنید  تا تعیین شود که به چه میزان از  آب آشامیدنی برای مصرف روزانه نیاز دارید. به‌عنوان‌مثال، اگر شما ۱۷۵ پوند وزن (۷۹/۵ کیلوگرم) داشته باشید، شما می‌توانید با ضرب این عدد در ۲/۳ بدانید که شما باید روزانه ۱۱۷ اونس ( هر اونس ۲۸/۳۴ گرم است)  آب معادل ۳ کیلو و ۳۱۵ گرم  آب (۳/۳ لیتر آب) بنوشید.

سطح فعالیت بدنی: درنهایت شما می‌خواهید که این تعداد را بر اساس چگونگی کارتان تنظیم کنید، زیرا هنگام عرق کردن آب از بدن خارج می‌شود. شما باید به ازای هر ۳۰ دقیقه که شما کار می‌کنید ۱۲ اونس آب به آب مصرفی روزانه خود اضافه کنید؛ بنابراین اگر روزانه ۴۵ دقیقه کار می‌کنید، شما ۱۸ اونس آب را برای مصرف روزانه خود در نظر بگیرید.

محاسبه میزان مصرف آب آشامیدنی

برای  آسان‌تر شدن اندازه‌گیری میزان آب آشامیدنی و مصرفی روزانه، در اینجا مقادیر توصیه‌شده برای طیف وسیعی از وزن‌ها وجود دارد. به یاد داشته باشید که این اعداد را با سطح فعالیت خودتنظیم کنید.

وزنمیزان آب مصرفی به حسب لیتر
۴۵/۵ کیلوگرم۱.۹ لیتر
۵۰ کیلوگرم۲.۱ لیتر
۵۴.۵ کیلوگرم۲.۲لیتر
۵۹ کیلوگرم۲.۴۵ لیتر
۶۳.۵ کیلوگرم۲.۶۶ لیتر
۶۸.۱ کیلوگرم۲.۸۳ لیتر
۷۲.۶ کیلوگرم۳.۰۳ لیتر
۷۷.۲ کیلوگرم۳.۲۳ لیتر
۸۱.۷ کیلوگرم۳.۴۲ لیتر
۸۶.۲ کیلوگرم۳.۵۹ لیتر
۹۰.۸ کیلوگرم۳.۷۹ لیتر
۹۵.۳ کیلوگرم۳.۹۹ لیتر
۹۹.۸ کیلوگرم۴.۱۹ لیتر
۱۰۴.۴ کیلوگرم۴.۳۶ لیتر
۱۰۸.۹ کیلوگرم۴.۵۶ لیتر
۱۱۳.۵ کیلوگرم۴.۷۶ لیتر

نکاتی برای دستیابی به اهداف آب آشامیدنی مصرفی روزانه شما

بنابراین اکنون‌که می‌دانید چقدر آب هرروز باید بخورید، بیایید درباره نحوه اطمینان از اینکه شما واقعاً مقداری کافی  از آب آشامیدنی دریافت می‌کنید صحبت کنیم. در ابتدا نوشیدن بیش از ۱۰۰ اونس آب ( ۳ لیتر آب) ممکن است غیرممکن به نظر برسد، اما با استفاده از این راهنمایی آسان شما می‌توانید بدون هیچ زحمتی به هدف خود برسید.

نوشیدن ۲ فنجان آب قبل از هر وعده غذایی: علم ثابت کرده است که نوشیدن ۲ فنجان آب قبل از هر وعده‌غذا، به شما کمک می‌کند تا در طول زمان غذا خوردن کم و وزن کم کنید. اگر شما این کار را سه بار در روز انجام دهید یعنی در  سه وعده صبحانه، ناهار و شام ، شما ۴۸ اونس آب مصرف کرده‌اید.

صبح و شب: عادت نوشیدن یک لیوان آب (۱۶ اونس) هنگام بیدار شدن و همچنین یک لیوان  قبل از اینکه هر شب بخوابید، این مقدار ۲۴ اونس آب را به مصرف روزانه شما اضافه خواهد کرد. ساده‌ترین راه این کار این است که لیوانی یا ظرف آب را در کنار بستر خود حفظ کنید، به‌محض اینکه از خواب بیدار شوید و روز را شروع کردید، می‌توانید آب آشامیدنی را مصرف کنید.

پیگیری توسط ظرف شما: یک‌چیز است که ثابت‌شده است که باعث کمک به افراد در مصرف آب به‌اندازه کافی می‌شود، خرید یک ظرف ویژه برای آب مصرفی خود باعث خواهد شد که در طول روز چند بار از آن‌ها استفاده شود. به‌عنوان‌مثال، اگر شما یک ظرف ۱۶ اونسی خریداری کنید و نیاز به مصرف ۸۰ اونس آب در روز داشته باشید، هدف شما این است که ۵ عدد آن را هرروز بخورید. نیاز به آب بیشتری دارد؟ ظرف بزرگ‌تر را امتحان کنید.

آب خود را با عطر و طعم همراه کنید: آب لازم نیست خسته‌کننده شود و آب خود را با میوه‌ها، گیاهان و سایر طعم‌هایش همراه  کنید تا بتواند هدف روزانه شمارا بسیار در دسترس تر کند. برای ایجاد آب طعم دار، خیار، توت‌فرنگی، لیمو، لیموترش و گیاهان تازه را اضافه کنید. استفاده از این آب‌میوه یا آب طعم دار یک‌راه عالی برای  مصرف همیشگی آب است.

مصرف آب آشامیدنی عطم دار

مصرف آب گازدار : علاوه بر آب معمولی، آب گازدار  را نیز در نظر بگیرید. بسیاری از مردم می‌دانند که افزودن جوش‌شیرین و طعم‌دهنده‌های بدون کالری به آب باعث می‌شود، آب آشامیدنی برای مصرف در طول روز جذاب‌تر شود.

منبع: slenderkitchen.com
این مقاله توسط Kristen Mccaffrey به رشته تحریر درآمده و توسط تیم نویسندگان مجله قرمز به طور اختصاصی ترجمه و تالیف شده است.

دیدگاه ها 0

دیدگاه بگذارید

  Subscribe  
اعلام کردن به

مقالات زیبایی

همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
همه محصولات آرایشی و بهداشتی که خانم‌ها به آن‌ها احتیاج دارند
122
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
ابزارهای کار ناخن ،همه ابزارهایی که برای آرایش ناخن لازم دارید
77
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
عادت دست زدن به صورت را با این ترفندهای ساده و روانشناسانه ترک کنید
160
بستن منافذ پوست صورت
بستن منافذ پوست صورت با ۹ ماسک خانگی عالی و زیبا کننده و بدون مواد سمی
306
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
ترفندهای ساده و سریع آرایش خط چشم که کمتر کسی آن‌ها را می‌داند
617
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
همه نکات و ترفندهایی که باید درباره مراقبت از موهای فر بدانید
194

مقالات سلامت

داروی تری فلوئوپرازین: معرفی ویژگی ها، کارکرد، نحوه مصرف و عوارض جانبی
19
علائم لوسمی کودکان
شایعترین علائم لوسمی کودکان و علائم اولیه این بیماری چه هستند؟
97
داروی آلزایمر و پارکینسون چیست
معرفی کامل داروی اکسلون (Exelon) یا ریواستیگمین (Rivastigmine) – بهبود زوال عقل
112
تومور ویلمز
تومور ویلمز یا سرطان کلیه کودکان؛ علتها، علائم، تشخیص و انواع روشهای درمانی
101
فیبروم رحم
علائم خاموش فیبروم رحم با ۸ علامت هشدار دهنده و انواع روشهای درمان فیبروم
634
رقیق کننده‌های خون
رقیق کننده‌های خون طبیعی با انواع مختلف که از تشکیل لخته خون جلوگیری می‌کنند
311

مقالات آشپزی

نان موزی ساده
ساده ترین روش برای تهیه نان موزی عالی و با چندین و چند گزینه تغییر در دستورالعمل
24
کوفته کلم
طرز تهیه کوفته کلم با سس مخصوص جایگزین دلمه کلم برای افرادی که وقت ندارند
69
نان پیتا با خمیر ترش
نان پیتا با خمیر ترش یک نان عالی برای ساندویچ و انواع غذاهای خانگی
171
سالاد پاستا رنگی
سالاد پاستا رنگی با سبزیجات تابستانی و سس ایتالیایی
348
شربت لیموناد
طرز تهیه شربت لیموناد خانگی در چند مرحله ساده و با ترفندی جدید
1,254
کباب استیک
کباب استیک با سس چیمیچوری و سبزیجات رنگی
739

مقالات تغذیه

غذاهای ضد التهاب
غذاهای ضد التهاب با ۱۵ نوع مختلف که دردهای شما را کاهش می‌دهند
77
غذاهای کاهش دهنده قند خون
غذاهای کاهش دهنده قند خون با ۱۳ نوع متنوع که قند خون را بالا نمی برند
223
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن
بهترین ویتامینها و مکملهای کاهش وزن با ۱۳ نمونه متنوع و کارآمد
384
تمشک سیاه
فواید تمشک سیاه برای بدن با معرفی ۶ فایده برای سلامتی انسان
539
سالمترین سبزیجات
سالمترین سبزیجات چه هستند و چه خواصی دارند؟
382
ویتامین بیوتین
بیوتین یا ویتامین B7 چیست و چه فوایدی برای سلامتی دارد؟
507